Ducati Multistrada 1260

Θα παρουσιαστεί ως μοντέλο 2018
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

17/7/2017

Ελαφρύτερο, δυνατότερο και με περισσότερα κυβικά! Αυτά είναι τα στοιχεία του νέου Multistrada που θα παρουσιαστεί κατά πάσα πιθανότητα στην φετινή EICMA, ως μοντέλα του 2018.

Η διαρροή έγινε από τα έγγραφα του California Air Resources Board τα οποία κατατέθηκαν από την Ducati για το Multistrada 1260. Όπως προκύπτει από τα συγκεκριμένα έγγραφα ο V-2 κινητήρας θα έχει χωρητικότητα 1262cc (αντί των 1198 του υφιστάμενου μοντέλου). Αυτό σημαίνει ότι όπως επιβεβαιώνουν οι διαστάσεις (106mm διάμετρος και 71,5mm διαδρομής, αντί των 67,9mm του τωρινού Multistrada) θα φοράει τον ίδιο κινητήρα DVT του ΧDiavel. Να υπενθυμίσουμε ότι στο XDiavel ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 152 ίππους στις 9.500 στροφές –ακριβώς όπως το Multistrada- και ροπή 12,8kgm στις 5.000, αντί των 13kgm στις 7.500 του μεγάλου on-off.

Προφανώς όμως οι ρυθμίσεις στο νέο Multistrada θα είναι διαφορετικές από το XDiavel. Όπως μαρτυρούν και πάλι τα έγγραφα, οι εκπομπές καυσαερίων αν και θα είναι εντός των ορίων, θα βρίσκονται ψηλότερα από αυτές του XDiavel, λόγω του διαφορετικού προσανατολισμού σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Μετατοπίζοντας το σημείο που αποδίδεται η μέγιστη ροπή ψηλότερα στην κλίμακα των στροφών, παράλληλα αυξάνεται και η ιπποδύναμη, με τα νούμερα των 160 ίππων και των 13,7 χιλιογραμμόμετρων να δείχνουν απολύτως φυσιολογικά για τις δυνατότητες του κινητήρα, χωρίς να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά της απόδοσης και της συμπεριφοράς.

Ανατρέχοντας και πάλι στα έγγραφα, βλέπουμε ότι όπως συμβαίνει μέχρι και σήμερα θα συνεχίσουν να υφίστανται οι τρεις εκδόσεις των Multistrada με τος τροχούς των 17'' (Multistrada, Multistrada Pikes Peak, Multistrada S). Αντιθέτως, στα χαρτιά για την έγκριση τύπου δεν γίνεται καμία αναφορά για την έκδοση Enduro ή την Enduro Pro, γεγονός που ενδεχομένως να σημαίνει ότι οι δύο αυτές εκδόσεις θα διατηρήσουν τον κινητήρα των 1.198cc.

Άλλη μια πληροφορία που μπορούμε με ασφάλεια να εξάγουμε, είναι πως τα καινούργια Multistrada θα είναι κατά 10 κιλά ελαφρύτερα από τις υπάρχουσες εκδόσεις. Το στοιχείο ΕΙΜ (Estimated Inertial Mass, υπολογισμένη αδρανειακή μάζα) δεν είναι και πολύ σύνηθες για τα δικά μας δεδομένα, αλλά είναι ένα σημείο αναφοράς καθώς στο προηγούμενο Multistrada ήταν 350kg, ενώ στα Multistrada 1260 είναι 340kg. Κάνοντας την αναγωγή, καταλήγουμε στο ότι τα Multistrada του 2018 θα ζυγίζουν στα 222 κιλά γεμάτα (ή 199 κενά), αντί των 233 (γεμάτων) και 209 (κενών) κιλών των Multistrada που πωλούνται σήμερα στις αγορές. Από αυτό επίσης μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι αλλαγές στον κινητήρα δεν αρκούν από μόνες τους να δώσουν μια τέτοια διαφορά, οπότε ίσως θα πρέπει να περιμένουμε και σχεδιαστικές διαφορές στα πλαστικά και το φαίρινγκ, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία διαρροή για την εμφάνιση.

Ετικέτες

Omoway OMO X: Το σκούτερ που ξεπαρκάρει, στέκεται και κινείται μόνο του - Στην παραγωγή το 2026

Η άγνωστη Omoway θέλει να κάνει την έκπληξη - Ηλεκτρικό, με AI, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και αισθητική με επιρροές από τα 80s!
Omoway Omo X
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/7/2025

Το Omoway Omo X παρουσιάστηκε... μόνο του τον προηγούμενο μήνα στην Jakarta της Ινδονησίας και κινήθηκε στη σκηνή χωρίς αναβάτη αφήνοντας πολλές υποσχέσεις, ενώ κατάφερε να "μπερδέψει" με τις τεχνολογίες του πολλά μέσα ενημέρωσης, εγχώρια και ξένα που βιάστηκαν να το βαφτίσουν αυτόνομο.

Το Omo X της άγνωστης Omoway που ιδρύθηκε πριν από λίγο καιρό από πρώην στελέχη της κινέζικης κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων XPeng είναι ένα σκούτερ, επίσης ηλεκτρικό που θέλει να δώσει υπόσταση στο χιλιοειπωμένο κλισέ περί αλλαγής δεδομένων στην κατηγορία, με την εταιρία να θέλει να φέρει πρώτη στην παραγωγή τεχνολογίες που κατασκευαστές όπως η Honda και η Yamaha έχουν δείξει προς το παρόν μόνο ως μορφή concept. 

Το hi tech Omo X έχει ρετρο επιρροές στη σχεδίασή του και οι παλιότεροι είναι αδύνατο να μην προσέξουν ότι θυμίζει αισθητικά το Honda CN250 από τα μέσα της 10ετίας του '80, αν και το φωτιστικό σώμα, δίνει μια σαφώς πιο φουτουριστική εικόνα .

H έκδοση παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2025, με το λανσάρισμα να σχεδιάζεται για τις αρχές του 2026 στην Ινδονησία, που είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές δικύκλου παγκοσμίως και εκεί θα βρίσκεται και η γραμμή παραγωγής.

Με μοντέρνο και πρωτοποριακό τεχνολογικό πακέτο, το Omo X διαθέτει χαρακτηριστικά που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ακόμη περισσότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ υπόσχεται και άλλες τεχνολογίες που στους δύο τροχούς δεν έχουν δει ακόμη το φως της παραγωγής. Το σύστημα Halo Pilot που επιτρέπει αυτοματοποιημένη οδήγηση στηρίζεται σε αλγορίθμους ΑΙ ενώ παρακολουθεί τι συμβαίνει σε κάθε κατεύθυνση 360ο γύρω από το scooter μέσω μιας σειράς καμερών, ενώ μπορεί να επικοινωνήσει μέσω τεχνολογίας V2V με άλλα οχήματα. To Halo Pilot προσφέρει λειτουργία adaptive cruise control, προειδοποιεί για σύγκρουση με άλλα οχήματα, ενώ διαθέτει και λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, με το σκούτερ να οδηγείται μόνο του μόνο του στη θέση που το ορίζει ο αναβάτης του μέσω smartphone ενώ προσφέρει επαγωγική φόρτιση για την μπαταρία του κάνοντας τα καλώδια περιττά.

Omoway Omo X

Το scooter διατηρεί στατικά και σε μικρές ταχύτητες την ισορροπία του χωρίς προσπάθεια από τον αναβάτη, ενώ διορθώνει την πορεία του όταν εκτραπεί λόγο ανωμαλίας του οδοστρώματος από αυτή. Η Omoway δεν διευκρινίζει πώς ακριβώς το πετυχαίνει αυτό ωστόσο γνωρίζουμε ότι είναι δυνατό να γίνει με γυροσκόπιο (πολύ βαρύ και ενεργοβόρο ειδικά για ηλεκτρικό) αλλά και με την τεχνολογία που έχει παρουσιάσει η Honda με ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και μονάδα που μονάδα που μετρά την κλίση του δικύκλου. Μάλιστα, στην περίπτωση του Omo X, το σύστημα υποβοηθά τον αναβάτη να αποφύγει μια πτώση και εν κινήσει, στην περίπτωση για παράδειγμα που πατήσει μια μεγάλη πέτρα και γλιστρήσει ο εμπρός τροχό με διορθώσεις στο τιμόνι, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι στιγμής από άλλον κατασκευαστή.

Το Omo X μπορεί επίσης να ακολουθεί το όχημα που βρίσκεται μπροστά του χωρίς ο αναβάτης να ελέγχει την πορεία του ή να κρατά το τιμόνι, κάτι που γίνεται ήδη στον κόσμο του αυτοκινήτου με μοντέλα που εκμεταλλεύονται αυτές τις τεχνολογίες και μπορούν να κινηθούν χωρίς επίβλεψη με χαμηλές ταχύτητες σε αστικό περιβάλλον. Σε δίκυκλο ακούγεται πολύ επικίνδυνο αφού αν χρειαστεί να φρενάρει απότομα -δεν ξέρουμε αν μπορεί να το κάνει αυτό το Omo X- ο αναβάτης θα καταλήξει στο έδαφος.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα του σκούτερ της Omoway που μπορεί να "αλλάξει" από scooter σε μοτοσυκλέτα με προαφαιρούμενο κουτί ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη, δυο πλαϊνές βαλίτσες αλλά και ένα top box που κινείται ηλεκτρικά σε ράγες και μπορεί να έρθει μπροστά για να προσφέρει υποστήριξη στην πλάτη του οδηγού!

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη εταιρεία το Omo X, διαθέτει επίσης σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με υποβοήθηση αποφυγής (!) και ανίχνευση-προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Η εταιρεία θα δραστηριοποιείται αρχικά στην Ασία και το Omo X φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτές τις αγορές, οπότε μοιάζει απίθανο να το δούμε σύντομα στην Ευρώπη. Έχει ενδιαφέρον επίσης να δούμε πόσα από αυτά που ισχυρίζεται η Omoway θα εφαρμοστούν τελικά στο σκούτερ που θα βγει στην παραγωγή, αν και πότε θα ενσωματωθούν όλα τα συστήματα -και σε ποια έκδοσή του- και με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό αφού οι πληροφορίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι προς το παρόν λιγοστές και επιφανειακές.

Ακούγεται μάλιστα ότι θα κοστίζει μόλις 3.500 ευρώ κάτι που μοιάζει εξαιρετικά απίθανο με δεδομένο ότι είναι ηλεκτρικό και θα φέρει και έναν σκασμό προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, εκτός αν πρόκειται για τη βασική έκδοση που δεν θα έχει κανένα από αυτά. Σε κάθε περίπτωση κρατάμε μικρό καλάθι και αναμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες τους επόμενους μήνες.