Ducati Panigale 1199

Από το

Μαύρο Σκύλο

12/10/2011

Η ίδια η Ducati έδωσε τέλος στις εικασίες σχετικά με το όνομα που θα δοθεί στη νέα της superbike. Η μοτοσυκλέτα τελικά θα έχει το όνομα 1199 Panigale. Τo νούμερο παραπέμπει στον κυβισμό της, όπως συνηθίζει να κάνει το εργοστάσιο από το 1987 και την 851. Το Panigale αφορά το όνομα της περιοχής της Μπολώνια -για την ακρίβεια η περιοχή ονομάζεται Borgo Panigale- όπου βρίσκεται το εργοστάσιο της Ducati. Η αντικαταστάτρια της 1198 θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένη στην έκθεση του Μιλάνο που θα γίνει από τις 8 έως τις 13 Νοεμβρίου. Η ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα έχει χτιστεί γύρω από έναν νέο δικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος έχει έντονα υπερτετράγωνες διαστάσεις με τη διάμετρο των εμβόλων στα 112 χιλιοστά και τη διαδρομή στα 60,6 (το σημερινό 1198 έχει διαστάσεις 106 x 67,9 χιλιοστά). Αυτές οι διαστάσεις μας κάνουν να αναμένουμε ότι θα ανεβάζει 14.000 στροφές και να φθάνει να αποδίδει 220 ίππους στις αγωνιστικές εκδόσεις του, ενώ η κίνηση των εκκεντροφόρων με γρανάζια αποτελεί εγγύηση για την ακρίβεια και την αξιοπιστία της περιστροφής της σε αυτούς του ρυθμούς. Να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ταχύτητες όπου δεν έχει ανέβει ποτέ δικύλινδρος κινητήρας με τόσο μεγάλο κυβισμό. Η Ducati θα τρέξει τη νέα της μοτοσυκλέτα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbike το 2013, ενώ η προετοιμασία της για αυτό θα γίνει και διαμέσου της συμμετοχής της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα supestock το 2012, όπως ανακοίνωσε η Ducati. Η ριζοσπαστική μοτοσυκλέτα έχει εμφανιστεί για δοκιμές σε πίστες και δρόμους και δεν θυμίζει καμιά γνωστή Ducati, ενώ οι διαρροές πληροφοριών μέσα από το εργοστάσιο λένε για επιδόσεις που θα κόβουν την ανάσα. Για την 1199 Panigale παραγωγής αναμένονται 195 ίπποι στον τροχό και βάρος -γεμάτης- στα 179 κιλά.

Κατασκοπευτικό - Ηλεκτρική Royal Enfield Himalayan

Ηλεκτρική έκδοση του Himalayan εντοπίστηκε σε δοκιμές στην Ινδία
Royal-Enfield-Himalayan-Electric
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/6/2025

Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν μια ηλεκτρική εκδοχή της Royal Enfield Himalayan, σε μορφή που φαίνεται σχεδόν έτοιμη για παραγωγή, να κυκλοφορεί στον δρόμο.

Το ηλεκτρικό project της Royal Enfield Himalayan φαίνεται να προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, καθώς μια δοκιμαστική μοτοσυκλέτα εντοπίστηκε στον δρόμο στην Ινδία και δείχνει να είναι κοντά στην τελική της μορφή.

Είχαμε ήδη ρίξει μια πρώτη ματιά στην ηλεκτρική Royal Enfield, με την κωδική ονομασία HIM-E, στην EICMA το 2023 (διαβάστε περισσότερα εδώ). Τότε ήταν ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο γεμάτο λάσπες σε αρκετά "ακατέργαστη" μορφή, με τους επικεφαλής της Royal Enfield να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σχετικά με την ημερομηνία παρουσίασής του και εμείς να επισημαίνουμε το 2025 ως το έτος με τις μεγαλύτερη πιθανότητα.

Royal-Enfield-Himalayan-Electric

Το νέο μοντέλο, όμως, φαίνεται πολύ πιο κοντά στην τελική έκδοση, από την μοτοσυκλέτα που είδαμε στην EICMA, με τους Ινδούς να έχουν παρουσιάσει από τότε και τη μάρκα Flying Flea, όπως και την πρώτη μοτοσυκλέτα που θα ανήκει σε αυτή (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Πράγματι, η σχεδιαστική ομάδα της Enfield φαίνεται πως ενσωμάτωσε το σχέδιο της μπαταρίας στην αισθητική γραμμή της Flying Flea, που παρουσιάστηκε στην EICMA του 2024. Οι ψύκτρες της κάσας της μπαταρίας θυμίζουν τις καμπύλες γραμμές των Flying Flea FF-C6 και FF-S6, αλλά από εκεί και πέρα οι ομοιότητες σταματούν.

Όπως και το πρωτότυπο της EICMA, το νεότερο μοντέλο διαθέτει αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής, με ρυθμίσεις στα πιρούνια και αμορτισέρ της Öhlins με ρεζερβουάρ αζώτου. Είναι δύσκολο να διακρίνουμε το σύστημα πέδησης, αν και φαίνεται να φέρει δαγκάνες της Nissin μπροστά, με δίσκο διαμέτρου περίπου 310mm.

Σε αντίθεση με το HIM-E πρωτότυπο, το οποίο είχε πλαίσιο χωροδικτύωμα (trellis), το μεγαλύτερο μέρος του νέου πρωτοτύπου φαίνεται να είναι κατασκευασμένο από κατεργασμένο CNC και σφυρήλατο αλουμίνιο. Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας φαίνεται να λειτουργούν ως ενσωματωμένα, φέροντα μέρη του πλαισίου – κοινή πρακτική στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών – ενώ το ψαλίδι συνδέεται απευθείας στον κινητήρα.