Αυτή είναι η περιβόητη Panigale V4 Superleggera και η τιμή της αναμένεται να αγγίζει το όριο των 100.000€. Η προηγούμενη V2 Panigale Superleggera με τον V2 κινητήρα της έκδοσης R των 1198 κυβικών, είχε τιμή εκκίνησης στα 75.000€, αλλά στην ελεύθερη αγορά άλλαζε χέρια σε πολύ υψηλότερες τιμές. Αν τα ποσά αυτά ξεφεύγουν από τις οικονομικές σας δυνατότητες, δεν υπάρχει λόγος να στεναχωριέστε, διότι ήδη έχουν προπωληθεί όλες οι Panigale V4 Superleggera!
Συνολικά η Ducati έχει πει πως θα κατασκευάσει μόλις 500 μοτοσυκλέτες, αλλά δεν θα μας κάνει καμία εντύπωση αν στο τέλος ξεπεράσει αυτό το όριο, όπως έγινε και στην περίπτωση της Desmosedici RR, όπου η μεγάλη ζήτηση άλλαξε τα αρχικά πλάνα και τελικά κατασκευάστηκαν 500 κομμάτια περισσότερα. Οι φωτογραφίες της μοτοσυκλέτας λένε όλη την αλήθεια σχετικά με τον χαρακτήρα της και το στεγνό βάρος των 152 κιλών επαληθεύει το όνομά της (Superleggera στα ιταλικά σημαίνει Υπερελαφριά).
Η χρήση αγωνιστικών προδιαγραφών carbon fiber είναι άφθονη απ’ άκρη σ΄άκρη. Ζάντες, ψαλίδι και φαίρινγκ είναι κατασκευασμένα από ανθρακώνημα. Το ρεζερβουάρ είναι φυσικά αλουμινένιο και ό,τι μεταλλικό υπάρχει πάνω της είναι είτε από μαγνήσιο, είτε από σφυρήλατο αλουμίνιο. Η αεροδυναμική ήταν φυσικά από τα σημεία που έδωσαν το μεγαλύτερο βάρος οι Ιταλοί και όπως βλέπετε τα carbon φτερά στο φαίρινγκ είναι περισσότερα και πολύ μεγαλύτερα από της έκδοσης R (από φέτος έβαλαν φτερά και στις άλλες εκδόσεις με τον κινητήρα των 1103 κυβικών). Σε αντίθεση με την έκδοση R στην οποία βασίζεται, η Superleggera δεν έχει τους περιορισμούς των κανονισμών του WSBK που έχει η έκδοση R. Έτσι, ο σχεδιασμός των αεροδυναμικών βοηθημάτων ακολουθεί την ακραία φιλοσοφία που είχαν τα φτερά των Desmosedici GP16, τα οποία ως γνωστών οδήγησαν την Dorna να τα απαγορεύσει. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε, πως στα φαίρινγκ γράφει Superleggera V4 και δεν υπάρχει η λέξη Panigale, προφανώς για να συνδέσουν αυτή τη μοτοσυκλέτα ακόμα περισσότερο με τα MotoGP, παρά με τα Superbike. Σε επίπεδο επιδόσεων, η διαφορά της Superleggera από την R δεν είναι στη μέγιστη ιπποδύναμη (με το κιτ που την συνοδεύει και περιλαμβάνει εξάτμιση/φίλτρο/πρόγραμμα, φτάνουν και οι δύο τα 234 άλογα), αλλά στην αναλογία κιλών ανά ίππο, όπου η Superleggera θα έχει την κορυφαία αναλογία που έχουμε δει έως σήμερα σε μοτοσυκλέτα με έγκριση τύπου για κυκλοφορία στο δρόμο.
KTM: Τρέχει η γραμμή παραγωγής - Στην ώρα τους τα νέα μοντέλα - Αναβολή μόνο για 1390GT
Το πλάνο για τα νέας γενιάς Street και Adventure μοντέλα
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
12/9/2025
Η αυστριακή εταιρεία δίνει στη δημοσιότητα τις τελικές ημερομηνίες παραγωγής των πολυαναμενόμενων μοντέλων που παρουσιάστηκαν στην EICMA 2024, με την έναρξη να τοποθετείται από τον Οκτώβριο 2025 – ενώ η 1390 Super Duke GT μετατίθεται για το 2027.
Πιστή μένει η KTM στο αναθεωρημένο πρόγραμμα που είχε μετά την διακοπή της λειτουργίας της γραμμής παραγωγής. Ξεκίνησε μέσα στα τέλη του περασμένου Ιουλίου με τις Enduro και Motocross μοτοσυκλέτες για να καλύψει την τεράστια ζήτηση που υπήρχε σε ΗΠΑ, Αυστραλία, κυρίως και έπειτα και στις υπόλοιπες αγορές και από τις αρχές Οκτωβρίου ξεκινά σταδιακά την παραγωγή της και η γκάμα των μεγάλων μοτοσυκλετών που παράγει η KTM στην Αυστρία.
Όλα τα μοντέλα αυτά, που κανονικά θα είχαν έρθει στην αρχή του 2025 και είδαμε από κοντά τον Νοέμβριο του 2024 στην EICMA, άλλαξαν ημερομηνία και έγιναν μοντέλα 2026, από την πρώτη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε το οικονομικό ζήτημα που αντιμετώπιζαν. Δεν είναι καινούριο νέο αυτό, αλλά το είχαμε συζητήσει στην αρχή της χρονιάς. Η επόμενη επίσημη ενημέρωση για την γραμμή παραγωγής ήταν τον Ιούλιο, επιβεβαιώνοντας προγενέστερο ρεπορτάζ του MOTO που είχε προηγηθεί της ανακοίνωσης, όπου γράφαμε πως θα ξεκινήσουν να εργάζονται τον Αύγουστο στην παραγωγή βάζοντας πρώτα τα Off Road μοντέλα τους.
Εκεί είχαμε εξηγήσει πως τα 2026 μοντέλα θα έρθουν νωρίτερα, δηλαδή μέσα στο 2025 και τώρα έχουμε ανακοίνωση που επιβεβαιώνει αυτές τις πληροφορίες.
Η μόνη αλλαγή που έρχεται σε όλα αυτά, αφορά την έκδοση GT του KTM 1390 Super Duke η οποία θα ξεκινήσει να παράγεται με διαφορά ενός χρόνου, οπότε το μοντέλο από 2026, γίνεται 2027.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε συλλέξει, η ζήτηση που υπάρχει για τις Adventure σε συνδυασμό με το πρόγραμμα ορισμένων προμηθευτών που έχουν εξειδίκευση σε εξαρτήματα για την θηριώδη γυμνή μοτοσυκλέτα, δημιουργούν μία συνθήκη που δεν εξυπηρετεί το νέο πρόγραμμα. Με την KTM να ήταν ο βασικός τους πελάτης, ορισμένοι προμηθευτές έπρεπε να στραφούν σε νέο πεδίο για να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους και αυτά τα συμβόλαια είναι ετήσια. Ενώ η οικογένεια των Super Adventure δεν έχει κανένα ζήτημα, η λιγότερο εμπορική κατηγορία των streetfighter αναγκαστικά θα πρέπει να πάει πιο πίσω και έτσι η έκδοση GT που δεν είχε ξεκινήσει, σε αντίθεση με το 1390 Super Duke που υπάρχει διαθεσιμότητα, μεταφέρεται πιο κάτω και αποκτά τον τίτλο του 2027 μοντέλου.
Κι όμως, μερίδα του Ειδικού Τύπου αλλά και ορισμένοι που παίρνουν τον δημόσιο λόγο χωρίς να απαγγέλλονται κάτι συγκεκριμένα, κάνουν λόγο για εκ νέου αναβολή στο πρόγραμμα, ενώ κάτι τέτοιο ξεκάθαρα δεν υφίσταται. Παρόλο που τα δημοσιεύματά τους έχουν πέσει πανηγυρικά έξω στο θέμα της KTM, από ανυπόστατες θεωρίες περί εξαγοράς από την BMW, έως το οριστικό κλείσιμο που ποτέ όμως δεν ήταν επιλογή, συνεχίζουν το έργο της λασπολογίας την στιγμή που θα περίμενε κανείς να αναθεωρήσουν όσα έχουν αποδειχθεί ψευδή και τα υποστήριζαν με θέρμη!
Δεν υπάρχει λοιπόν νέα αναβολή, το αρχικό πλάνο στο οποίο θα ξεκινούσε η παραγωγή έχει τηρηθεί και μάλιστα στην διάρκεια του έτους τα νέα μοντέλα έρχονται και νωρίτερα από αυτό που θεωρούσαν βέβαιο στην αρχή της χρονιάς, όταν και τα μετέτρεψαν σε μοντέλα 2026.
Ο CEO της εταιρείας, Gottfried Neumeister δήλωσε:
“Ο ενθουσιασμός γύρω από τη νέα γκάμα μοντέλων ήταν τεράστιος. Με την εστίασή μας στην πλήρη ετοιμότητα, είμαστε βέβαιοι ότι τα νέα μοντέλα θα προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις και καινοτόμα τεχνολογία που θα θέσουν νέα πρότυπα στη βιομηχανία. Ανυπομονούμε να τα φέρουμε σύντομα στους αναβάτες που μας επιλέγουν.”
Αναλυτικά τα πρόγραμμα:
KTM 990 RC R – Οκτώβριος 2025
Η διάδοχος της RC8 επιστρέφει σχεδόν 20 χρόνια μετά, ως μια supersport τόσο για πίστα όσο και δρόμο. Η 990 RC R δηλώνει ξεκάθαρα το READY TO RACE DNA της KTM.
KTM 1390 Super Adventure S – Οκτώβριος 2025
Με 173 ίππους, νέα σχεδίαση και τεχνολογίες αιχμής, η S απευθύνεται σε αναβάτες που ζητούν αστραπή χωρίς να θυσιάζουν την άνεση, έχοντας κάθε στιγμή τον απόλυτο έλεγχο.
KTM 1390 Super Adventure S Evo – Οκτώβριος 2025
Η τελευταία εξέλιξη του μοντέλου ενσωματώνει το επαναστατικό κιβώτιο AMT της KTM και θέλει να κερδίσει την ταξιδιωτική κατηγορία με περισσότερη δύναμη και τεχνολογία.
KTM 1390 Super Adventure R – Οκτώβριος 2025
Η πλέον χωμάτινη έκφανση του μεγάλου αυστριακού Adventure, καμία άλλη εταιρεία δεν βγάζει έκδοση R για την μεγάλη της Adventure, και αυτό κάτι λέει για εκείνους που την επιλέγουν.
KTM 990 Duke R – Οκτώβριος 2025
Η γυμνή πρόταση της ΚΤΜ, με 130 ίππους, αιχμηρή εργονομία αναρτήσεις, WP APEX και ανανεωμένα ηλεκτρονικά.
KTM 1390 Super Duke GT – Παραγωγή το 2027
Η κορυφαία sport touring πρόταση της KTM καθυστερεί, με την υπόσχεση να είναι πιο δυνατή, ελαφριά και τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ.
Ο Neumeister τόνισε: “Η απόφαση αυτή διασφαλίζει ότι κάθε μοντέλο θα είναι απόλυτα έτοιμο ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά στάνταρ που περιμένουν οι πελάτες μας.”
Παραδόσεις και επέκταση εγγύησης
Οι πρώτες παραδόσεις νέων μοντέλων αναμένονται στα τέλη του 2025 και στις αρχές του 2026. Παράλληλα, η KTM ενισχύει την εμπιστοσύνη των αναβατών με δωρεάν 4ετή εργοστασιακή εγγύηση σε όλα τα νέα μοντέλα LC8 και LC8c Street και Adventure από το 2023 έως και το 2026 – προσφέροντας δύο επιπλέον χρόνια κάλυψης πέρα από τη στάνταρ 2ετία.