EICMA 2022: Ducati Scrambler 2023

Με Riding Modes, Shifter, TFT οθόνη και πολλές βελτιώσεις
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2022

Η νέα γενιά Scrabler της Ducati έχει για πρώτη φορά Ride by Wire, Riding Modes και Quick Shift, ενώ έρχεται με μικρή TFT οθόνη 4,3 ιντσών, μικρότερο βάρος, φρεσκάρισμα στο design και πολλές ακόμα βελτιώσεις, ενώ θα κυκλοφορήσει σε 3 εκδόσεις: Icon, Full Throttle και Night Shift.

Το στιλ

Το στιλ και το design δεν αλλάζει δραστικά, φρεσκάρεται όμως για το 2023, με νέο προβολέα, ελαφρώς διαφορετικό από πριν, με πιο έντονο το “Χ” (που έχει βγει από πάνω του), ενώ διατηρείται και το περιμετρικό DRL LED φωτιστικό σώμα. Τώρα τα φώτα είναι full LED, ενώ νέο είναι το design και στο πίσω φωτιστικό σώμα.

Νέο είναι το ατσάλινο ρεζερβουάρ, με νέο πλαστικό κάλυμμα από πάνω, το οποίο αφαιρείται και αλλάζει, μαζί με τα φτερά και τις λεπτομέρειες στον προβολέα, ώστε να μπορεί ο ιδιοκτήτης να αλλάξει χρώμα στη μοτοσυκλέτα του, ή και να αναμείξει διαφορετικά χρώματα πλαστικών.

Κάτω από το ρεζερβουάρ βρίσκονται δυο ανωδιωμένα αλουμινένια καλύμματα, που θέλουν να θυμίσουν καλύμματα ψυγείου… σε αερόψυκτη μοτοσυκλέτα.

Η νέα TFT οθόνη οργάνων έχει μέγεθος μόλις 4,3 ιντσών, ενώ είναι τοποθετημένη παράκεντρα, και έχει σχήμα ορθογώνιο με το δεξί τμήμα της να αλλάζει σχήμα σε κύκλο, για ένα στρογγυλό ψηφιακό στροφόμετρο.

Νέα είναι τα καλύμματα του συμπλέκτη και του εναλλάκτη στον κινητήρα, με το “X” λογότυπο, ενώ νέο είναι το σχήμα των καλυμμάτων για τους ιμάντες των εκκεντροφόρων.

Νέο τέλος είναι το σχήμα των σωληνώσεων της εξάτμισης, με τον σωλήνα του πίσω κυλίνδρου να μην έρχεται πλέον μπροστά, αλλά να βγαίνει από πίσω και κάτω -αρκετά σημαντική αισθητική αλλαγή.

Οι τεχνικές αλλαγές

Αφήνοντας πίσω την αισθητική και πιάνοντας τις τεχνικές αλλαγές ουσίας, να πούμε καταρχήν πως η νέα Scrambler έχει ελαφρύνει κατά 4 κιλά.

Σημαντικά υπεύθυνο για την μείωση του βάρους της μοτοσυκλέτας είναι το νέο πλαίσιο χωροδικτύωμα, ενώ νέο είναι και ψαλίδι, νέα και η τοποθέτηση του πίσω αμορτισέρ πο κοντά στο κέντρο της μοτοσυκλέτας. Συνεισφορά στα λιγότερα κιλά έχει γίνει και από τον κινητήρα, ενώ πλέον το υποπλαίσιο είναι αφαιρούμενο.

Νέα και πιο γρήγορη είναι η γεωμετρία, για βελτιωμένη ευελιξία στην πόλη και στις μανούβρες, ενώ νέο είναι το design των τροχών 18 και 17 ιντσών, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Ο Desmodue κινητήρας έχει χάσει 2,5 κιλά, ενώ έχει συμπλέκτη 8 πλέον δίσκων με πιο μαλακό τράβηγμα. Επιπλέον, ο συμπλέκτης είναι πιο μαζεμένος σε διαστάσεις, αφήνοντας περισσότερο χώρο για το πόδι του αναβάτη. Η καμπάνα του συμπλέκτη εδράζεται πλέον σε ρουλεμάν, για πιο γλυκές και ακριβείς αλλαγές.

Το Ride by Wire που φορά το νέο Screambler επέτρεψε στη Ducati να εξοπλίσει τα νέα Scrambler με Ducati Traction Control και 2 Riding Modes: Road & Wet. Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκεται το Cornering ABS, ενώ πλέον έχουμε και Quick Shift για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Το Shifter είναι στάνταρ στην έκδοση Full Throttle, και στον έξτρα εξοπλισμό για τις άλλες εκδόσεις.

Ως αξεσουάρ υπάρχει και το λογισμικό Ducati Multimedia System που μέσω συνδεσιμότητας χαρίζει δυνατότητες μουσικής και τηλεφωνίας.

Ο αερόψυκτος V2 αποδίδει και πάλι 73 hp, ενώ είναι διαθέσιμος και σε Α2 έκδοση.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, οι τρεις εκδόσεις του Scrambler θα φτάσουν στους dealer τον Μάρτιο του 2023.

Ducati Formula 73: Νέα μοτοσυκλέτα για τα 100 χρόνια της εταιρείας

Φόρος τιμής στην 750 Supersport Desmo
Ducati
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/12/2025

Η Ducati ετοιμάζεται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο με την ονομασία Formula 73 για το 2026, στο πλαίσιο των εορτασμών για την 100ή επέτειό της. Το Formula 73 θα βασίζεται στο Ducati Scrambler και όπως υποδηλώνει το όνομά του αναμένεται να είναι ένα αφιερωμένο στο 750 Supersport Desmo που έκανε το ντεμπούτο του το 1973.

Η απόδειξη της ύπαρξης του νέου αυτού μοντέλου μας έρχεται από το California Air Resources Board (CARB), το οποίο πιστοποίησε το Ducati Scrambler του 2026, όμως στην ίδια λίστα βλέπουμε και το Ducati Formula 73 που διακρίνεται στο όνομα με ένα “T”, που υποδηλώνει εκδόσεις που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη αντί για την Ιταλία.

Ducati

Η μοτοσυκλέτα θα φέρει τον ίδιο V δικύλινδρο κινητήρα 803 κυβικών με του Scrambler, όμως ενδέχεται να έχει διαφορετική εμφάνιση που θα μοιάζει με εκείνη της 750 Supersport Desmo του 1973.

Desmo

Η Ducati ανέπτυξε τη 750 SS Desmo μετά την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης από τους Paul Smart και Bruno Spaggiari στον πρώτο αγώνα Imola 200 το 1972. Οι Smart και Spaggiari αγωνίστηκαν με μοτοσυκλέτες αγώνων 750 Imola Desmo, τις πρώτες Ducati V-Twin με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Η 750 Supersport Desmo ήταν τότε το πρώτο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποίησε αυτό που θα γινόταν το χαρακτηριστικό σύστημα βαλβίδων της Ducati. Το 1973, ο αγώνας Imola 200 ήταν ο πρώτος γύρος της σειράς FIM Formula 750, εξού και η σύνδεση με το όνομα Formula '73.

Πιθανότατα η Formula '73 θα είναι μία μοτοσυκλέτα περιορισμένης παραγωγής, που ίσως παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες για τα 100ά γενέθλια της Ducati. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει πιθανώς στις αρχές του 2026.

Ετικέτες