Έρχεται αγριεμένο το Triumph Tiger 1200 του 2021

Κατευθείαν από το γυμναστήριο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

17/2/2020

Για το 2021 η Triumph αποφάσισε να κάνει μια τεράστια αλλαγή στη φιλοσοφία του γιγαντιαίου και υπέρβαρου (…έως σήμερα) Tiger 1200. Το νέο μοντέλο που θα δούμε στην επόμενη EICMA, όχι μόνο ακολουθεί την πιο μινιμαλιστική εξωτερική εμφάνιση του Tiger 900, αλλά ταυτόχρονα διευρύνει το πεδίο δράσης του πολύ πιο μακριά από την άσφαλτο. Όπως βλέπουμε στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες, για πρώτη φορά θα υπάρχει έκδοση με εμπρός τροχό 21 ιντσών, ώστε οι ιδιοκτήτες που θέλουν να εξερευνήσουν τα βουνά, να έχουν περισσότερες επιλογές τοποθέτησης off-road ελαστικών. Φυσικά, όπως συνηθίζει να κάνει η Triumph με τα Tiger, θα υπάρχουν και πιο street εκδόσεις, για εκείνους που ενδιαφέρονται περισσότερο για τις τουριστικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Άλλωστε αυτό είναι το βασικό ατού του τρικύλινδρου κινητήρα, έναντι των δικύλινδρων ανταγωνιστών του.

Οπότε, η γκάμα του νέου Tiger 1200 θα περιλαμβάνει και εκδόσεις με τροχό 19 ιντσών εμπρός, με φαρδύτερο ελαστικό και χυτές ζάντες ελαφρού κράματος. Αλλαγές αναμένουμε να δούμε και στον κινητήρα, καθώς οι προδιαγραφές Euro5 έχουν αναγκάσει όλους τους κατασκευαστές να αυξήσουν τα κυβικά για να διατηρήσουν τις ιπποδυνάμεις των μοτοσυκλετών τους. Άρα τα 1200 κυβικά του σημερινού μοντέλου ίσως γίνουν 1250 ή και παραπάνω. Επίσης, στο Tiger 900 άλλαξαν τη σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων σε 1-3-2 ώστε να δώσουν περισσότερο “δικύλινδρη” αίσθηση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που ίσως δούμε και σε αυτόν τον μεγάλο κινητήρα, έστω και αν λόγω κυβικών η ροπή ξεχειλίζει από το ρελαντί. Ολοκαίνουριο θα είναι και το πλαίσιο, το οποίο θα έχει πλέον αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Η εργονομία της θέσης οδήγησης είναι νέα, με τον αναβάτη να κάθεται πιο μπροστά και πιο ψηλά, αντί να είναι χωμένος μέσα στη μοτοσυκλέτα. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενου ύψους και η μοτοσυκλέτα της φωτογραφίας έχει τις νέες ελαφρύτερες δαγκάνες της Brembo. Με δεδομένο πως η νέα γενιά του μικρότερου Tiger 900 διαθέτει πλέον υπερπλήρη εξοπλισμό ηλεκτρονικών, άνεσης και ασφάλειας, η διαφοροποίηση του μεγάλου αδερφού θα περιορίζεται κυρίως στις επιδόσεις του κινητήρα και την αίσθηση που προσφέρουν τα περισσότερα κυβικά. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η μεγάλη αλλαγή πλεύσης από τον υπερβολικό όγκο και βάρος του προηγούμενου μοντέλου προς τον πιο σπορ και on-off χαρακτήρα του καινούριου μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

ΦΩΤΟ: Ride Apart       

Yamaha - Επιστροφή στις 8 ώρες της Suzuka με R1 βαμμένο YZF-R7 1999!

Εργοστασιακή συμμετοχή μετά από 6 χρόνια απουσίας και με Ιάπωνα αναβάτη
Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/3/2025

Στα πλαίσια των εορτασμών της 70ης επετείου της, η Yamaha επιστρέφει στον εμβληματικό αγώνα αντοχής 8 ωρών της Suzuka, με εργοστασιακή ομάδα και με έναν πανέμορφο χρωματικό συνδυασμό στο YZF-R1, φόρο τιμής στα χρώματα του YZF-R7 του 1999.

Εβδομήντα χρόνια παραγωγής μοτοσυκλετών αλλά και εβδομήντα χρόνια αγωνιστικής δραστηριότητας, με πρώτη συμμετοχή των Ιαπώνων στους αγώνες, 10 ημέρες μετά την ίδρυση της εταιρείας, τότε στον 3ο αγώνα ανάβασης στο βουνό Φούτζι.

Για να γιορτάσουν τα 70 χρόνια αγωνιστικής εμπλοκής τους, οι Ιάπωνες επιστρέφουν στον 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka, απ’ όπου απείχαν από το 2019.

Ο αγώνας θα διεξαχθεί μεταξύ 1-3 Αυγούστου στην πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία, με τη Yamaha Racing Team να περιλαμβάνει τον έμπειρο Ιάπωνα αγωνιζόμενο και αναβάτη εξέλιξης Katsuyuki Nakasuga, με 89 αγώνες και 12 τίτλους στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα JSB1000, αλλά και 4 νίκες στις 8 ώρες της Suzuka. Δίπλα του θα αγωνιστούν δυο ακόμα αναβάτες, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε ποιοι, από το MotoGP και το WorldSBK.

Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours

Διευθυντής της ομάδας θα είναι ο Wataru Yoshikawa, ένας από τους κορυφαίους εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha τη δεκαετία του 1990, ο οποίος αγωνίστηκε στις 8 ώρες της Suzuka το 1999 με την YZF-R7, κερδίζοντας και έναν τίτλο All Japan με την ίδια μοτοσυκλέτα.

Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours

Ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι όμως οι χρωματισμοί της YZF-R1 που θα αγωνιστεί στις φετινές 8 ώρες της Suzuka, στην κλασική λευκή-κόκκινη διχρωμία της Yamaha, με σχέδιο που είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix του 1964, ενώ έγινε ιδιαίτερα γνωστός και με την αγωνιστική YZF-R7, η οποία κυκλοφόρησε το 1999 σε περιορισμένη έκδοση 500 μοτοσυκλετών και αγωνίστηκε στις 8 ώρες την ίδια χρονιά.

Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours

Ταυτόχρονα, τα ρούχα των αναβατών και του προσωπικού, καθώς και η εμφάνιση του γκαράζ της ομάδας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να αντικατοπτρίζουν το ύφος του 1999!

YZF-R7 1999

Η YZF-R7 του 1999 ήταν εξοπλισμένη με έναν πρωτοποριακό κινητήρα με την ιδιαίτερα γνωστή σήμερα “three-axis” διάταξη, που περιλάμβανε ενιαίο μπλοκ κυλίνδρων και κάρτερ, μπιέλες από τιτάνιο και διπλά μπεκ ψεκασμού, μαζί με πλαίσιο αλουμινίου Deltabox II. Η μοτοσυκλέτα έφερε τέλος αναρτήσεις Öhlins, παρέχοντας συνολικά μια καλή βάση για τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Αγώνων Δρόμου.

YZF-R7 1999

Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιήθηκε από την κορυφαία ομάδα της Yamaha στις 8 ώρες της Suzuka από το 1999 έως το 2002, με την καλύτερη της επίδοση να είναι η 4η θέση, την οποία πέτυχαν τόσο οι Noriyuki Haga/Regis Laconi το 1999, όσο και οι Wataru Yoshikawa/Takeshi Tsujimura το 2002.

Στην κατηγορία Superbike, που τότε ήταν η κορυφαία κατηγορία στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Αγώνων Δρόμου, ο Wataru Yoshikawa κατέκτησε τον τίτλο με την YZF-R7 στο ντεμπούτο της μοτοσυκλέτας το 1999, ενώ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, ο Noriyuki Haga τερμάτισε 2ος στη γενική κατάταξη της σεζόν 2000.

Ετικέτες