Η Honda έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που ολοκλήρωσε την αγωνιστική μοτοσυκλέτα που θα προσφέρει και σε ιδιώτες για τη συμμετοχή στη νέα κατηγορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος ταχύτητας.
Οι πωλήσεις της σχεδιάζεται να αρχίσουν από τον ερχόμενο Δεκέμβριο, ενώ ανακοινώθηκε και η τιμή της στη διάρκεια της δημόσιας παρουσίας της στο GP της Catalunya, η οποία στην Ισπανία θα κοστίζει 23.600 ευρώ παρακαλώ. Η NSF250R, όπως ονομάζεται, με τον τετράχρονο κινητήρα αποτελεί συνέχεια της δίχρονης RS125 που η Honda, ή καλύτερα το HRC, διέθετε και σε ιδιωτικές ομάδες. Το περιμετρικό αλουμινένιο πλαίσιο και οι αναρτήσεις της νέας μοτοσυκλέτας έχουν προέλθει από την εξέλιξη του RS125, ενώ ο κινητήρας είναι φυσικά ολοκαίνουργιος, αποκλειστικά για αυτήν. Ο μονοκύλινδρος έχει δυο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες από τιτάνιο. Είναι πιο υπερτετράγωνος από της motocross CRF250R με διάμετρο 78 χιλιοστά και διαδρομή 52,3 (αντί 76,8 x 53,8) με την απόδοσή του να ανακοινώνεται ότι θα φθάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 48,3 ίππων στις 13.000 στροφές (για το δίχρονο RS το HRC ανακοίνωνε 43,8 ίππους…). Ο κινητήρας έχει ανεστραμμένη κεφαλή με την εισαγωγή του αέρα να γίνεται από το εμπρός μέρος, ώστε να εκμεταλλεύεται στην πλήρωση του κυλίνδρου και την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, ενώ η εξαγωγή γίνεται από το πίσω μέρος της κεφαλής. Ο κύλινδρος έχει κλίση 15ο προς τα πίσω για να βοηθηθεί η συγκέντρωση των μαζών κοντά στο κέντρο βάρους. Ο κύλινδρος έχει επίστρωση νικελίου και καρβιδίων του πυριτίου, ενώ το κιβώτιο με τις έξι σχέσεις είναι τύπου κασέτας για ευκολότερες αλλαγές σχέσεων για την προσαρμογή της στις διάφορες πίστες. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται βεβαίως από ψεκασμό και το ρεζερβουάρ χωράει έντεκα λίτρα, τρία λιγότερα από του RS 125. Το μεταξόνιο της NSF250R είναι 1.219 χιλιοστά και το βάρος της γεμάτης είναι 84 κιλά.
BMW R 1300 RΤ & R 1300 RS 2025 - Τouring και sport touring Γερμανίδες, με 145 ίππους
Με κινούμενα μέρη το φαίρινγκ της RT - Μεταβάλλουν την προστασία του αναβάτη! -Τιμές στην Ελλάδα
Από το
motomag
30/4/2025
Παρουσιάστηκαν και επίσημα τα δύο νέα μοντέλα της BMW με βάση τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.300 κ.εκ. που γνωρίζουμε από τα R 1300 GS και R 1300 R όπως άλλωστε είχαμε ενημερώσει κατά την παρουσίαση του τελευταίου, ενώ οι Βαυαροί συνεχίζουν με τις ψεύτικες CGI εικόνες και video και όχι με πραγματικές φωτογραφίες μοτοσυκλετών που απευθύνονται σε πραγματικούς αναβάτες.
Η sport-touring επιλογή R 1300 RS παρουσιάστηκε σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Racing Blue metallic, Triple Black, Performance (Tricolore) και Option 719 (Brooklyn grey metallic). Η R 1300 RS έρχεται για να δώσει στους φίλους του boxer κινητήρα μια ολοκληρωμένη "λύση" σε εκείνους που αναζητούν έναν συνδυασμό επιδόσεων και άνεσης σε μακρινά ταξίδια με έμφαση στη συμπεριφορά.
Με ανανεωμένο σχεδιασμό και πιο αιχμηρές γραμμές, η R 1300 RS παραμένει πιστή στην αθλητική της ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πρακτικότητα και ευχρηστία με τις ηλεκτρονικά ανοιγόμενες και φωτιζόμενες αποσκευές.
Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας boxer των 1.300 κυβικών αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 στροφές ανά λεπτό και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το νέο πλαίσιο είναι, ελαφρύτερο και πιο στιβαρό από το προηγούμενο, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της ευστάθειας και της οδικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας.
Η ανάρτηση Dynamic Suspension Adjustment (DSA) της BMW ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης, είτε σε στροφές είτε σε ταξίδι με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.
Παράλληλα, η τεχνολογία είναι παρούσα σε κάθε σημείο της μοτοσυκλέτας: ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως ABS Pro, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης εμπρός και πίσω FCW και RCW, Adaptive Cruise Control και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας SWW ανεβάζουν τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.
Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth.
Με βάρος περίπου 215 κιλών πλήρης, η R 1300 RS προσφέρει ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και άνεση ενώ προσφέρεται και με τέσσερα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού Dynamic, Innovation, Comfort και Touring υπογραμμίζοντας έτσι όποια πλευρά του χαρακτήρα της επιθυμείτε.
H πλέον τουριστική μοτοσυκλέτα που φέρει τον νέο boxer, R 1300 RT, διατίθεται επίσης σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Alpine white 3, Impulse (Racing Blue metallic), Option 719 (Blue Ridge Mountain metallic) και Triple black.
Η BMW R 1300 RT θέλει να συνδυάσει κορυφαία άνεση, προηγμένη τεχνολογία και ισχυρές επιδόσεις και απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς ταξιδιώτες που θέλουν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, δικάβαλοι, με άνεση και χλιδή και σε αυτό προσθέτει και το φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας με τα κινούμενα μέρη. Τα ρυθμιζόμενα σε κλίση πλαϊνά μέρη του φαίρινγκ προσφέρουν σύμφωνα με τους Βαυαρούς περισσότερο φρέσκο αέρα κάθε φορά που βρίσκεται η μοτοσυκλέτα σε κίνηση και εκείνα έχουν υψωθεί, ακόμη και σε πιο δύσκολες συνθήκες κίνησης, όπως για παράδειγμα κατά την κίνηση το καλοκαίρι στο αστικό περιβάλλον. Εκτρέπουν επίσης τον αέρα και κατά συνέπεια και τη βροχή στις υψηλότερες ταχύτητες προσφέροντας έτσι υψηλότερο επίπεδο προστασίας.
Και εδώ ο μεγάλος boxer αποδίδει 145 ίππους και 149 Nm ροπής, επιτρέποντας άνετες προσπεράσεις και ξεκούραστη οδήγηση ακόμα και με πλήρες φορτίο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο που μειώνει το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και ενισχύει την οδική συμπεριφορά, προσφέροντας σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες με πλήρεις αποσκευές.
Η R 1300 RT ξεχωρίζει επίσης για τα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνει. Με προαιρετικό sport σύστημα φρένων και νέο σύστημα ηλεκτρονικών αναρτήσεων (DCA) εξασφαλίζει άνεση και σταθερότητα ανεξάρτητα από το φορτίο ή την κατάσταση του δρόμου. Το σύστημα αυτοματοποίησης αλλαγών σχέσεων (ASA) αλλά και το Adaptive Cruise Control, σε συνδυασμό με το Forward Collision Warning και το Active Cruise με λειτουργία φρεναρίσματος, ενισχύουν την ασφάλεια και μειώνουν την κόπωση σε πολύωρες διαδρομές. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 10.25 ιντσών προσφέρει υψηλής ευκρίνειας πλοήγηση και πληροφορίες, ενώ είναι διαθέτει συνδεσιμότητα με smartphone και συστήματα επικοινωνίας ενώ υπάρχει και θύρα USB type C.
Tα R 1300 RS και R 1300 RT είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ελλάδα με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής τους να διαμορφώνονται στα 17.990 ευρώ και 24.490 ευρώ αντίστοιχα με την BMW να προσφέρει μέσω του προγράμματος Easy2Ride δυνατότητα παροχής ευέλικτης χρηματοδότησης.
Αμφότερα τα νέα μοντέλα επωφελούνται από το πρόγραμμα Ride on & on & on, 3ετούς εγγύησης της BMW που προσφέρει έναν επιπλέον χρόνο ξεγνοιασιάς, επιπρόσθετα στην εργοστασιακή εγγύηση που προβλέπεται από τη νομοθεσία.