Harley Davidson Livewire 2019 στην EICMA [video]

Το πρώτο ηλεκτρικό μιας νέας σειράς μοντέλων
7/11/2018

To Project Live wire του 2014 ήταν το πρωτότυπο πάνω στο οποίο εξελίχθηκε το σημερινό Livewire, που θα βγει σε παραγωγή μέσα στο 2019. Η Harley είχε ταξιδέψει το Project Livewire σε πολλές χώρες για test ride, μαζεύοντας γνώμες και παρατηρήσεις που την βοήθησαν να εξελίξει το μοντέλο παραγωγής. Και μπορεί να αρχίσει να πωλείται μέσα στο 2019, μέχρι στιγμής όμως n Harley κρατάει τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά τουLivewire φυλαγμένα σε κλειδωμένο ντουλάπι.

Έτσι, δεν γνωρίζουμε την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, ούτε την προβλεπόμενη αυτονομία. Τι γνωρίζουμε; Έχει ενσωματωμένο φορτιστή, ώστε να μπορεί να φορτίζει παντού χωρίς να χρειάζεται να κουβαλάς ξεχωριστό φορτιστή, και βρίσκεται στην θέση του “ρεζερβουάρ”.

Ανοίγεις το καπάκι και βλέπεις τις συνδέσεις. Κάτω από τον φορτιστή βρίσκεται η συστοιχία των μπαταριών, κι ακόμα πιο κάτω ο ηλεκτροκινητήρας. Κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, ο αναβάτης απλά θα ανοίγει το γκάζι. Για να υπάρχει κι ένας ήχος που κάτι να θυμίζει, τα γρανάζια του μειωτήρα ανάμεσα στον ηλεκτροκινητήρα και την τελική μετάδοση με τον ιμάντα είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να παράγουν έναν ήχο που αυξάνει σε ένταση και οξύτητα όσο αυξάνεται η ταχύτητα, ως ακουστική επιβεβαίωση της ταχύτητας που κινείται η μοτοσυκλέτα.

Για την λειτουργία του Livewire θα υπάρχουν επτά διαφορετικά modes, προφανώς από πολύ οικονομικά σε κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας έως πιο γρήγορα που θα μειώνουν αντίστοιχα την οικονομία.

Οι αναρτήσεις του Livewireείναι ρυθμιζόμενες, από την Showa, τα φρένα της Brembo (με cornering ABS) και τα ελαστικά της Michelin, ενώ θα υπάρχει και traction control, κάτι λογικό καθώς η ροπή ενός ηλεκτροκινητήρα αποδίδεται στο μέγιστο από… μηδέν στροφές, μόλις ανοίξεις το γκάζι.

Το Livewire έχει σχεδιαστεί στο κέντρο εξέλιξης προϊόντων της Harley-Davidson στο Wisconsin, και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο York της Pennsylvania. Θα είναι το πρώτο μιας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων (έτσι τα αναφέρει, όχι ως μοτοσυκλέτες), που θα περιλαμβάνουν και μικρότερα δίτροχα.

Ακολουεί πλήρες φωτογραφικό υλικό στο gallery

Βασίλης Καραχάλιος

Δείτε εδώ όλο το video της παρουσίασης της Harley Davidson:

Kawasaki - «Σας ακούσαμε»: Φέρνει πίσω το δίχρονο KX μετά από 20 χρόνια! [VIDEO]

Ευτυχώς τα Motocross δεν γνωρίζουν σύνορα
Kawasaki - «Σας ακούσαμε»: Φέρνει πίσω το δίχρονο KX μετά από 20 χρόνια! [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/1/2025

Μία από τις πιο έξυπνες κινήσεις ετοιμάζεται να κάνει η Kawasaki στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα αν το κάνει καλά, επενδύοντας στην τεχνολογία και χτυπώντας τον ανταγωνισμό. Είναι μία κίνηση που την ετοιμάζουν καιρό, είχαμε δει πατέντες από πέρσι το καλοκαίρι, όμως είναι η πρώτη φορά που μιλούν επίσημα για αυτό και το πρώτο teaser που έχει σκοπό να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κόσμου και να ταρακουνήσει λίγο τον ανταγωνισμό. Διότι στις ΗΠΑ η Kawasaki ήταν άπιαστη για πολλά χρόνια στο Motocross και ούτε η KTM δεν κατάλαβε πως κατάφερε η GASGAS την τελευταία τριετία να κλέψει μεγάλο μερίδιο πωλήσεων. Kawasaki και Yamaha σε δεύτερο ρόλο είδαν σε μία πολύ σίγουρη και πολύ δυναμική αγορά όπως οι ΗΠΑ να χάνουν πωλήσεις και έπρεπε να απαντήσουν.

Με ένα teaser video που λέει το αυτονόητο: «Σας ακούσαμε» και γνήσιο δίχρονο ήχο να το συνοδεύει η Kawasaki ανακοινώνει πως φέρνει πίσω τα δίχρονο Motocross χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

Η γραμμή παραγωγής έκλεισε για τα δίχρονα KX125 το 2006 και για το KX250 το 2007 με τις πωλήσεις νέων να διατηρούνται για τουλάχιστον μία διετία μετά από αυτό, ενώ στις μικρές κατηγορίες συνέχιζαν όλο αυτό το διάστημα να βρίσκονται στην γκάμα της Kawasaki.

Περιμένουμε μία τέτοια κίνηση να μας φέρνει ψεκασμό και όλα όσα έχουμε ήδη δει από τον ανταγωνισμό ώστε η κίνηση της Kawasaki να έρχεται απευθείας να φουντώσει την μάχη στην κατηγορία MX. Ελπίζουμε να είναι επίσης παραπάνω από ένα μοντέλα ώστε να καλύπτει όλες τις κατηγορίες.