Honda ADV 350 2022: Ήρθε στην Ελλάδα και ανακοινώθηκαν οι τιμές του

Με δύο επίπεδα εξοπλισμού
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/1/2022

Έφτασε στη χώρα μας το μεσαίο μοντέλο, από άποψη κυβισμού, της οικογένειας των X-ADV, το ADV 350 της Honda και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η τιμή του είναι στα 6.690€ και η έκδοση Smart Top Box έχει τιμή 7.190€. Ακολουθεί το σχετικό Δελτίο Τύπου με την αναλυτική παρουσίαση της Honda για το νέο X-ADV 350:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 22YM HONDA ADV350

 

Ένα νέο scooter κάνει την είσοδό του στην οικογένεια της Honda. Το ADV350 συνδυάζει το adventure στυλ του X-ADV με τα χαρακτηριστικά αντοχής που προσφέρουν το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm και τα πίσω αμορτισέρ με ανεξάρτητα δοχεία αερίου. Ο κινητήρας χωρητικότητας 330κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21,5kW) και ροπή 31,5Nm, ενώ την πρόσφυση του πίσω τροχού διαχειρίζεται το HSTC. Η ζελατίνα ρυθμίζεται ως προς το ύψος, υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα και μία θύρα φόρτισης USB Type-C βρίσκεται στο ντουλαπάκι. Ο πίνακας οργάνων LCD ενσωματώνει το σύστημα Honda Smartphone Voice Control*, ενώ η λειτουργία έξυπνου κλειδιού (Smart Key) αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης στην καθημερινότητα.

 

 

1. Εισαγωγή

 

Όταν το 2016 η Honda αποκάλυψε το X-ADV, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός scooter μεγάλου διαμετρήματος και μιας μοτοσυκλέτας adventure σε ένα νέο στυλ ADV, ξύπνησε στους Ευρωπαίους την ακατανίκητη επιθυμία για ένα δίτροχο του οποίου την αναγκαιότητα δεν είχαν συνειδητοποιήσει μέχρι τότε. Μία πραγματικά καινοτόμα πρόταση απέναντι στην οποία λίγοι ανταγωνιστές μπορούσαν να παραταχθούν την περασμένη δεκαετία.

 

Η επιτυχία του μοντέλου δικαίωσε και με το παραπάνω την απόφαση της Honda να χαράξει νέους δρόμους. Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2021, το X-ADV ήταν δεύτερο στην κατάταξη πωλήσεων στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία ‘on-off’ μοντέλων στην Ευρώπη. Και τώρα, συνεχίζοντας με το ίδιο πρωτοποριακό πνεύμα, η HONDA φέρνει την επανάσταση στην κατηγορία scooter μεσαίου κυβισμού. Βασισμένο στη φιλοσοφία ‘New Urban Adventure’ το νέο 22YM ADV350  συνδυάζει το adventure στυλ του X-ADV με τα χαρακτηριστικά ενός μεγάλου scooter για την πόλη, για να κινείται με άνεση στην άσφαλτο αλλά και σε ελαφριές off road συνθήκες.

 

Έχει ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm και πίσω αμορτισέρ με ανεξάρτητα δοχεία αερίου. Ο κινητήρας χωρητικότητας 330κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21,5kW) και ροπή 31,5Nm, ενώ την πρόσφυση του πίσω τροχού διαχειρίζεται το HSTC. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε 4 θέσεις ως προς το ύψος, υπάρχει χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα και μία θύρα φόρτισης USB Type-C βρίσκεται στο ντουλαπάκι. Η λειτουργία έξυπνου κλειδιού (Smart Key) αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης στην καθημερινότητα.

 

Θα προσελκύσει ένα ευρύ κοινό (κυρίως νεαρούς αναβάτες) και προορίζεται για μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία στην ελληνική αγορά.

 

2. Συνοπτική παρουσίαση μοντέλου

 

Με το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό του, το ADV350 ξεχωρίζει από το πλήθος, ενώ οι τραχιές γωνίες και τα τολμηρά χρώματα τονίζουν την off-road εμφάνιση. Το X-ADV ενέπνευσε αναμφισβήτητα με τη σχεδίασή του όπως και η σειρά μοτοσυκλετών επιδόσεων εκτός δρόμου CRF.

 

Η πρακτικότητα ήταν ένα ακόμα ζητούμενο για τους σχεδιαστές: υπάρχει χώρος για δύο κράνη full-face κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB στο ντουλαπάκι, ενώ η λειτουργία Smart Key καθιστά ακόμα πιο άνετη τη ζωή του αναβάτη. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε τέσσερα ύψη και ο πίνακας οργάνων LCD ενσωματώνει το σύστημα Honda Smartphone Voice Control*.

 

Ο περιπετειώδης χαρακτήρας φαίνεται στο εμπρός τμήμα του ADV350, Η θέση οδήγησης προσφέρει φυσικό έλεγχο, και το πλαίσιο – ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm, με πάνω και κάτω τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο και πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου – είναι ρυθμισμένο ώστε να παρέχει ευελιξία, καλή κατευθυντικότητα και άριστη πληροφόρηση για τον αναβάτη. Ελαφριοί τροχοί 15 ιντσών μπροστά/14 ιντσών πίσω φοράνε tubeless ελαστικά με διαστάσεις 120/70-15 μπροστά και 140/70-14 πίσω με  πέλμα τύπου block pattern, παρέχοντας άφθονη πρόσφυση στο ADV350 σε όλες τις συνθήκες. Στον τομέα της πέδησης, ένας μονός δίσκος 256mm συνδυάζεται με έναν πίσω δίσκο 240mm.

Υπάρχει άφθονη διαθέσιμη επιτάχυνση για χρήση στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο. Ο Enhanced Smart Power+ (eSP+), τετραβάλβιδος, SOHC κινητήρας χωρητικότητας 330cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21,5kW) και ροπή 31,5Nm. Τα συστήματα Honda Selectable Torque Control (HSTC) και Emergency Stop Signals προσφέρονται στάνταρ.

 

Το 22YM ADV350 θα διατίθεται με τους εξής χρωματισμούς:

 

Spangle Silver Metallic

Mat Carbonium Gray Metallic

Mat Carnelian Red Metallic

 

*Το σύστημα Honda Smartphone Voice Control δεν υποστηρίζεται στη χώρα μας την παρούσα στιγμή.

 

3. Κύρια Χαρακτηριστικά

 

3.1 Στυλ & Εξοπλισμός

 

  • Δύο προβολείς LED αναδεικνύουν το adventure στυλ, τοποθετούνται ψηλά πάνω από τον εμπρός τροχό, προς το άκρο του scooter
  • Ζελατίνα με ρύθμιση ύψους τεσσάρων θέσεων
  • Όργανα LCD και σύστημα Honda Smartphone Voice Control*
  • Δύο full-face κράνη μπορούν να αποθηκεύονται κάτω από τη σέλα, θύρα USB Type-C στο ντουλαπάκι και λειτουργία Smart Key

 

Το στυλ του ADV350 προσφέρει κάτι περισσότερο από μία μικρή γεύση περιπέτειας. Οι δύο προβολείς LED (όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED) τοποθετούνται ψηλά πάνω από τον εμπρός τροχό, προς το άκρο του scooter, ενώ τα κοψίματα στο φέρινγκ αφήνουν σε κοινή θέα το ανεστραμμένο πιρούνι (USD). Τονίζοντας περαιτέρω τον off-road προσανατολισμό του ADV350, τα βαμμένα πάνελ είναι ψηλά τοποθετημένα πάνω από τα μαύρα κάτω και πίσω πάνελ, δίνοντας την εντύπωση υψηλότερου κέντρου βάρους, παρόμοια με την αίσθηση που δημιουργεί το X-ADV και η αγωνιστικών προδιαγραφών CRF450R.

 

Πολυάριθμες λεπτομέρειες υποστηρίζουν την καθημερινή χρηστικότητα του ADV350. Η ζελατίνα προσαρμόζεται εύκολα με ένα μηχανισμό ασφάλισης σε τέσσερα ύψη με συνολική διαδρομή 133 mm. Στην ψηλότερη θέση, η ροή αέρα περνά ελεγχόμενα γύρω από τους ώμους του αναβάτη μειώνοντας την κόπωση σε μεγάλα ταξίδια με υψηλότερες ταχύτητες. Σε περιβάλλον πόλης – όπου ο δροσερός αέρας όπως και η απρόσκοπτη ορατότητα είναι κάτι που εκτιμούν οι αναβάτες – η χαμηλότερη θέση είναι ιδανική.

 

Υπάρχει άφθονος χώρος κάτω από τη σέλα – συνολικά 48 λίτρα – που σημαίνει ότι δύο full-face κράνη αποθηκεύονται άνετα. Ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να διαιρείται μέσω ενός διαχωριστικού, ανάλογα με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Μία θύρα USB Type-C υπάρχει στο εμπρός αριστερό ντουλαπάκι, για τη φόρτιση ενός κινητού. Το ύψος της σέλας στα 795mm είναι εύκολα διαχειρίσιμο.

 

Βοηθώντας τον αναβάτη να είναι πλήρως συγκεντρωμένος, ο πίνακας οργάνων LCD του ADV350 ενσωματώνει σύστημα Honda Smartphone Voice Control*, που συνδέει τον αναβάτη στο smartphone του εν κινήσει και επιτρέπει τη διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και της μουσικής μέσω φωνητικών εντολών. Ένα ακουστικό ενσωματωμένο στο κράνος και η εφαρμογή Honda RoadSync App* είναι τα μόνα που χρειάζονται για την ενεργοποίηση του συστήματος. Το smartphone του αναβάτη συνδέεται μέσω Bluetooth. Ο έλεγχος του Honda Smartphone Voice Control System* γίνεται από το αριστερό γκριπ.

 

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης είναι το Smart Key, που ελέγχει τη λειτουργία του κεντρικού διακόπτη και το κλείδωμα τη σέλας χωρίς να χρειάζεται να βγει από την τσέπη του αναβάτη, ενώ κλειδώνει αυτόματα το ADV350 όταν ο αναβάτης απομακρύνεται. Επίσης ελέγχει το προαιρετικό Smart top box 50L. Έχοντας ο αναβάτης μαζί του το Smart Key, το top box ξεκλειδώνει αυτόματα. Τέλος, ένα μπουτόν ενεργοποιεί τα φλας για εύκολο εντοπισμό.

 

*Το σύστημα Honda Smartphone Voice Control δεν υποστηρίζεται στη χώρα μας την παρούσα στιγμή.

 

3.2 Πλαίσιο

 

  • Ελαφρύ σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm και πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου προσφέρουν ευέλικτη συμπεριφορά και φυσικό έλεγχο
  • Τροχοί από χυτό αλουμίνιο έξι μπράτσων φοράνε tubeless ελαστικά  με πέλμα τύπου block pattern
  • Δισκόφρενα μπροστά και πίσω και τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS)

 

 

Ως ένα scooter σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την τραχιά άσφαλτο της πόλης – ακόμα και ελαφριές off-road συνθήκες – το πλαίσιο του ADV350 είναι κατασκευασμένο για να εμπνέει αυτοπεποίθηση. Ένα ελαφρύ, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο προσφέρει αντοχή, με μεταξόνιο 1520mm, γωνία κάστερ 26.5° και ίχνος τροχού 90mm. Το βάρος του scooter (πλήρες υγρών) είναι 186kg.

 

Το ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm, με διαδρομή 125mm, συνδέεται με πάνω και κάτω τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας, αυξάνοντας την ακαμψία για ολόκληρο το εμπρός τμήμα. Δύο πίσω αμορτισέρ με ανεξάρτητα δοχεία αερίου χρησιμοποιούν προοδευτικά ελατήρια με τρεις διαφορετικές σκληρότητες και προσφέρουν εξαιρετική αντίδραση της ανάρτησης σε ποικίλες συνθήκες εδάφους, ακόμα και με συνεπιβάτη. Με διαδρομή 130mm συνεργάζονται με ένα μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι.

   

Η σχεδίαση των τροχών είναι εντελώς νέα στην οικογένεια scooter της Honda. Κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο και με μαύρο φινίρισμα, οι ελαφριοί 15” εμπρός/14” πίσω τροχοί χρησιμοποιούν ένα μοτίβο σχήματος ‘Χ’ με 6 διασταυρούμενα μπράτσα. Η σχεδίαση αυτή αναβαθμίζει την αίσθηση από το δρόμο και την παντός εδάφους ευελιξία. Εμπρός και πίσω tubeless ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 και 140/70-14 με πέλμα τύπου block-pattern προσφέρουν υποδειγματική απόσβεση των ανωμαλιών και άνεση χάρη στο φαρδύ πέλμα και τον άφθονο αέρα που εσωκλείουν.

 

Ένα δισκόφρενο 256mm αναλαμβάνει καθήκοντα πέδησης μπροστά, σε συνδυασμό με ένα πίσω δίσκο 240mm, αλλά και 2-κάναλο ABS. Το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS) ελέγχει επίσης (και απενεργοποιείται αυτόματα) τα πίσω φλας σε ένα απότομο φρενάρισμα, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν.

 

3.3 Κινητήρας

 

  • Τετραβάλβιδος, Enhanced Smart Power+ (eSP+), SOHC κινητήρας χωρητικότητας 330cc
  • Μέγιστη ισχύς 29,2 PS (21,5 kW) στις 7.500 σαλ., ροπή 31,5 Nm στις 5.250 σαλ.
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 11,7L και κατανάλωση 29,4km/l (WMTC mode) προσφέρει δυνατότητα αυτονομίας 340km+

 

Ο τετραβάλβιδος Enhanced Smart Power+ (eSP+), SOHC κινητήρας χωρητικότητας 330cc του ADV350 πετυχαίνει άριστες περιβαλλοντικές επιδόσεις και υψηλή απόδοση ισχύος – για χρήση εντός και εκτός πόλης – χάρη στην υιοθέτηση τεχνολογίας χαμηλών τριβών.

 

Η μέγιστη ισχύς των 29,2 PS (21,5kW) που αποδίδεται στις 7.500 σαλ. συνδυάζεται με τη μέγιστη ροπή των 31,5Nm στις 5.250 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 77mm x 70,8mm, με σχέση συμπίεσης 10.5:1. Έχοντας κοκοράκια με ολισθητήρες, κουζινέτα στροφάλου χαμηλών τριβών και στεγανοποιημένο στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και τις ισχυρές επιδόσεις. Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού, όπως αυτό της CRF450R, ψεκάζει το λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας το χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα καύσης. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 1,8 λίτρα.

 

Ο αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων και μία πεταλούδα 36mm τροφοδοτεί το μείγμα καυσίμου/αέρα στις βαλβίδες εισαγωγής των 28mm. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αυξημένη ροή και στροβιλισμό του καύσιμου μείγματος εντός του κυλίνδρου για πιο ομοιογενή και αποδοτική καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται μέσω αυλού εξαγωγής ευθείας σχεδίασης. Για μείωση της πίεσης των καυσαερίων, το σιλανσιέ αποτελείται από δύο θαλάμους.

 

Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας εκκεντροφόρου και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα και την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους ενοχλητικούς κραδασμούς και συμβάλλει σε μία ομαλή, απολαυστική οδήγηση. Ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει ένα κιβώτιο V-Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για δυνατές επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης.

Ο κινητήρας του ADV350 διαθέτει επίσης Honda Selectable Torque Control (HSTC) δύο επιπέδων. Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του συστήματος ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Η ένδειξη ‘ΤC’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα διαχειρίζεται την πρόσφυση.

 

Η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 29,4km/l (WMTC mode), με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 11,7L να παρέχει δυνατότητα αυτονομίας έως και 340km. Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές EURO5.

 

 

4. Αξεσουάρ

 

Μία σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ Honda θα διατίθεται για το ADV350. Αυτά περιλαμβάνουν:

 

Smart top box 50L

Πίσω σχάρα (άμεσης τοποθέτησης)

Εσωτερικές βαλίτσες

Θερμαινόμενα γκριπ

Λουκέτο τύπου U

Κουκούλα

 

 

5. Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Υγρόψυκτος 4-χρονος, 4 βάλβιδος SOHC μονοκύλινδρος, προδιαγραφών Euro 5

Χωρητικότητα

330cc

Διάμετρος & Διαδρομή

77mm x 70.8mm

Σχέση συμπίεσης

10.5:1

Μέγιστη ισχύς

29,2 PS (21,5 kW) @ 7.500 rpm

Μέγιστη ροπή

31,5 Nm @ 5.250 rpm

Επίπεδο θορύβου (dB)

Lurban 75.5dB / Lwot 80.2dB

Χωρητικότητα σε λιπαντικό

1,8 L

Σύστημα τροφοδοσίας

 

Ψεκασμός

Ηλεκτρονικός PGM-FI

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

11,7L

Εκπομπές CO2 (WMTC)

 

79g/km

 

Κατανάλωση καυσίμου

29,4km/L / (3,4L/100km)

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μίζα

Ηλεκτρική

Χωρητικότητα μπαταρίας

12V-9.1Ah

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

Τύπος συμπλέκτη

Αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης, ξηρού τύπου

Τύπος κιβωτίου

CVT

Τελική Μετάδοση

V-Belt

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

CHASSIS

 

Διαστάσεις (Μ x Π x Υ)

2200mm x 895mm x 1295mm

Μεταξόνιο

1.520mm

Γωνία Κάστερ

26,5°

Ίχνος

90mm

Ύψος Σέλας

795mm

Απόσταση από το έδαφος

145mm

Βάρος (πλήρες υγρών)

186kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Ανεστραμμένο πιρούνι 37mm – διαδρομή 125mm

Πίσω

Δύο αμορτισέρ - διαδρομή 130mm

Τροχοί

 

Εμπρός

15” από χυτό αλουμίνιο, έξι μπράτσων

Πίσω

14” από χυτό αλουμίνιο, έξι μπράτσων

Ελαστικά Εμπρός

120/70-15MC 56P

Ελαστικά Πίσω

140/70-14MC 62P

ΦΡΕΝΑ

 

Τύπος ABS

2-κάναλο ABS

Εμπρός

Ένας δίσκος 256mm με διπίστονη δαγκάνα της Nissin

Πίσω

Ένας δίσκος 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου της Nissin

ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

 

Όργανα

Full LCD, ρολόι, δύο χιλιομετρητές, δείκτης κατανάλωσης καυσίμου, ένδειξη Honda SMART Key.

Σύστημα προστασίας

Immobiliser

Προβολέας

LED

Πίσω φως

LED

Συνδεσιμότητα

Ναι

USB

Ναι

Cruise Control

Όχι

Πρόσθετα χαρακτηριστικά

HSTC (Honda Selectable Torque Control) και ESS (Emergency Stop Signals)

 

 

 

 

 

Όλες οι προδιαγραφές είναι προκαταρτικές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση.

# Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.

JAWA - 8 νέα μοντέλα για το 2024

Οι νέοι κινητήρες 350 και 650 κυβικών καλύπτουν τις Euro5 προδιαγραφές
motomagJAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/4/2024

Ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της JAWA στην Ελλάδα, Euro Motors, ανακοίνωσε την έλευση 8 νέων μοντέλων, με τα 6 εξ αυτών να εξοπλίζονται με νέους τετράχρονους κινητήρες 350 και 650 κυβικών, οι οποίοι συμμορφώνονται με τις Euro5 προδιαγραφές.

Τα 8 μοντέλα διαχωρίζονται στις café racer, scrambler, bobber και classic κατηγορίες, πάντα με τη χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα της JAWA. Πάμε να δούμε τα 8 νέα μοντέλα της JAWA, λίγο πιο αναλυτικά.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

Bobber 42

Η ζωή του ξεκίνησε το 2020 ως concept και βασιζόταν στο έτερο bobber μοντέλο, Perak. Οπτικά ξεχωρίζει χάρη στη μονή σέλα, που αφήνει σε κοινή θέα το πίσω φτερό, το φαρδύ τιμόνι και το ρεζερβουάρ σε σχήμα δάκρυ. Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας των 334 κυβικών αποδίδει 35 ίππους και 3,31 κιλά ροπής. Ο βασικός του εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων LED προβολέα, στρογγυλό ψηφιακό όργανο και θύρα φόρτισης USB. Οι ακτινωτοί τροχοί των 19 και 17 ιντσών μπροστά και πίσω, αντίστοιχα, εξοπλίζονται με ένα δισκόφρενο ο καθένας. Η τιμή του Bobber 42 έχει διαμορφωθεί στα 7.875€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

Perak 350

Ένα από τα παλαιότερα ονόματα της JAWA, δημιουργήθηκε κατά την εποχή που η τότε Τσεχοσλοβακία, πατρίδα της εταιρείας (ενώ μετά τη διχοτόμηση της χώρας, η JAWA παρέμεινε στην Τσεχία), τελούσε υπό γερμανική κατοχή. Το όνομα Perak το πήρε από τον αστικό θρύλο που ήθελε έναν άνθρωπο ντυμένο στα μαύρα να εμφανίζεται για να σώσει τους κατοίκους της χώρας που πλήττονταν από τη ναζιστική κατοχή. Ο κινητήρας είναι κοινός με του Bobber 42, έχοντας 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο. Οι τροχοί με ακτίνες είναι 18 και 17 ιντσών, μπροστά και πίσω, με διαστάσεις ελαστικών 100/90-18 και 140/70-17, αντίστοιχα. Τα δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό, συνεργάζονται με ABS, για μέγιστη ενεργητική ασφάλεια. Η τιμή του Perak 350 έχει ανακοινωθεί στα 7.775€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

300CL

Με κλασσική εμφάνιση, ο σχεδιασμός του 300CL αντλεί την έμπνευσή του από τη θρυλική “KYVACKA”, τη δίχρονη μοτοσυκλέτα 250 κυβικών της JAWA, η οποία κυκλοφόρησε από το 1953 μέχρι και το 1962. Στη σύγχρονη εκδοχή, ο κινητήρας είναι πλέον τετράχρονος και υγρόψυκτος 293 κυβικών με 2ΕΕΚ και μέγιστη απόδοση 23,1 ίππων στις 7.000 στροφές και 2,5 κιλά ροπής στις 5.750 στροφές, και συνεργάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων. Ιδιαίτερη μνεία έχει δοθεί στον ήχο της εξάτμισης, με στόχο να θυμίζει τη χροιά για την οποία έγινε αρχικά διάσημη η JAWA. Οι ακτινωτοί τροχοί προσθέτουν πόντους στην κλασσική εμφάνιση, με διαστάσεις ελαστικών 90/90-18 και 120/80-17 μπροστά και πίσω, αντίστοιχα. Το μονό δισκόφρενο 280 χιλιοστών μπροστά εξοπλίζεται με ABS, ενώ πίσω συναντάμε ένα ταμπούρο 153 χιλιοστών. Η τιμή του 300CL έχει οριστεί στα 6.795€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

300CL-42

Για όσους δεν αναζητούν κάτι τόσο κλασσικό, το 300CL-42 έρχεται να δώσει την λύση. Χρησιμοποιώντας τον ίδιο κινητήρα με το 300CL, η εν λόγω έκδοση έχει μικρές και ουσιώδεις διαφορές από το μοντέλο βάσης. Διαφορετικό όργανο και προβολέας, συνδυάζονται με ένα ελαφρύτερο μπροστινό φτερό, ενώ το χρώμιο εδώ απουσιάζει. Ο πίσω τροχός εξοπλίζεται με δισκόφρενο. Το 300CL-42 έρχεται σε δύο χρωματισμούς, χακί και μπλε σκούρο, με την τιμή του να φτάνει τα 6.795€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

OHC 350

Με την σχεδιαστική του έμπνευση να προέρχεται από το δίχρονο 634, ένα μοντέλο της τσεχικής εταιρείας που γνώρισε επιτυχία τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, το OHC 350 ξεχωρίζει από μακριά χάρη στα χρωμιωμένα φιλέτα του ρεζερβουάρ του. Ο σχεδιασμός των 2 εξατμίσεών του, όμως, έρχεται από το 500 OHC, που βγήκε από τις γραμμές παραγωγής το 1956, καθώς ο αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας του OHC 350 είναι τετράχρονος και συνεργάζεται με κιβώτιο πέντε σχέσεων. Στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου συναντάμε μεταξύ άλλων σχάρα αποσκευών, στρογγυλά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο και στροφόμετρο, δισκόφρενα μπροστά και πίσω με ABS, δείκτη βενζίνης και φυσούνες στα καλάμια που συνεπικουρούν στην κλασσική εμφάνιση. Η τιμή του έχει διαμορφωθεί στα 5.890€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

Scrambler 400

Θέλοντας να θυμίσει την κυριαρχία της στους αγώνες Six Days σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες (50, 75, 125, 175, 250, 350 και 500 κυβικά) την εικοσαετία 1960-1980, η JAWA προσθέτει στην γκάμα της το Scrambler 400. Ο αερο-ελαιόψυκτος κινητήρας ξηρού κάρτερ των 397,2 κυβικών είναι κοινός με του OHC 350 και αποδίδει 30,4 ίππους στις 6.500 στροφές και 3,16 κιλά ροπής στις 5.000 στροφές. Ο δίσκος των 276 χιλιοστών μπροστά και αυτός των 240 χιλιοστών πίσω, συνεργάζονται με ABS. Το ύψος τη σέλας ανακοινώνεται στα 760 χιλιοστά, με το βάρος στα 160 στεγνά κιλά. Η τιμή του Scrambler 400 ανακοινώνεται στα 6.245€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

OHC 650

Ο μεγαλύτερος αδελφός του OHC 350, εξοπλίζεται με αερο-ελαιόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 644 κυβικών με ξηρό κάρτερ. Η μέγιστη απόδοσή του φτάνει τους 39,9 ίππους στις 6.000 στροφές και τα 5,1 κιλά ροπής στις 5.000 στροφές. Το βάρος ανακοινώνεται στα 181 γεμάτα κιλά, με το ύψος της σέλας στα 790 χιλιοστά από το έδαφος. Το ABS ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, μαζί με την σχάρα αποσκευών, τα αναλογικά όργανα για στροφόμετρο και ταχύμετρο που περιλαμβάνουν και ένδειξη στάθμης βενζίνης στο ρεζερβουάρ των 13 λίτρων. Οι δύο χρωματισμοί Black και Fire Red κοστίζουν 7.450€.

JAWA – 8 νέα μοντέλα για το 2024

Scrambler 650

Ο κινητήρας του είναι κοινός με του OHC 650 και αποτελεί αντιγραφή αυτού που χρησιμοποιούσε το θρυλικό XR650L της Honda, το οποίο εξακολουθεί να κυκλοφορεί σε χώρες που οι κανονισμοί ρύπων και θορύβου είναι πιο χαλαροί. Το Scrambler 650 αποτελεί το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας Scrambler. Οι φυσούνες στα καλάμια και το νίκελ στους καθρέπτες τονίζουν τη ρετρό αισθητική στη σχεδίαση του μοντέλου, με τον βασικό εξοπλισμό του να ακολουθεί αυτόν του OHC 650. Η τιμή των 7.585€ αφορά και τις δύο χρωματικές επιλογές, Black και Fire Red.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του αποκλειστικού αντιπροσώπου στην JAWA στην Ελλάδα, Euro Motors.

Ετικέτες