Η BMW και οι Ιάπωνες customizers

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2014

Περισσότερα κλισέ δεν θα μπορούσαν να καταρριφθούν από ένα και μόνο video. Παρακολουθούμε το αποτέλεσμα μιας επιτυχημένης προώθησης της BMW στην Ιαπωνία, που κράτησε τέσσερις περίπου μήνες. Η αντιπροσωπεία εκεί, σε μια προσπάθεια που υποστηρίχθηκε από την μητρική εταιρία, διέθεσε στις αρχές του έτους από ένα RnineT σε τέσσερις γνωστούς customizers. Ο λόγος ήταν να ενισχύσει το προφίλ της εταιρίας στην Ιαπωνία και να επικοινωνήσει τη διαφορά του συγκεκριμένου μοντέλου από τα υπόλοιπα της γκάμας της. Βέβαια για τους Ευρωπαίους, που κάνουμε customize στις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, πιστεύοντας ότι κρατάμε τα σκήπτρα σε αυτή την πρακτική, και που σπάνια χρησιμοποιούμε ως βάση μια BMW, και μάλιστα καινούρια, το video αυτό καταρρίπτει μια σειρά από στερεότυπα. Είναι ενδιαφέρουσες, καθαρά από οπτική άποψη όλες οι προτάσεις, αλλά χαρακτηρισμοί "μου αρέσει, δε μου αρέσει" είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθούν, αφού το customizing είναι εντελώς προσωπική υπόθεση, που σημαίνει ότι το τι αρέσει στον καθένα έχει δευτερεύουσα σημασία. Το πρωτεύων σε κάθε κριτική, είναι να βλέπει πρώτα αν κάθε μετατροπή έχει γίνει σωστά και λειτουργικά. Από εκεί και πέρα το θέμα καταλήγει στο προσωπικό στιλ και γούστο. Ξεχωρίζουμε όμως το αποτέλεσμα του Go Takamine για το χαρακτήρα του, και το εξαιρετικό φινίρισμα. Στη σελίδα http://www.r9t.jp μπορεί κανείς να δει τα τέσσερα project καθώς και τη δουλειά βήμα-βήμα σε blog-like αναρτήσεις. Οι τέσσερις αυτοί Ιάπωνες ασχολούνται επαγγελματικά με το customizing, ωστόσο παρά την αυτοπεποίθηση που τους χαρίζει η εμπειρία τους, είχαν αρκετό άγχος στο τέλος όταν συνειδητοποίησαν ότι η προβολή της δουλειάς τους ήταν πολύ μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά. Και η κριτική επίσης, αφού βρέθηκαν να ξεπερνούν τα σύνορα και να ανταποκρίνονται σε κόσμο με τελείως διαφορετική κουλτούρα από τη δική τους. Εξαιρετικές δουλειές, χωρίς να ξεχνάμε βέβαια ότι δεν υπήρχε περιορισμός στο κόστος…

KTM 890 SMT 2026 – Επιστροφή στις ρίζες, με χαμηλό φτερό μπροστά

3 χρόνια αφότου η ΚΤΜ επανέφερε το Supermoto Travel, προχωρά στην 1η του ανανέωση με δυο μικρές πινελιές
KTM 890 SMT 2026
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/2/2026

Η ΚΤΜ αποκάλυψε το 890 SMT για το 2026 με δύο μικρές διαφορές από το μοντέλο που εισήγαγε στη γκάμα της το 2023. Δίχως την παραμικρή διαφορά σε εξοπλισμό και απόδοση, το ανανεωμένο SMT αλλάζει το μπροστινό του φτερό με ένα χαμηλότερο που οπτικώς ταιριάζει αρμονικότερα με τον τροχό 17 ιντσών.

Με αυτήν την αλλαγή το 890 SMT έρχεται πιο κοντά στην εμφάνιση του αρχικού 990 SM-T που κυκλοφόρησε με τον LC8 V2 κινητήρα από το 2009 ως και το 2013.

KTM 890 SMT 2026

Παράλληλα αλλάζει και τον χρωματικό συνδυασμό της μοτοσυκλέτας, αφαιρώντας τα λευκά στοιχεία και χτίζοντας την εμφάνιση του μοντέλου 2026 με βάση το πορτοκαλί, το σκούρο μπλε και το μαύρο χρώμα.

Κατά τα λοιπά ο δικύλινδρος σε σειρά LC8c κινητήρας των 889 cc αποδίδει ονομαστικά 105 hp και 10,2 kgm για 194 στεγνά κιλά, όπως και πριν.

KTM 890 SMT 2026

Ομοίως ο εξοπλισμός της μοτοσυκλέτας δεν εμφανίζει καμιά διαφορά, με αναρτήσεις WP Apex και διαδρομές 180 mm, ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες J.Juan και ηλεκτρονικά που ελέγχονται από μια αδρανειακή κεντρική μονάδα έξι αξόνων και περιλαμβάνουν Cornering ABS με Supermoto mode, traction control και λειτουργίες οδήγησης Sport, Street, Rain και την προαιρετική Track.

 

 

 

Ετικέτες