Η VESPA ELETTRICA ΤΟN ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Aρχές Οκτωβρίου δυνατότητα on-line κράτησης
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

30/8/2018

 

Με επίσημη ανακοίνωσή της, η Piaggio μας ενημερώνει ότι η ηλεκτρική έκδοση της θρυλικής Vespa μπαίνει στις γραμμές παραγωγής και οι πρώτες παραγγελίες θα γίνονται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής πλατφόρμας στο διαδίκτυο. Ακολουθεί το δελτίο τύπου με όλες τις λεπτομέρειες της ανακοίνωσης:

 

Η ηλεκτρική καινοτομία του Ομίλου Piaggio ενσαρκώνεται στην πιο εμβληματική μάρκα του, θέτοντας για ακόμη μία φορά νέες παραμέτρους στην αστική μετακίνηση.

Η Vespa Elettrica θα είναι το πρώτο προϊόν του Ομίλου που υιοθετεί καινοτόμες λύσεις διασύνδεσης μεταξύ ανθρώπων και μηχανών

Ακολουθώντας το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε στην τελευταία EICMA, o Όμιλος Piaggio θα ξεκινήσει την παραγωγή της Vespa Elettrica μέσα στον Σεπτέμβριο. Η πολυαναμενόμενη ηλεκτρική έκδοση του πιο διάσημου και αγαπημένου σκούτερ στον κόσμο θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Pontedera, στην επαρχία της Pisa, εκεί όπου γεννήθηκε η πρώτη Vespa την άνοιξη του 1946, αποτελώντας σήμερα έναν από τους παγκόσμιους τεχνολογικούς ηγέτες σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή προηγμένων λύσεων μετακίνησης.

Ήδη από τις αρχές Οκτωβρίου θα υπάρχει δυνατότητα κράτησης για τα  πρώτα οχήματα, μόνο μέσω διαδικτύου στην αποκλειστική ιστοσελίδα, με πρωτοποριακά «all inclusive» πακέτα χρηματοδότησης μαζί με τους συμβατικούς τρόπους αγοράς. Η τιμή της θα συμβαδίζει  με το ανώτερο όριο της τρέχουσας γκάμας Vespa.

Η παρουσίαση της Vespa Elettrica θα γίνει σταδιακά ξεκινώντας από τα τέλη Οκτωβρίου ώστε να ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο και να συνδυαστεί  χρονικά με την Διεθνή Έκθεση EICMA 2018 στο Μιλάνο. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη και στη συνέχεια θα επεκταθούν στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία από τις αρχές του 2019.

Η Vespa Elettrica αποτελεί το πρώτο βήμα για τον Όμιλο Piaggio προς την κατεύθυνση μίας εμπλουτισμένης διασύνδεσης μεταξύ οχημάτων και ανθρώπων χειριστών. Η Vespa Elettrica θα είναι έτοιμη να εξοπλιστεί στο προσεχές μέλλον με λύσεις  που αναπτύσσονται επί του παρόντος για το Gita - το ρομπότ που βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού από την Piaggio Fast Forward στη Βοστώνη (το οποίο θα εισέλθει στην παραγωγή στις αρχές του 2019) – όπως τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που προσαρμόζονται και ανταποκρίνονται στα ανθρώπινα δεδομένα και ερεθίσματα. Θα αναγνωρίζουν ανθρώπους και άλλα οχήματα κινούμενα στην περιοχή, θα διευρύνουν την ικανότητα του χειριστή να ανιχνεύει πιθανούς κινδύνους και ευκαιρίες και θα παρέχουν σε πραγματικό χρόνο δεδομένα χαρτογράφησης και κίνησης, συμβάλλοντας στη βελτίωση του σχεδιασμού των υποδομών μετακίνησης στα σημερινά αστικά κέντρα. Πάνω από όλα, αυτά τα οχήματα νέας γενιάς θα γνωρίζουν σε βάθος τους χειριστές τους: θα τους αναγνωρίζουν χωρίς κλειδιά, προβλέποντας τις επιλογές οδήγησης, αλληλοεπιδρώντας με άλλες συσκευές και οχήματα στον δρόμο και επιτρέποντας επίπεδα εξατομίκευσης  που σήμερα δεν μπορούμε καν να φανταστούμε.

Η Vespa Elettrica λανσάρεται ως ένα σύγχρονο έμβλημα ιταλικής τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο. Με την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, η Vespa επιβεβαιώνεται ως σύμβολο του συνδυασμού στυλ και κορυφαίας τεχνολογίας. Η Vespa Elettrica δεν μόνο ένα νέο ηλεκτρικό σκούτερ. Είναι ένα έργο τέχνης της εποχής μας, με έναν τεχνολογικό πυρήνα που ενσωματώνει όλες τις αξίες του κόσμου της Vespa, την εικόνα της, την κοινωνική και φιλική προς το περιβάλλον ψυχή της, τώρα ακόμα πιο ευαίσθητη προς την ποιότητα ζωής στο αστικό περιβάλλον. Vespa Elettrica σημαίνει εύκολη φυσική οδήγηση, σημαίνει προηγμένη συνδεσιμότητα και απουσία θορύβου, εξατομίκευση και προσβασιμότητα, αξίες που πάντα ανήκαν στη Vespa και σήμερα επιτυγχάνονται πλήρως με τη Vespa Elettrica.

Το εμπορικό σήμα Vespa σήμερα βιώνει μία από τις πιο επιτυχημένες στιγμές της ιστορίας του, με πάνω από ενάμιση εκατομμύριο πωλήσεις οχημάτων μέσα στην τελευταία δεκαετία. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έκλεισε με περίπου 10% αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές
Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2025

Έχουν ήδη περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκε το C1, το σκούτερ με κλωβό ασφαλείας και ζώνες ασφαλείας που μπορούσες να οδηγήσεις χωρίς κράνος. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντιστρόφως ανάλογη της προβολής που πήρε εκείνη την εποχή, όχι από τον Ειδικό Τύπο αλλά από τα γενικά μέσα ενημέρωσης. Καθότι μία ακριβή λύση όμως το C1 πέρασε εισπρακτικά την γραμμή της επιτυχίας και έκλεισε τον κύκλο του στην BMW με θετικό πρόσημο. Ακόμη και στην Ελλάδα έγιναν ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων για το αν μπορεί το C1 να προστατέψει με επιτυχία τον αναβάτη του, υπερτονίζοντας τα 2 περιστατικά που καταγράφηκαν. Πανευρωπαϊκά υπήρχαν προφανώς περισσότερα, όπως φυσικά υπήρχαν και δυστυχήματα, ανακαλύπτοντας έπειτα τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες της BMW που έλεγε επακριβώς που προστατεύει το C1 χωρίς κράνος και που θα πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτό.

Πριν από έντεκα χρόνια επίσης, η BMW ξεκίνησε την σειρά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ κρατώντας το γράμμα C φτάνοντας στο CE 04 που προηγήθηκε του CE 02. Χρειάζεται ωστόσο να τους αποδώσουμε εκείνο που αξίζουν και το ακριβό CE 04 είναι πράγματι η επιτομή των ηλεκτρικών σκούτερ αυτή την στιγμή αν και θα μπορούσε να το κάνει, θεωρώ, χωρίς να κοστίζει τρεις φορές επάνω. Μπορεί στα αυτοκίνητα να έχουν κατατροπωθεί πλήρως από την προηγμένη κινέζικη τεχνολογία και θα περίμενε κανείς να το πάθουν αυτό και στα σκούτερ που εκεί μετρούν εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά, αλλά από πλευράς τεχνολογίας και οδηγικής συμπεριφοράς, το CE 04 κατάφερε να γίνει το πρότυπο από το 2022 που το είδαμε για πρώτη φορά.

Εκείνο επίσης που χρειάζεται να τους αποδώσουμε, είναι η απύθμενη ανοησία που διακατέχει τις αποφάσεις του τμήματος marketing από την αρχή του έτους. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τον απευθείας υπεύθυνο για τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την αρχή της χρονιάς αλλά θα το κάνω γιατί κάποιος πρέπει να του το πει ευθέως: Να σταματήσει να λανσάρει μοντέλα με ΑΙ και με αμφιλεγόμενα μηνύματα. Το promo video του νέου Vision CE τελειώνει με το «Έρχεται σύντομα» και συνεχίζει λέγοντας «μπορεί και αργότερα, μπορεί και καθόλου». Αν μιλούσαμε για την νέα δημιουργία της Pop Mart μετά το Labubu, θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να κλείσεις το Video που την λανσάρει. Τώρα είναι απλά αμήχανο… όπως το σκούτερ τους «και να που γράφετε αστεία και γελάτε με την διαφήμισή μας» θα απαντήσει ο υπεύθυνος για αυτό που είδαμε, διαβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχει πιάσει το νόημα.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Το κατάλληλο όχημα για το Burning Man

Άλλη μία παρουσίαση λοιπόν βασισμένη σε ψηφιακές φωτογραφίες για κάτι που πρέπει να του εμπιστευτείς την ασφάλειά σου για ένα δίκυκλο που είναι το μόνο όχημα στο οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά με ολόκληρο το σώμα του.

Βέβαια αυτό τώρα μειώνεται στο Vision CE γιατί έχει γυροσκόπια που κρατούν την ισορροπία εκείνα αντί για εσένα που το οδηγείς. Η BMW έχει προχωρήσει πολύ σε αυτή την τεχνολογία κάνοντας ένα R 1250GS να οδηγεί αυτόνομα και να ισορροπεί με ευκολία, οπότε μπορεί να φέρει στο Vision CE το πρώτο στάδιο της τεχνολογίας αυτής.

Συνδυαστικά με την πλατφόρμα CE 04 που έχει τα κατάλληλα μηχανικά μέρη, το νέο Vision CE θα μπορούσε να γίνει ο άξιος συνεχιστής του C1 κρατώντας την απρόσιτη τιμή απόκτησης φυσικά και επεκτείνοντας τον χαρακτήρα του χαμαιλέοντα που από την αρχή ήθελε η BMW να έχει το C1. Με σειρά από εργοστασιακά αξεσουάρ και προτρέποντας την δημιουργία νέων από τρίτους κατασκευαστές, το Vision CE έχει το όραμα να αποτελέσει την βάση και στην πράξη εκείνα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι μοναδικά και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Οι μοναδικές φωτογραφίες που δείχνουν πως υπάρχει στα αλήθεια και μαζί και το πόσο κοντά είναι στο CE 04

Το αποκορύφωμα είναι η απεικόνιση που δείχνει πως η BMW δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με το κόστος απόκτησης: Προτείνει το Vision CE ως κινητό μαγαζί πώλησης καφέ με 4 δολάρια το ποτήρι. Είναι μεγάλο το κόστος απόκτησης για κάποιον που θέλει να ζήσει πουλώντας καφέ στο πεζοδρόμιο, βέβαια με 4 δολάρια τον Εσπρέσο ίσως βγάλεις την αρχική επένδυση πριν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, όσο για το που θα μπορείς να βρεις πελάτες με 4 δολάρια το Εσπρεσάκι όταν στα πιο τουριστικά σημεία της Ιταλίας το έχουν κάτω από 2 Ευρώ, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ίσως βοηθά σε χώρες με τεράστια πάρκα στα οποία επιτρέπουν την κίνηση των ηλεκτρονικών δικύκλων σε ποδηλατόδρομους, αν πηγαίνεις από παγκάκι σε παγκάκι, τότε ναι, θα βρεις αρκετούς που θα πληρώσουν 4 δολάρια τον καφέ για να μην σηκωθούν, όπως επίσης και το delivery μπορεί να πάρει μία νέα τροπή: «Μην μας πεις στο τηλέφωνο πως τον πίνεις γιατί εμείς δεν φέρνουμε τον καφέ στον χώρο σου, αλλά την καφετιέρα ολόκληρη».

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
"Με 4 δολάρια το εσπρεσάκι, μπορεί να καταφέρεις να πληρώσεις το μηχανάκι"

Σε κάθε περίπτωση η BMW χρησιμοποιεί την ονομασία Vision στα πρωτότυπά της, όχι στα τελικά μοντέλα αν και προωθεί το Vision CE ως μοντέλο παραγωγής. Μπορεί λοιπόν να το βγάλει, μπορεί και όχι, θα δείξει, BMW Marketing είναι αυτό, μέχρι να δουν ότι στραβά αρμενίζουν και ο γιαλός είναι στη θέση τους, θα μείνουμε με την απορία.