Ηλεκτρική Husqvarna e-Pilen το 2021

Υπό την ομπρέλα της Pierer Mobility
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/9/2020

Η είδηση έρχεται από την Ινδία διότι εκεί θα κατασκευάζεται η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Husqvarna και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Bajaj στο Chakan. Όπως αφήνει να εννοηθεί το όνομά e-Pilen, θα είναι μια μικρομεσαίου μεγέθους μοτοσυκλέτα, που για τα δεδομένα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών θα είναι ελαφριά, καθώς θα έχει έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα σε δύο εκδόσεις 4kw και 10kw. Οι μικροί ηλεκτρικοί κινητήρες δεν χρειάζονται μεγάλες, βαριές και ακριβές μπαταρίες, ούτε πολλές ώρες επαναφόρτισης, οπότε το e-Pilen στοχεύει στην κατηγορία των προσιτών ηλεκτρικών μοτοσυκλετών πόλης για καθημερινή χρήση. Η Pierer Mobility, δηλαδή η μητρική εταιρεία των ΚΤΜ και Husqvarna, έχει ξεκινήσει ήδη την εμπορική δραστηριότητά της στα ηλεκτρικά ποδήλατα και τις ηλεκτρικές off-road μοτοσυκλέτες και το e-Pilen θα είναι το πρώτο της προϊόν που ανήκει στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με πινακίδα κυκλοφορίας για οδήγηση στην άσφαλτο. 

Honda V3: Για πρώτη φορά ο ήχος του ηλεκτρικού κομπρέσορα [VIDEO]

Ακούμε για πρώτη φορά τον ηλεκτρικό κομπρέσορα
Honda V3 e-Compressor Project
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/8/2025

Η Honda έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο teaser video, το οποίο μας δίνει μια πρώτη ιδέα για το πώς θα ακούγεται ο φουτουριστικός V3 κινητήρας με τον ηλεκτρικό κομπρέσορα

Η συγκεκριμένη V3 μοτοσυκλέτα είχε προκαλέσει σάλο όταν αποκαλύφθηκε πέρσι στην EICMA, αλλά η φήμη της είχε λίγο… ατονίσει, μέχρι χθες.

Η ιαπωνική εταιρεία ανέβασε ένα νέο video, το οποίο (παρά την έντονη μουσική επένδυση) φημολογείται πως περιλαμβάνει τον πραγματικό ήχο του κινητήρα, κατά τη διάρκεια δοκιμής σε δυναμόμετρο. Ο ήχος είναι σχεδόν καλυμμένος, αλλά περίπου στο 26ο δευτερόλεπτο, ακούγεται ένας ιδιαίτερος ήχος κινητήρα.

Ένα δευτερόλεπτο V3

Αυτός ο σύντομος, έντονος ήχος διαφέρει από τα συνηθισμένα. Δεν είναι inline-four, ούτε V4, ούτε δικύλινδρος σε σειρά ή V. Όλα παραπέμπουν στον νέο V3 – που, άλλωστε, είναι και το θέμα του video, που προλογίζεται από την παρουσία του Africa Twin και των καινοτομιών της Honda, του DCT και του νέου E-Clutch

e-Compressor

Λίγο πριν το τέλος του video, ακούμε έναν συριγμό, έναν χαρακτηριστικό ήχο εισαγωγής, αναρρόφησης στροβιλοσυμπιεστή. Δεν υπάρχει ήχος κινητήρα στο υπόβαθρο, και ενώ αυτό μπορεί να προκαλεί απορίες, στην πραγματικότητα είναι λογικό.

Honda V3 e-Compressor Project

Ο e-compressor είναι ανεξάρτητος από τον κινητήρα. Δεν κινείται από τον στρόφαλο, όπως συμβαίνει με έναν συμβατικό μηχανικό υπερσυμπιεστή. Αντίθετα, είναι ηλεκτρικός, λειτουργεί αυτόνομα και μπορεί να ενεργοποιηθεί σε οποιοδήποτε σημείο του φάσματος στροφών, παρέχοντας ακριβώς την απαιτούμενη πίεση. Είτε πρόκειται για γέμισμα σε χαμηλές στροφές, είτε για έξτρα ώθηση ψηλά, είτε για να “σβήσει” ένα κενό ισχύος, ο e-compressor αποτελεί μια φανταστική λύση για μοτοσυκλέτες θεωρητικά και περιμένουμε να δουνε την πρακτική υλοποίηση της Honda.

EICMA 2025: Εκεί θα μάθουμε περισσότερα

Με τα teaser πλέον να αυξάνονται, όλα δείχνουν πως στην EICMA του Νοεμβρίου θα δούμε, επιτέλους, περισσότερα για το ποια μοτοσυκλέτα θα φιλοξενήσει αυτόν τον εντυπωσιακό V3 κινητήρα.

Και όπως πάντα, θα είμαστε εκεί για να μεταφέρουμε άμεσα όλα τα νέα, από την Ιταλία.

Honda V3 e-Compressor Project