Intermot 2018: KTM 1290 Superduke GT 2019

Το αργήσανε αλλά ήρθε
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/10/2018

Την στιγμή που το αναβαθμισμένο 1290 SuperdukeR βρισκόταν ήδη δύο χρόνια στις βιτρίνες των καταστημάτων, η KTM έδειχνε την πρόθεση να κάνει τις ίδιες αλλαγές στην έκδοση GT. Αν δεν είχαν κυκλοφορήσει πριν μερικούς μήνες κάποιες κατασκοπευτικές φωτογραφίες με το νέο μοντέλο, θα είχαμε πιστέψει ότι οι Αυστριακοί πάνε να το σταματήσουν από την παραγωγή, όπως είχαν κάνει και με το SMT. Αυτό όμως θα ήταν πραγματικά κρίμα (όπως κρίμα ήταν που σταμάτησε το SMT) διότι το 1290 Superduke GT είναι μια απίστευτα χαρισματική μοτοσυκλέτα δρόμου. Από μακρινά ταξίδια στην Ευρώπη με δύο άτομα και γεμάτες βαλίτσες, μέχρι πολυήμερα track day, το 1290 Superduke GT δεν ήταν απλώς καλό, ήταν υπέροχο!

 

Αν υπήρχε κάτι που μπορούσε να σε σταματήσει από την αγορά του, τότε αυτό ήταν η εκκεντρική (έως δύσπεπτη…) εμφάνισή του. Για το 2019 αποκτά τον full led αιχμηρό εμπρός προβολέα του γυμνού Superduke R και από πάνω του έχει προστεθεί μια ρυθμιζόμενη σε κλίση και ύψος φιμέ ζελατίνα. Σίγουρα δεν απέκτησε κλασσική ομορφιά που θα είναι αποδεκτή απ’ όλους, όμως για να πούμε την αμαρτία μας, εμάς μας αρέσει αυτή η διαστημική αισθητική που το διαφοροποιεί από οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα στο δρόμο. Στο νέο φαίρινγκ έχουν προστεθεί ντουλαπάκια και θύρα USB για σύνδεση και φόρτιση συσκευών MP3/MP4 και Smartphone.

Μαζί με τις αισθητικές αλλαγές, έχουμε φυσικά και αρκετές αλλαγές στον εξοπλισμό. Τα συμβατικά όργανα έχουν γίνει πλέον μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT υψηλής ανάλυσης με Bluetooth. Το quick shifter Up/Down και τα θερμαινόμενα γκριπ είναι πλέον στάνταρ. Ως έξτρα εξοπλισμός υπάρχει το πακέτο MSC, όπου περιλαμβάνει το λογισμικό του cornering ABS, καθώς και το λογισμικό Track για τον ψεκασμό, που αφορά την απόκριση του γκαζιού.

Η ημι-ενεργητικές αναρτήσεις είναι νέες και έχουν τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort/Street/Sport) καθώς και ξεχωριστό κουμπί για την ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να ρυθμίζει τις αναρτήσεις του αναλόγως του φορτίου που κουβαλάει.

Αλλαγές υπάρχουν και στον κινητήρα φυσικά, καθώς τώρα έχουμε την αναβαθμισμένη έκδοση του Superduke R με τις βαλβίδες τιτανίου στην εισαγωγή και την νέα σχεδίαση του θαλάμου καύσης.   

Honda Monkey 125 Baja - Με διπλούς, λαχταριστούς προβολείς - Ξυπνά μνήμες από XR Baja!

Enduro σέλα, number plates και διαφορετικό ντεπόζιτο - Το επόμενο 125άρι της Honda
Monkey 125 Baja
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Η Honda έχει ενδιαφέρουσες προτάσεις με ρετρό σχεδίαση στα 125cc, αλλά φαίνεται πως μια ακόμη προσθήκη είναι στον ορίζοντα, με το όνομα Baja να επιστρέφει στο Monkey την πιο κατάλληλη ίσως στιγμή.

Από την κυκλοφορία του Monkey 125 το 2018, η σειρά των 125αριών της Honda έχει εμπλουτιστεί με το Super Cub C125, το CT125 Hunter Cub που στην Ευρώπη έχουμε δει μόνο μέσω ντρίμπλας και το Dax 125. Αποτελεί λοιπόν εύλογη απορία, το εάν θα υπάρξει συνέχεια και ποια θα μπορούσε να είναι αυτή.

Monkey 125 Baja

Θα ήταν λογικό η Honda να  αναζητά την πέμπτη προσθήκη και το Young Machine που έχει... απευθείας σύνδεση με το κέντρο αποφάσεων της Honda "φαντάζεται" την αναβίωση του ονόματος Baja για το Monkey.

 Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα Monkey Baja με λαχταριστούς διπλούς, στρογγυλούς προβολείς και on-off σχεδίαση θα έκανε άμεσα σουξέ, όχι μόνο με το κοινό της ιαπωνικής αγοράς, ενώ θα διαχώριζε πλήρως τη θέση του σχεδιαστικά από το στάνταρ μοντέλο. Του χρόνου συμπληρώνονται 35 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Monkey Baja και αυτή ίσως είναι μια καλή ευκαιρία για την αναβίωση του μοντέλου.

Monkey 125 Baja
Το πρώτο Honda Monkey Baja παρουσιάστηκε το 1991 και ζύγιζε μόλις 59 κιλά

Το υπάρχον Monkey θα μπορούσε με λίγες αλλαγές να γίνει Baja και εκτός από τους διπλούς προβολείς θα χρειαζόταν ακτινωτούς τροχούς και κάποιου είδους προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα του. Το Young Machine που συνήθως δεν πέφτει έξω σε σενάρια παρουσίασης νέου μοντέλο από τη Honda, το φαντάζεται με διαφορετικό ψαλίδι και αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο. Κάτι τέτοιο ωστόσο ανεβάζει πολύ το κόστος από τη στιγμή που η υπάρχουσα "πλατφόρμα" του Monkey έχει διπλά αμορτισέρ. Ωστόσο θα μπορούσαν χρησιμοποιήσουν το πίσω μέρος του Grom και τοποθετήσουν για πρώτη φορά μονή πίσω ανάρτηση (mono shock).

Monkey 125 Baja

Το ίδιο το Grom θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση για το Baja, αν και αυτό μάλλον ίσως ξένιζε το κοινό του Monkey.

 

Ετικέτες