Kawasaki 2022: Επιστρέφει το Eliminator και ετοιμάζεται Z650RS

Δεύτερη ευκαιρία για τα πολυκύλινδρα ιαπωνικά Dragster
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

31/8/2021

Η Kawasaki συνεχίζει να ξεφυλλίζει το άλμπουμ με τις φωτογραφίες των μοντέλων που έχει κατασκευάσει στο παρελθόν και αυτή τη φορά το ενδιαφέρον της έπεσε στην οικογένεια των Eliminator, που αποτελούσαν την απάντηση του Akashi στα τετρακύλινδρα Yamaha FZX 750 και Honda Magna 750. Φυσικά όπως και οι άλλες δύο ιαπωνικές εταιρείες, η Kawasaki είχε φτιάξει και μικρότερες εκδόσεις κυβισμού χρησιμοποιώντας τους κινητήρες των GPZ, ξεκινώντας από τα 250 κυβικά με τον δικύλινδρο εν σειρά του GPZ 250/KLE 250 Anhelo και τους τετρακύλινδρους των 400 και 600 κυβικών των GPZ 400/600 Ninja. Υπήρχε και έκδοση 1000 κυβικών με τον κινητήρα του RX1000 Tom Cat για να χτυπήσει το Yamaha Vmax 1200.

Η εμπορική επιτυχία των συγκεκριμένων μοντέλων στην Ευρώπη ήταν πολύ χλιαρή και αν δεν έρχονταν στην Ελλάδα πολλά φτηνά μεταχειρισμένα Eliminator 400/600 από την Ιαπωνία στις αρχές της δεκαετίας του ’90, πιθανόν να μην ήξερε κανείς μας την ύπαρξή τους…

Όπως και να έχει, η Kawasaki πιστεύει πως τώρα υπάρχει κοινό να υποστηρίξει εμπορικά τη δημιουργία μιας νέας γενιάς πολυκύλινδρων dragster και μετά τις φήμες για την δημιουργία ενός Eliminator με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των H2 (αυτό θα έχει ενδιαφέρον…) οι Ιάπωνες δημοσιογράφοι λένε πως έχουν πληροφορίες για τη δημιουργία και μιας έκδοσης με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα του Z900.  

Οι ίδιες πληροφορίες λένε επίσης πως μαζί με το Eliminator θα δούμε και μια neo-retro έκδοση RS του δικύλινδρου εν σειρά Z650. Νομίζουμε πως αυτού του τύπου τη μοτοσυκλέτα την έχει περισσότερο ανάγκη η γκάμα της Kawasaki αυτή τη στιγμή και για την ευρωπαϊκή αγορά τουλάχιστον θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το Eliminator 900. Βέβαια ποτέ δεν ξέρεις σε αυτή τη ζωή… Ίσως το νέο Eliminator 900 να κάνει την εμπορική επιτυχία που η πρώτη γενιά δεν κατάφερε ποτέ.

KTM: Αυτά είναι τα νέα KTM 690 ENDURO R και KTM 690 SMC R 2026!

Ισχυρότερα, με επιθετική εμφάνιση και μπόλικη τεχνολογία
KTM 690
Από τον

Παύλο Καρατζά

13/8/2025

Η KTM παρουσιάζει τις νέες εκδόσεις των μοντέλων με κινητήρα LC4, τα KTM 690 ENDURO R και KTM 690 SMC R του 2026. Τα δύο μοντέλα έχουν σχεδιαστεί με επιθετική σχεδίαση, βελτιωμένη τεχνολογία και τον πιο ισχυρό μονοκύλινδρο κινητήρα που διατίθεται στην αγορά.

 

2026 KTM 690 ENDURO R

Η 2026 KTM 690 ENDURO R συνεχίζει την παράδοση των dual-sport με αναβαθμίσεις που ενισχύουν τόσο τις off-road, όσο και τις on-road δυνατότητες. Στην καρδιά του βρίσκεται ο τελευταίος μονοκύλινδρος κινητήρας LC4, συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 5+, ο οποίος διαθέτει πλέον αναθεωρημένο στροφαλοθάλαμο, συμπλέκτη και προστατευτικό κινητήρα, καθώς και ένα επανασχεδιασμένο σύστημα λαδιού για μεγαλύτερη αξιοπιστία και βελτιωμένη απόδοση.

690

Για το 2026, η KTM 690 ENDURO R αποκτά μια νέα έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, επανασχεδιασμένους διακόπτες, θύρα φόρτισης USB-C και προβολέα LED. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η KTM 690 ENDURO R διαθέτει Cornering ABS, Cornering MTC και το ολοκαίνουργιο Dynamic Slip Adjust (διαθέσιμο στην προαιρετική λειτουργία RALLY Ride Mode), που παρέχει στους αναβάτες έλεγχο πρόσφυσης σε πραγματικό χρόνο, προσαρμοσμένο στο έδαφος. Το νέο φέρινγκ και τα ανανεωμένα εξαρτήματα όσον αφορά την ανάρτηση, εστιάζουν στην άνεση και στην καλύτερη αίσθηση τόσο σε χώμα όσο και σε άσφαλτο.

 

2026 KTM 690 SMC R

Η KTM 690 SMC R αποτελεί από καιρό το σημείο αναφοράς στον κόσμο του Supermoto και για το 2026 έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Όπως και με την KTM 690 ENDURO R, ο αναβαθμισμένος κινητήρας LC4 προσφέρει αυξημένη απόδοση, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην καλύτερη αίσθηση του δρόμου και την ευελιξία.

690

Οι αναβάτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους μια σειρά από τεχνολογικές αναβαθμίσεις, όπως έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, αναβαθμισμένους διακόπτες και βοηθήματα αναβάτη, όπως το Cornering ABS και το Cornering MTC. Οι διαφορετικές επιλογές ABS εξασφαλίζουν ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε στυλ οδήγησης, από τους δρόμους της πόλης μέχρι την πίστα. Η συνδεσιμότητα με smartphone είναι διαθέσιμη μέσω του KTMConnect.

 

Και οι δύο μοτοσυκλέτες επωφελούνται από μια πλήρη γκάμα KTM PowerParts και KTM PowerWear, επιτρέποντας στους αναβάτες να εξατομικεύσουν τις μοτοσυκλέτες τους. Τα μοντέλα 2026 KTM 690 ENDURO R και 2026 KTM 690 SMC R θα είναι διαθέσιμα στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της KTM από τον Σεπτέμβριο του 2025.