Kawasaki ER-6f: Εντελώς αλλαγμένο

Από το

Μαύρο Σκύλο

21/11/2011

Η Kawasaki προχώρησε σε μεγάλες αλλαγές για το ER-6f στα πρότυπα του ER-6n. Το πλαίσιο είναι εντελώς καινούργιας σχεδίασης, από υψηλής ποιότητας ατσάλι, ελαφρύτερο και με πιο μαζεμένες διαστάσεις σε όφελος της άνεσης του αναβάτη. Και το ψαλίδι, επίσης, έχει διαφορετική σχεδίαση και συνεισφέρει οπτικά στην ευθύγραμμη σύνδεση του λαιμού του πλαισίου με τον άξονα του ψαλιδιού. Το υποπλαίσιο είναι ισχυρότερο αυξάνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου βάρους που φθάνει συνολικά τα 200 κιλά αντί των 180 του απερχόμενου μοντέλου. Το αμορτισέρ εξακολουθεί να βρίσκεται τοποθετημένο παράκεντρα με κλίση, είναι νέο και μακρύτερο οδηγώντας σε αυξημένη διαδρομή 130 χιλιοστών για τον πίσω τροχό. Η Kawasaki επέλεξε να κάνει το ίδιο και στο πιρούνι, με τη διαδρομή του τροχού να αυξάνεται στα 125 χιλιοστά. Στον δικύλινδρο κινητήρα έχουν γίνει αλλαγές και τοποθετήθηκε μεγαλύτερου όγκου εξάτμιση με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας να υπάρχει βελτίωση στην απόδοση της ροπής σε όλο το φάσμα περιστροφής του έως τις 7.000 στροφές. Η μέγιστη απόδοσή του φθάνει τους 72,1 ίππους στις 8.500 στροφές. Η άνεση έχει βελτιωθεί με ένα νέο και φαρδύτερο τιμόνι, αλλά και τη νέα σέλα που έχει παχύτερο αφρώδες υλικό. Τα καινούργια όργανα έχουν μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο, ενώ όλη η αεροδυναμική έχει μελετηθεί από την αρχή. Η ζελατίνα του φαίρινγκ μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις με εύρος ρύθμισης που φθάνει τα έξι εκατοστά. Η Kawasaki θα παράγει το ER-6f και σε έκδοση με ABS, το οποίο θα έχει αναβαθμισμένη απόδοση σε σχέση με αυτήν του απερχόμενου μοντέλου. Το συνολικό βάρος γεμάτο είναι 209 κιλά για τη στάνταρ έκδοση, ενώ δυο κιλά παραπάνω ζυγίζει η έκδοση με ABS.

EICMA: Zontes 552-H 2026 - Σπορ δικύλινδρο maxi scooter με 51 ίππους και 178 κιλά με υγρά!

Κινητήρας πίσω, μονό αμορτισέρ και compact μέγεθος
Zontes 552-H 2026 EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/11/2025

Στη φετινή EICMA οι νέες κινέζικες εταιρείες δίνουν ρεσιτάλ με τα δικύλινδρα σκούτερ που παρουσιάζουν, με ΤΕΣΣΕΡΑ διαφορετικά μοντέλα από τη Zontes άνω των 500 κ.εκ. και με το 55-2H να αποτελεί την πιο σπορ πρόταση.

Η πλατφόρμα “552” είναι η πρώτη απόπειρα της Zontes στα maxi scooters άνω των 500 κ.εκ. Η προσέγγιση της Zontes είναι πιο συντηρητική στην εφαρμογή τεχνικών λύσεων αφού ο κινητήρας δεν είναι τοποθετημένος κεντρικά στο πλαίσιο όπως στα TMAX, TL508 και ΑΚ550-575, αλλά πίσω με τη CVT μετάδοση να παίζει τον ρόλο του ενός από τα δύο μπράτσα του ψαλιδιού. Το άλλο μπράτσο είναι αλουμινένιο και πάνω του στηρίζεται το παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ που δεν έχει μοχλικό και είναι σχεδόν παράλληλα με το μπράτσο, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 1.445 χλστ.

Το Zontes 552-H είναι το πιο σπορ δικύλινδρο scooter της Zontes που ανακοινώνει βάρος πλήρες υγρών (curb weight) στα μόλις 178 κιλά, με το μέγεθός του να είναι πιο κοντά σε μεσαίο σκούτερ. Δεν διευκρινίζεται σε αυτό το σημείο αν στο ανακοινώσιμο βάρος περιλαμβάνεται και η βενζίνη στο ρεζερβουάρ των 14,5 λίτρων, όμως ακόμη και αν το προσθέσουμε, το βάρος φτάνει στα 189 κιλά, περίπου 30 χαμηλότερα από ότι στο ΤΜΑΧ, στα χαρτιά τουλάχιστον και αντίστοιχο με των μονοκύλινδρων στα 300-400 κ.εκ. Ο δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 51 ίππους και 5,71 kg.m ροπής στις 7.250 και 5.500 σ.α.λ. αντίστοιχα και αυτά τα νούμερα δίνουν την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο στα maxi scooters άνω των 500 κ.εκ.

Zontes 552-H 2026 EICMA 2025

Το 552-H έχει τροχούς με χυτές ζάντες 15 ιντσών και στα δύο άκρα και ελαστικά διατάσεων 120/70 και 160/60 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο και μπροστά βλέπουμε δίσκους 320 χλστ. και 4πίστονες δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης με το σήμα της Zontes. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων TFT οθόνη με συνδεσιμότητα και χειρισμό μέσω joystick στο αριστερό γκριπ, κάμερες εμπρός και πίσω, traction control που απενεργοποιείται.

Zontes 552-H 2026 EICMA 2025

Στο Μιλάνο η κινέζικη εταιρεία έχει φέρει και άλλες δύο εκδόσεις του “street” 552, τη Ζ και την S, οι οποίες έχουν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους και είναι οι πιο τουριστικές εκδόσεις της πλατφόρμας “552”. Έναντι του H έχουν διαφορετικό πίσω φωτιστικό σώμα -είναι διαφορετικό και μεταξύ των δύο εκδόσεων!-, φαρδύτερο φαίρινγκ, διαφορετική σέλα με περισσότερο αφρώδες και για τους δύο και ξεχωριστή “πλάτη” για τον αναβάτη που ρυθμίζεται σε απόσταση, μεγαλύτερη σε μέγεθος ζελατίνα -ακόμη πιο μεγάλη στο S που είναι και λίγο διαφορετικό στο εμπρός μέρος με διαφορετικά φωτιστικά σώματα- και μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ που φτάνει τα 17 λίτρα. Οι δύο αυτές εκδόσεις ήρθαν στο Μιλάνο σε μορφή πρωτότυπου -οι σέλες τους ήταν κούφιες πλαστικές- και οι Zontes τα έφερε όλα για να βολιδοσκοπήσει αντιδράσεις και να δει πιο από αυτά θα καταλήξει στην παραγωγή.