Kawasaki ZX10R Superbike: Έτοιμο του 2011

Από το

Μαύρο Σκύλο

17/9/2010

Η καινούρια superbike της Kawasaki παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που έγινε στο Nürburgring στις 2 Σεπτεμβρίου. Με αυτή τη μοτοσυκλέτα η ομάδα Paul Bird Motorspor με την πλήρη υποστήριξη του εργοστασίου, θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes. Είναι η πρώτη φορά που η Kawasaki εξέλιξε πρώτα την αγωνιστική μοτοσυκλέτα και αφού την ολοκληρώσει θα προέλθει μετά η ZX10R Ninja που θα εμφανιστεί στα καταστήματα. Η Ninja του 2011 θα είναι κυριολεκτικά μια Superbike με φλας και φώτα. Για την επερχόμενη Ninja, η Kawasaki δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες πέρα από το ότι θα είναι ολοκαίνουρια. Αυτό το δείχνει ακόμη και στην αγωνιστική της έκδοση, με το ιδιαίτερα προτεταμένο προς τα εμπρός αιχμηρό φαίρινγκ της και τη μινιμαλιστική ουρά που μαρτυρά τη σχεδιαστική της συγγένεια με την ZX-RR, την μικροκαμωμένη μοτοσυκλέτα που συμμετείχε στα MotoGP η Kawasaki.
Η μοτοσυκλέτα εξελίχθηκε από την αρχή χρησιμοποιώντας σλικ ελαστικά και μεγάλο μέρος της εξέλιξης του κινητήρα αφιερώθηκε στον έλεγχο της επιβράδυνσής του κατά την είσοδο στις στροφές. Ο στόχος της επόμενης χρονιάς του Ichiro Yoda, του υπεύθυνου για την εξέλιξή της νέας μοτοσυκλέτας στο κορυφαίο επίπεδο αγώνων για superbikes, είναι να τερματίσουν στην εξάδα. Στη σχεδίασή της συναντάμε την πρωτότυπη τοποθέτηση του αμορτισέρ, σχεδόν παράλληλα πάνω από το τεράστιο ψαλίδι. Η αλυσίδα περνά μέσα από το ψαλίδι, ενώ το μοχλικό του μηχανισμού της ανάρτησης είναι τοποθετημένο από πάνω του.

H Royal Enfield ετοιμάζει Himalayan 440 και Scram 450

Himalayan και Scram ανταλλάσσουν κινητήρες για να δημιουργήσουν δύο νέα μοντέλα
royal enfield scram 450
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/4/2026

Το πρώτο Himalayan με τον αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα LS410 (εκ του Long Stroke) που βγήκε στις αγορές το 2021 είναι μια ιστορικής σημασίας μοτοσυκλέτα για τη Royal Enfield, καθώς μας σύστησε στον πρώτο σύγχρονο κινητήρα της μετά από πολλές δεκαετίες με τους παλαιάς τεχνολογίας μονοκύλινδρους των αξέχαστων Bullet 350 και 500.

Στην πορεία ήρθε μια νέα, πιο σύγχρονη υγρόψυκτη πτέρυγα με την εμφάνιση του μονοκύλινδρου κινητήρα Sherpa 450 που μας πρωτοσυστήθηκε με το νέο Himalayan 450, αλλά η Royal Enfield δεν ξεχνά τη μοτοσυκλέτα που εγκαινίασε τη νέα εποχή που έχει φέρει πλέον ρεκόρ πωλήσεων στην ινδική εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ινδικού Τύπου, η Royal Enfield ετοιμάζεται να αναβιώσει το αερόψυκτο Himalayan φορώντας του τον μονοκύλινδρο κινητήρα του Scram 440. Πρόκειται για ένα μοτέρ που εξελίχθηκε πάνω στον LS410 μεγαλώνοντας τον κυβισμό του στα 443 cc (μετονομασμένος σε LS440), με συνοδευόμενα μικρά οφέλη στην απόδοση που περιγράφονται από μέγιστη ισχύ 25.4 hp και ροπή 3,5 kgm (24.3 hp / 3,3 kgm ο LS411).

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να έχει την εμφάνιση του πρώτου Himalayan 411 και ανάλογο εξοπλισμό, δηλαδή τροχούς 21-17 ιντσών (μπρος-πίσω), ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης και σύστημα πλοήγησης Tripper.

Παράλληλα όμως, η Royal Enfield σχεδιάζει και την επιστροφή του Scram με τον υγρόψυκτο κινητήρα Sherpa. Αυτό μεταφράζεται σε ένα νέο scrambler μοντέλο με αισθητά αυξημένη απόδοση με τον υγρόψυκτο μονοκύλινδρο των 450 cc που αποδίδει 40hp και 4,1 kgm.

Εδώ η Royal Enfield σχεδιάζει την πλήρη ανανέωση του Scram, καθώς έχει διαρρεύσει ένα σχέδιο της υπό εξέλιξη μοτοσυκλέτας (κεντρική εικόνα) που μας δείχνει μια εντελώς διαφορετική σχεδίαση από το Scram 440 που κυκλοφόρησε και στην ελληνική αγορά. Στο νέο σχέδιο βλέπουμε μια σιλουέτα που θυμίζει πολύ Guerilla 450 με άλλη σέλα και ουρά, αλλά και μια ειδοποιό διαφορά: τροχό 19 ιντσών μπροστά, αντί 17 του Guerilla.

Κατά τις πληροφορίες που μεταδίδουν τα ινδικά μέσα, αμφότερα τα νέα αυτά μοντέλα δεν αναμένονται άμεσα στις αγορές, αλλά πιθανότατα θα παρουσιαστούν μέσα στο 2027.

Ετικέτες