Keeway QJ 2022: Με ισχυρά χαρτιά στην Α1 και Α2 κατηγορία

Μοτοσυκλέτες και scooter για τους πολλούς
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

16/12/2021

Η γκάμα της Keeway για το 2022 περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες και scooter για τις κατηγορίες διπλωμάτων Α1 και Α2, καθώς επίσης και για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις να οδηγούν δίκυκλα της Α1 κατηγορίας με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Ιδιαίτερα στην Α1 κατηγορία η γκάμα της Keeway φέτος έχει μοντέλα για όλα τα γούστα και όλες τις ηλικίες!

Η σπορ πλευρά της εταιρείας εκφράζεται με το νεανικό RKF 125. Πρόκειται για μια γυμνή μοτοσυκλέτα με επιθετική streetfighter εμφάνηση και έναν μοντέρνο υγρόψυκτο κινητήρα προδιαγραφών Euro 5, απόδοσης 12 ίππων στις 9.500 στροφές, με κιβώτιο 6 σχέσεων που του χαρίζουν επιδόσεις αντίστοιχες της εμφάνισής του.

Το βάρος έχει περιοριστεί στα 137 κιλά και μαζί με τη σπορ γεωμετρία του πλαισίου, το RKF 125 υπόσχεται ευελιξία και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του αναβάτη.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο συνδυασμένα υδραυλικά δισκόφρενα, όπου το εμπρός έχει διάμετρο 260mm και το πίσω 240mm.

Η εμπρός ανάρτηση του RKF 125 είναι ένα τηλεσκοπικό πιρούνι Upside/Down και πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ, κεντρικά τοποθετημένο, όπως επιβάλει ο σπορ χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας.

Το μεγάλο ρεζερβουάρ των 10 λίτρων σε συνδυασμό με την μικρή κατανάλωση του μοντέρνου κινητήρα, προσφέρουν μεγάλη αυτονομία.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το RKF 125 έχει full-led φώτα εμπρός και πίσω και ψηφιακά όργανα LCD με ενδείξεις για τη στάθμη καυσίμου, τις στροφές του κινητήρα και την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στον αντίποδα της σπορ προσωπικότητας του RKF 125 η Keeway έχει το άνετο και χαλαρωτικό Superlight 125 Standard. Η παραδοσιακή cruiser αρχιτεκτονική σημαίνει πως το ύψος της σέλας είναι πολύ χαμηλό και δεν ξεπερνά τα 730mm από το έδαφος, επιτρέποντας σε κάθε αναστήματος αναβάτη να πατά γερά στο έδαφος με τα δύο πόδια πάντα και παντού. Φυσικά τα μαρσπιέ είναι μετατοπισμένα εμπρός και το ψηλό τιμόνι έχει έντονη κλίση προς το σώμα του αναβάτη, δημιουργώντας μια αναπαυτική εργονομία.

Η προσθήκη της ψηλής ζελατίνας απομακρύνει την πίεση και τον παγωμένο αέρα από το στήθος του αναβάτη, ενώ οι δύο τσάντες εκατέρωθεν της σέλας του συνεπιβάτη αυξάνουν την πρακτικότητα, προσφέροντας επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους στις καθημερινές μετακινήσεις.

Η κινητήρια δύναμη του Superlight 125 Standard ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας. Η μηχανολογική απλότητα του αερόψυκτου μονοκύλινδρου κινητήρα των 10,5 ίππων, μειώνει στο ελάχιστο δυνατό την κατανάλωση και το κόστος συντήρησης σε βάθος χρόνου.

Για όσους δεν αρέσκονται στις αλλαγές ταχυτήτων και προτιμούν τις ευκολίες των scooter, η Keeway προτείνει το Vieste με κινητήρα 125 κυβικών για την Α1 κατηγορία και κινητήρα 300 κυβικών για την Α2.

Πρόκειται για δύο μοντέρνας σχεδίασης scooter με κεντρικό τούνελ, μια επιλογή που πλεονεκτεί στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και απελευθερώνει περισσότερο χώρο κάτω από τη σέλα.  

Το Vieste των 125 κυβικών είναι από τα ελαφρύτερα στην κατηγορία του ζυγίζοντας 130 κιλά και το ύψος της σέλας δεν ξεπερνά τα 770mm, τονίζοντας την ευκολία οδήγησης του ακόμα και στις πιο ασφυκτικές συνθήκες του κέντρου των μεγαλουπόλεων. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 125 κυβικών με τους 10 ίππους στις 8.000 στροφές, δίνει έμφαση στην οικονομία και σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 9,5 λίτρων, ο αναβάτης του Vieste 125 δεν θα είναι συχνός επισκέπτης στα βενζινάδικα.

Από την άλλη μεριά το Vieste 300 είναι μια διαφορετική πρόταση στα scooter της Α2 κατηγορίας, καθώς διατηρεί τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος της έκδοσης των 125 κυβικών αλλά με τις δυνατές επιδόσεις του υγρόψυκτου κινητήρα με τους 19 ίππους. Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 147 κιλά και είναι από τα μικρότερα σε αυτή την κατηγορία κυβισμού, οπότε οι επιταχύνσεις εν κινήσει και η ευελιξία του αποτελούν το μεγάλο του πλεονέκτημα.

Ταυτόχρονα ο πλούσιος εξοπλισμός του περιλαμβάνει μέχρι και θερμαινόμενα γκριπ με ρύθμιση έντασης, σύστημα key-less και ένδειξη πίεσης ελαστικών!

Οι αναρτήσεις είναι της KYB με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω και συνδυάζονται με φαρδιά ελαστικά 110/70-13 εμπρός και 130/70-13 πίσω.

Το σύστημα πέδησης είναι δισκόφρενα της J.Juan και φυσικά έχει ABS όπως επιβάλουν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro 5.

 


 

Triumph Scrambler 400 XC 2026  -  Ψηλό φτερό, μασκάκι και ακτινωτοί τροχοί

Με πλουσιότερο εξοπλισμό - Αναμένεται και στην Ευρώπη ως το τρίτο μέλος της σειράς
Triumph Scrambler 400 XC 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/5/2025

Η Triumph αποκάλυψε στην Ινδία τη νέα Scrambler 400 XC που είναι άμεσα διαθέσιμη για την εγχώρια αγορά με αισθητικές κυρίως αλλαγές σε σχέση με τη Scrambler 400 Χ που έχει χρησιμοποιηθεί ως βάση.

Η βρετανική φίρμα προσέθεσε διακριτικά τη Scrambler 400 XC στην γκάμα της στην Ινδία, με τη μοτοσυκλέτα να αποκτά πιο "περιπετειώδη", on-off όψη έναντι της Scrambler 400 X.

Η μοτοσυκλέτα είναι ήδη διαθέσιμη στον επίσημο ιστότοπο της Triumph Ινδίας με τιμή περίπου 3.100 ευρώ χωρίς να έχει δεχτεί αλλαγές στα μηχανικά της μέρη, αν και οι ακτινωτοί τροχοί σίγουρα θα κάνουν πιο άνετα τα περάσματα σε χωμάτινο τερέν σε σχέση με χυτούς αλουμινένιους των άλλων εκδόσεων.

Triumph Scrambler 400 XC 2026

Ο μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας 398cc παραμένει ίδιος, αποδίδοντας 39,5 ίππους και 3,82 κιλά ροπής, αλλά ο υπόλοιπος εξοπλισμός αναβαθμίζεται ουσιαστικά.

Η Scrambler XC εξοπλίζεται με νέες, ακτινωτές ζάντες 19 ιντσών εμπρός και 17 πίσω, οι οποίες δέχονται tubeless ελαστικά, κάτι που όχι μόνο βελτιώνει την εμφάνιση αλλά και τη χρηστικότητα σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης, διαθέτει κοντύτερο μπροστινό φτερό και ψηλό προστατευτικό φτερό κάτω από τον προβολέα, δίνοντας μια πιο off-road εμφάνιση.

Νέο στοιχείο για την έκδοση XC αποτελεί η αλουμινένια ποδιά, που φαίνεται πιο στιβαρή από αυτή της στάνταρ έκδοσης ενώ διαθέτει και κάγκελα προστασίας κινητήρα στον στάνταρντ εξοπλισμό  (προαιρετικός στην 400 X) και φέρει ένα μικρό ανεμοθραύστη μπροστά από τον πίνακα οργάνων, που ολοκληρώνει την πιο περιπετειώδη αισθητική και ενισχύει τα ρετρό στοιχεία στη σχεδίασή της μοτοσυκλέτας.

Triumph Scrambler 400 XC 2026

Με τον επιπλέον εξοπλισμό, η Scrambler 400 XC ζυγίζει 185 κιλά πλήρης υγρών, έναντι των 179 κιλών της βασικής έκδοσης. Δεν υπάρχουν άλλες τεχνικές διαφορές, γεγονός που καταδεικνύει ότι η XC είναι περισσότερο μια αισθητική παρά λειτουργική αναβάθμιση στην πλατφόρμα Scrambler 400.

Η Triumph προσφέρει την 400 XC σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς, κίτρινο, μαύρο και λευκό και η μοτοσυκλέτα, εκτός απροόπτου, θα κάνει την εμφάνισή της και στην Ευρώπη ως το τρίτο μέλος της μονοκύλινδρης οικογένειας της βρετανικής εταιρείας. Το πότε είναι που παραμένει άγνωστο και πιο λογικό σημείο χρονικά ακούγεται το 2026.