Κομμένο στους 188 ίππους είναι το νέο Fireblade στις ΗΠΑ

Μείον 26,5 ίππους σε σχέση με τα Ευρωπαϊκά!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/3/2020

Η επίσημη ανακοίνωση της ιπποδύναμης του νέου Honda CBR1000RR-R για την αγορά των ΗΠΑ, ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη για τους Αμερικάνους. Ενώ η ευρωπαϊκή έκδοση (προδιαγραφών Euro 5…) έχει 214,5 ονομαστικούς ίππους στις 14.500 στροφές, στις ΗΠΑ η Honda πιστοποίησε στην NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) πως τα αμερικάνικα Fireblade θα έχουν μόλις 188 ίππους. Για να μην ψάχνετε για κομπιουτεράκια, αυτό μας κάνει 26,5 ίππους λιγότερους από την ευρωπαϊκή έκδοση.

Το λογικό θα ήταν να συμβαίνει το αντίθετο, διότι στις ΗΠΑ δεν ισχύουν οι προδιαγραφές Euro 5 και μοτοσυκλέτες όπως το Hayabusa συνεχίζουν να ταξινομούνται κανονικά. Πραγματικά η διαφορά είναι πολύ μεγάλη και δεν βγάζει νόημα εκ πρώτης όψεως. Προφανώς εδώ μιλάμε για ιπποδυνάμεις “στα χαρτιά” και το πιθανότερο είναι να δούμε μικρότερες διαφορές πάνω στο δυναμόμετρο ανάμεσα στις ευρωπαϊκές εκδόσεις και εκείνες των ΗΠΑ.

Δηλαδή δεν θα μας κάνει έκπληξη αν τα αμερικάνικα Fireblade βγάζουν στον τροχό πάνω από 185 ίππους και τα ευρωπαϊκά είναι πιο κοντά στα 190 και όχι πολύ πάνω από 200.

Το είχαμε ζήσει και στο παρελθόν με την ευφάνταστη ιδέα του ορίου των 100 ίππων στην Ε.Ε. όπου τα “κλειστά”  750 των 100 ίππων έβγαζαν σχεδόν τα ίδια άλογα στο δυναμόμετρο με τα “ανοιχτά” των 125 ίππων εκείνης της εποχής.

Τεχνικές λεπτομέρειες από τη μεριά της Honda δεν υπάρχουν, οπότε δεν ξέρουμε αν αυτή η περικοπή ίππων οφείλεται μόνο σε ρύθμιση της τροφοδοσίας ή αν περιλαμβάνει και αλλαγές στα μηχανικά μέρη, όπως είναι για παράδειγμα  ο χρονισμός των εκκεντροφόρων κ.τ.λ. όπως συνήθιζε να κάνει η Honda τις παλιές εποχές.

Πιθανότατα να συμβαίνει μόνο το πρώτο, που είναι και φτηνότερο κατασκευαστικά. Μια άλλη εξήγηση, ίσως έχει να κάνει με τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Καλιφόρνια, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά superbike των ΗΠΑ.

Αντί δηλαδή να φτιάξει μία έκδοση για να πάρει έγκριση τύπου στις 50 πολιτείες και μετά να φτιάξει άλλη έκδοση για την Καλιφόρνια και την Χαβάη, έφτιαξαν από την αρχή μόνο μία που να μπορεί να πάρει έγκριση τύπου και στις 52 πολιτείες των ΗΠΑ.

Το παράξενο σε όλη την ιστορία είναι πως η BMW USA δίνει για το S1000RR την ίδια ιπποδύναμη (152kw /205Hp / 207 PS) με την ευρωπαϊκή έκδοση. Αντίθετα η Kawasaki και η Suzuki ανακοινώνουν στην Αμερική μικρότερες ιπποδυνάμεις για τα ZX-10R και GSX-R1000R απ’ ότι στην Ευρώπη, όπως δηλαδή κάνει και η Honda.

Ελπίζουμε να μάθουμε σύντομα την αλήθεια για την ευρωπαϊκή έκδοση της Fireblade βάζοντας μία από αυτές πάνω στο δυναμόμετρο του ΜΟΤΟ.  Μέχρι τότε μην φέρετε και μην αγοράσετε Fireblade παραεισαγωγής από τις ΗΠΑ..     

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες