Κομμένο στους 188 ίππους είναι το νέο Fireblade στις ΗΠΑ

Μείον 26,5 ίππους σε σχέση με τα Ευρωπαϊκά!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/3/2020

Η επίσημη ανακοίνωση της ιπποδύναμης του νέου Honda CBR1000RR-R για την αγορά των ΗΠΑ, ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη για τους Αμερικάνους. Ενώ η ευρωπαϊκή έκδοση (προδιαγραφών Euro 5…) έχει 214,5 ονομαστικούς ίππους στις 14.500 στροφές, στις ΗΠΑ η Honda πιστοποίησε στην NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) πως τα αμερικάνικα Fireblade θα έχουν μόλις 188 ίππους. Για να μην ψάχνετε για κομπιουτεράκια, αυτό μας κάνει 26,5 ίππους λιγότερους από την ευρωπαϊκή έκδοση.

Το λογικό θα ήταν να συμβαίνει το αντίθετο, διότι στις ΗΠΑ δεν ισχύουν οι προδιαγραφές Euro 5 και μοτοσυκλέτες όπως το Hayabusa συνεχίζουν να ταξινομούνται κανονικά. Πραγματικά η διαφορά είναι πολύ μεγάλη και δεν βγάζει νόημα εκ πρώτης όψεως. Προφανώς εδώ μιλάμε για ιπποδυνάμεις “στα χαρτιά” και το πιθανότερο είναι να δούμε μικρότερες διαφορές πάνω στο δυναμόμετρο ανάμεσα στις ευρωπαϊκές εκδόσεις και εκείνες των ΗΠΑ.

Δηλαδή δεν θα μας κάνει έκπληξη αν τα αμερικάνικα Fireblade βγάζουν στον τροχό πάνω από 185 ίππους και τα ευρωπαϊκά είναι πιο κοντά στα 190 και όχι πολύ πάνω από 200.

Το είχαμε ζήσει και στο παρελθόν με την ευφάνταστη ιδέα του ορίου των 100 ίππων στην Ε.Ε. όπου τα “κλειστά”  750 των 100 ίππων έβγαζαν σχεδόν τα ίδια άλογα στο δυναμόμετρο με τα “ανοιχτά” των 125 ίππων εκείνης της εποχής.

Τεχνικές λεπτομέρειες από τη μεριά της Honda δεν υπάρχουν, οπότε δεν ξέρουμε αν αυτή η περικοπή ίππων οφείλεται μόνο σε ρύθμιση της τροφοδοσίας ή αν περιλαμβάνει και αλλαγές στα μηχανικά μέρη, όπως είναι για παράδειγμα  ο χρονισμός των εκκεντροφόρων κ.τ.λ. όπως συνήθιζε να κάνει η Honda τις παλιές εποχές.

Πιθανότατα να συμβαίνει μόνο το πρώτο, που είναι και φτηνότερο κατασκευαστικά. Μια άλλη εξήγηση, ίσως έχει να κάνει με τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Καλιφόρνια, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά superbike των ΗΠΑ.

Αντί δηλαδή να φτιάξει μία έκδοση για να πάρει έγκριση τύπου στις 50 πολιτείες και μετά να φτιάξει άλλη έκδοση για την Καλιφόρνια και την Χαβάη, έφτιαξαν από την αρχή μόνο μία που να μπορεί να πάρει έγκριση τύπου και στις 52 πολιτείες των ΗΠΑ.

Το παράξενο σε όλη την ιστορία είναι πως η BMW USA δίνει για το S1000RR την ίδια ιπποδύναμη (152kw /205Hp / 207 PS) με την ευρωπαϊκή έκδοση. Αντίθετα η Kawasaki και η Suzuki ανακοινώνουν στην Αμερική μικρότερες ιπποδυνάμεις για τα ZX-10R και GSX-R1000R απ’ ότι στην Ευρώπη, όπως δηλαδή κάνει και η Honda.

Ελπίζουμε να μάθουμε σύντομα την αλήθεια για την ευρωπαϊκή έκδοση της Fireblade βάζοντας μία από αυτές πάνω στο δυναμόμετρο του ΜΟΤΟ.  Μέχρι τότε μην φέρετε και μην αγοράσετε Fireblade παραεισαγωγής από τις ΗΠΑ..     

Sanrivatti: Hypercar με θέση οδήγησης superbike

Υπόσχεται αίσθηση και επιδόσεις μοτοσυκλέτας με την ασφάλεια και την άνεση ενός hypercar
Sanrivatti
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Μπορεί άραγε ένα αυτοκίνητο να προσφέρει την αίσθηση μιας superbike; Η ολλανδική Sanrivatti υποστηρίζει πως ναι και παρουσιάζει ένα hypercar με θέση οδήγησης εμπνευσμένη από τις μοτοσυκλέτες, φιλοδοξώντας να γεφυρώσει δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους.

Για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές, η εμπειρία μιας superbike είναι αλληλένδετη με τα στοιχεία του καιρού, την αμεσότητα και την έκθεση. Ωστόσο, υπάρχει και ένα κοινό που γοητεύεται από τη θέση οδήγησης, την αίσθηση και την επαφή με το όχημα, χωρίς όμως να θέλει να αποχωριστεί την προστασία που προσφέρουν τέσσερις τροχοί, η οροφή, οι αερόσακοι και ο κλιματισμός.

Αυτό ακριβώς το ιδιαιτέρως συγκεκριμένο κοινό στοχεύει η Sanrivatti, μια νεοσύστατη εταιρεία από την Ολλανδία, η οποία αποκάλυψε τα πρώτα σχέδια ενός hypercar με εξαιρετικά ασυνήθιστη διάταξη. Αντί για τη συμβατική θέση οδήγησης, ο οδηγός τοποθετείται στο κέντρο του αυτοκινήτου (μη βιαστείτε να αναπολήσετε την F1 της McLaren), σε στάση που θυμίζει έντονα superbike, με τα πόδια προς τα πίσω και το σώμα σκυμμένο πάνω από το τιμόνι.

Sanrivatti

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι σχεδιάζει το αυτοκίνητο "από τον άνθρωπο προς τα έξω", επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση οδηγού και μηχανής. Στόχος δεν είναι να αντιγράψει μια μοτοσυκλέτα, αλλά να μεταφέρει ένα μέρος της εμπειρίας της σε ένα τετράτροχο όχημα.

Βέβαια, η πραγματικότητα απέχει αρκετά από τη θεωρία. Η εμπειρία οδήγησης μιας μοτοσυκλέτας δεν καθορίζεται μόνο από τη στάση του σώματος. Ο αναβάτης αγκαλιάζει το ρεζερβουάρ με τα γόνατα, πλαγιάζει, μεταφέρει συνεχώς το βάρος του στις στροφές, αντιστέκεται στον αέρα και γίνεται ουσιαστικά μέρος της ίδιας της μοτοσυκλέτας. Όλα αυτά δύσκολα μπορούν να αναπαραχθούν απλώς αλλάζοντας τη θέση του οδηγού μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Sanrivatti

Παράλληλα, η Sanrivatti δεν έχει ακόμη παρουσιάσει λειτουργικό πρωτότυπο. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο ψηφιακά προσχέδια και υποσχέσεις, γεγονός που αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Πώς θα εξασφαλίζεται η παθητική ασφάλεια σε μια τόσο ασυνήθιστη θέση οδήγησης; Πώς θα είναι η ορατότητα; Θα είναι εργονομικό σε πολύωρη χρήση; Και κυρίως, μπορεί όλο αυτό να περάσει ποτέ στην παραγωγή;

Από την άλλη, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέκαθεν αποτελούσε πεδίο δοκιμών για τολμηρές ιδέες. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου ένα παράξενο concept εξελίχθηκε σε εμπορικό προϊόν ή έστω επηρέασε τον σχεδιασμό μελλοντικών μοντέλων.

Sanrivatti

Στην περίπτωση της Sanrivatti, πάντως, δύσκολα μπορεί κανείς να μιλήσει για εναλλακτική απέναντι σε μια μοτοσυκλέτα. Περισσότερο μοιάζει με μια προσπάθεια να προσφέρει ένα μικρό κομμάτι της εμπειρίας της οδήγησης δικύκλου σε ανθρώπους που δεν πρόκειται ποτέ να φορέσουν κράνος ή να αποδεχθούν τους συμβιβασμούς που έρχονται μαζί με μια superbike.

Αν τελικά το εγχείρημα φτάσει ποτέ μέχρι την παραγωγή, θα πρόκειται σίγουρα για ένα από τα πιο ιδιαίτερα hypercars που έχουμε δει. Αν όχι, θα παραμείνει μία ακόμη ενδιαφέρουσα άσκηση επί χάρτου με έμπνευση από τον κόσμο των μοτοσυκλετών.

 

Ετικέτες