KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021: Νέο πλαίσιο, νέα εργονομία, νέα ηλεκτρονικά και αλλαγές στον κινητήρα

Εφ’ όλης της ύλης αναβάθμιση
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/1/2021

Με το νέο 1290 SUPERADVENTURE η KTM ασχολήθηκε πολύ περισσότερο από ένα απλό φρεσκάρισμα. Όλοι οι τομείς της μοτοσυκλέτας έχουν δεχθεί σημαντικές αλλαγές, έστω κι αν η εξωτερική εμφάνιση και η μέγιστη ιπποδύναμη του κινητήρα μοιάζουν ίδια με το μοντέλο του 2020.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, έχουμε νέα κάρτερ, νέα έμβολα και επανασχεδιασμένο κύκλωμα λίπανσης, όπου μαζί με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων της Pankl μείωσαν το βάρος του κατά -1,6kg. Επίσης το επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξεις με τα δύο ψυγεία είναι πιο αποδοτικό και χάρη στους νέους αεραγωγούς του φαίρινγκ διώχνουν τον ενοχλητικό ζεστό αέρα μακριά από τα πόδια του αναβάτη. Οι αλλαγές στον γιγαντιαίο V2 ολοκληρώνονται με τη νέα Euro 5 εξάτμιση. Η ιπποδύναμη παραμένει στους 160 ίππους και η ροπή στα 14,1kg/g, δηλαδή εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη ροπή στην κατηγορία και να είναι το δεύτερο πιο δυνατό μετά τα 170 άλογα που δηλώνει η Ducati για το Multistrada V4. Όλα αυτά βέβαια στα χαρτιά μέχρι να δυναμομετρήσουμε τις μοτοσυκλέτες και να μάθουμε την αλήθεια. Το καλό είναι πως όλη αυτή την υπερδύναμη του κινητήρα μπορείς να την τιθασεύσεις με το αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών. Τα προγράμματα για την απόδοση του κίνητήρα είναι RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD και στα έξτρα υπάρχει ένα αναβαθμισμένο  RALLY mode. Το traction control έγινε πιο έξυπνο, λαμβάνοντας υπόψη του περισσότερες παραμέτρους.

Πιο σημαντικές θεωρούμε τις αλλαγές στο πλαίσιο, διότι τα γκάζια του 1290 SUPER ADVENTURE S τα γεύεσαι όπου το επιτρέπει ο δρόμος, ενώ τη συμπεριφορά του τη νοιώθεις από το πρώτο μέτρο και σε όλες τις ταχύτητες. Για το 2021, το συνολικό μήκος τους πλαισίου μίκρυνε, ώστε στο ίδιο μεταξόνιο να χωρέσει ένα πιο μακρύ ψαλίδι. Ο κινητήρας έχει νέες βάσεις στήριξης εμπρός και ο εμπρός τροχός έχει έρθει πιο κοντά του, αφού ο λαιμός έχει μετατοπιστεί 15mm προς τα πίσω.

Το λογισμικό των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων είναι επίσης νέο και υπάρχουν επιλογές Pro, Rally Pack και Tech Pack.

Μαζί με το νέο υποπλαίσιο, το νέο φαίρινγκ και τη νέα σέλα που ρυθμίζεται σε ύψος κατά 20mm, η KTM μας υπόσχεται πως με το 1290 SUPER ADVENTURE S του 2021 θα είναι πιο εύκολο να πατάς γερά στο έδαφος και να οδηγείς εντός και εκτός δρόμου.

 

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 23 λίτρα και η ζελατίνα του νέου φαίρινγκ ρυθμίζεται σε εύρος 55mm. Για το ρεζερβουάρ τα έχουμε πει ήδη, ακολουθεί την φιλοσοφία των πρώτων Adventure της εταιρείας αλλά με τον τρόπο που έχει εισάγει το 790 πλέον. Κατασκευάζεται από την Acerbis σε καλούπι που περιστρέφεται σε όλους τους άξονες μέσα σε φούρνο, αποκτώντας το πολύπλοκο σχήμα και μοιράζοντας το βάρος του μπόλικου καυσίμου σε κάθε πλευρά της μοτοσυκλέτας. Πίσω από τη νέα ζελατίνα βρίσκεται μια επίσης νέα τεράστια οθόνη TFT 7” με φρέσκα γραφικά και πλουσιότερες ενδείξεις. Πρόκειται για την αντίστοιχη λύση που είδαμε στην Multistrada με την αναβαθμισμένη δυνατότητα διασύνδεσης και πλοήγησης - κατασκευή της Bosch. Στη διάθεση του αναβάτη υπάρχουν ντουλαπάκια και θήρα USB ώστε να είναι εύκολη η χρήση/φόρτιση smartphone κ.τ.λ.

Επανασχεδιασμένοι είναι οι διακόπτες στο τιμόνι για ευκολότερη επιλογή ρυθμίσεων εν κινήσει και φυσικά στον έξτρα εξοπλισμό θα είναι διαθέσημο το σύστημα περιμετρικών radar της Bosch που προσφέρει το adaptive cruise control, αλλά και ειδοποιήσεις για την μεταβολή θέσης των οχημάτων γύρω σου.


 

Ετικέτες

Κατασκοπευτικό - Ηλεκτρική Royal Enfield Himalayan

Ηλεκτρική έκδοση του Himalayan εντοπίστηκε σε δοκιμές στην Ινδία
Royal-Enfield-Himalayan-Electric
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/6/2025

Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν μια ηλεκτρική εκδοχή της Royal Enfield Himalayan, σε μορφή που φαίνεται σχεδόν έτοιμη για παραγωγή, να κυκλοφορεί στον δρόμο.

Το ηλεκτρικό project της Royal Enfield Himalayan φαίνεται να προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, καθώς μια δοκιμαστική μοτοσυκλέτα εντοπίστηκε στον δρόμο στην Ινδία και δείχνει να είναι κοντά στην τελική της μορφή.

Είχαμε ήδη ρίξει μια πρώτη ματιά στην ηλεκτρική Royal Enfield, με την κωδική ονομασία HIM-E, στην EICMA το 2023 (διαβάστε περισσότερα εδώ). Τότε ήταν ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο γεμάτο λάσπες σε αρκετά "ακατέργαστη" μορφή, με τους επικεφαλής της Royal Enfield να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σχετικά με την ημερομηνία παρουσίασής του και εμείς να επισημαίνουμε το 2025 ως το έτος με τις μεγαλύτερη πιθανότητα.

Royal-Enfield-Himalayan-Electric

Το νέο μοντέλο, όμως, φαίνεται πολύ πιο κοντά στην τελική έκδοση, από την μοτοσυκλέτα που είδαμε στην EICMA, με τους Ινδούς να έχουν παρουσιάσει από τότε και τη μάρκα Flying Flea, όπως και την πρώτη μοτοσυκλέτα που θα ανήκει σε αυτή (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Πράγματι, η σχεδιαστική ομάδα της Enfield φαίνεται πως ενσωμάτωσε το σχέδιο της μπαταρίας στην αισθητική γραμμή της Flying Flea, που παρουσιάστηκε στην EICMA του 2024. Οι ψύκτρες της κάσας της μπαταρίας θυμίζουν τις καμπύλες γραμμές των Flying Flea FF-C6 και FF-S6, αλλά από εκεί και πέρα οι ομοιότητες σταματούν.

Όπως και το πρωτότυπο της EICMA, το νεότερο μοντέλο διαθέτει αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής, με ρυθμίσεις στα πιρούνια και αμορτισέρ της Öhlins με ρεζερβουάρ αζώτου. Είναι δύσκολο να διακρίνουμε το σύστημα πέδησης, αν και φαίνεται να φέρει δαγκάνες της Nissin μπροστά, με δίσκο διαμέτρου περίπου 310mm.

Σε αντίθεση με το HIM-E πρωτότυπο, το οποίο είχε πλαίσιο χωροδικτύωμα (trellis), το μεγαλύτερο μέρος του νέου πρωτοτύπου φαίνεται να είναι κατασκευασμένο από κατεργασμένο CNC και σφυρήλατο αλουμίνιο. Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας φαίνεται να λειτουργούν ως ενσωματωμένα, φέροντα μέρη του πλαισίου – κοινή πρακτική στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών – ενώ το ψαλίδι συνδέεται απευθείας στον κινητήρα.