KTM 790 Duke 2022: Επιστρέφει για χάρη της Α2 κατηγορίας

…και ως άμυνα στους κινέζους!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

16/3/2022

Η ΚΤΜ αποφάσισε να επαναφέρει στη γκάμα μοντέλων της το 790 Duke, κάτι που εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράξενο “πισωγύρισμα” με δεδομένο πως όλα τα 790 έχουν αντικατασταθεί με τα 890 (Adventure/Duke) και ο κινητήρας των 790 τον “έδωσαν” στη CFMOTO και πιθανόν να έχουν κάνει το ίδιο και με την QJ-Benelli, αν και επίσημα δεν έχουν ανακοινώσει κάποια συνεργασία μαζί τους.

Όμως αν δούμε τις λεπτομέρειες, θα διαπιστώσουμε πως η επιστροφή του 790 Duke έχει πολύ μεγάλο εμπορικό νόημα για την Αυστριακή εταιρεία.

Η σημαντικότερη λεπτομέρεια αφορά την μέγιστη ιπποδύναμη των 95 ίππων, δηλαδή δεν θα υπάρχει έκδοση με 105 ίππους. Το όριο των 95 ίππων είναι σημαντικό, διότι επιτρέπει στην ΚΤΜ να έχει και έκδοση Α2, καθώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαιτεί συγκεκριμένα ποσοστά μείωσης ιπποδύναμης για να επιτρέψει στα εργοστάσια να δημιουργήσουν μοντέλα της Α2 κατηγορίας από ισχυρότερες εκδόσεις.

Γι΄αυτό άλλωστε το πρώτο 790 Duke είχε έγκριση τύπου τόσο για την έκδοση των 105 ίππων, όσο και για την έκδοση των 95 ίππων. Ακριβώς το ίδιο έχει κάνει και η Aprilia με τα 660, όπου έχει έγκριση τύπου για εκδόσεις 80, 98 και 100 ίππων, αφού η έκδοση των 100 ίππων δεν μπορεί νομικά να γίνει Α2.

Η δεύτερη λεπτομέρεια αφορά την τιμή της νέας έκδοσης, που φυσιολογικά θα είναι αρκετά μικρότερη από του 890 Duke και θα βοηθήσει την ΚΤΜ να προσελκύσει πελάτες από τους Ιάπωνες και… τους Κινέζους (πλέον) ανταγωνιστές. Να θυμίζουμε εδώ, πως το 790 Duke, μαζί με το Kawasaki Z900 ήταν best seller στις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας (οι μεγαλύτερες της Ευρώπης για την κατηγορία των naked μοτοσυκλετών) και η Kawasaki το θεωρούσε ως τον πιο σκληρό ανταγωνιστή της.

   

EICMA: Honda 2026 - E-Clutch και νέα χρώματα για τα μεσαία μοντέλα

Το E-Clutch θα φορεθεί σε XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet
Honda - E-Clutch στα μεσαία κυβικά
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/11/2025

Η Honda τοποθετεί πλέον ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη E-Clutch στην γκάμα των μεσαίων κυβικών της, και συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet, ενώ για το 2026 τα προαναφερθέντα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν και σε νέα χρώματα.

Λίγες ημέρες μόλις πριν δημοσιεύσαμε ένα τεχνικό άρθρο για το E-Clutch της Honda και σήμερα η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει πως θα χρησιμοποιήσει ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη σε επιπλέον πέντε μοντέλα της! Σημειώστε πως τουλάχιστον για την ώρα θα συνεχίσουν να διατίθενται και οι εκδόσεις με τον συμβατικό συμπλέκτη στις πέντε παραπάνω μοτοσυκλέτες, για όλους όσους προτιμούν την κλασική εκδοχή αλλαγής ταχυτήτων.

Θυμίζουμε πως το E-Clutch σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη μόνο αν έτσι επιθυμείς καθώς έχεις τη δυνατότητα να... αγνοήσεις τη μανέτα, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας ταχύτητες μόνο με τη χρήση του λεβιέ στο πόδι σαν να χρησιμοποιείς quickshifter διπλής κατεύθυνσης.

Hornet E-Clutch

Τα μοντέλα Transalp 750 και Hornet 750 διαθέτουν για το 2026 το Honda E-Clutch σε συνδυασμό με το Throttle-by-Wire. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, προσαρμόζοντας τις στροφές του κινητήρα στην ταχύτητα του πίσω τροχού για ακόμα πιο ομαλή αλλαγή ταχυτήτων.

NX E-clutch

Το σύστημα Honda E-Clutch θα είναι επίσης διαθέσιμο για πρώτη φορά ως προαιρετικό σε τρία μοντέλα των 500cc και συγκεκριμένα τα CB500 Hornet, NX500 και CBR500R.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που το E-Clutch θα είναι διαθέσιμο σε μοντέλα που απαιτούν δίπλωμα A2.