KTM 790 Duke 2022: Επιστρέφει για χάρη της Α2 κατηγορίας

…και ως άμυνα στους κινέζους!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

16/3/2022

Η ΚΤΜ αποφάσισε να επαναφέρει στη γκάμα μοντέλων της το 790 Duke, κάτι που εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράξενο “πισωγύρισμα” με δεδομένο πως όλα τα 790 έχουν αντικατασταθεί με τα 890 (Adventure/Duke) και ο κινητήρας των 790 τον “έδωσαν” στη CFMOTO και πιθανόν να έχουν κάνει το ίδιο και με την QJ-Benelli, αν και επίσημα δεν έχουν ανακοινώσει κάποια συνεργασία μαζί τους.

Όμως αν δούμε τις λεπτομέρειες, θα διαπιστώσουμε πως η επιστροφή του 790 Duke έχει πολύ μεγάλο εμπορικό νόημα για την Αυστριακή εταιρεία.

Η σημαντικότερη λεπτομέρεια αφορά την μέγιστη ιπποδύναμη των 95 ίππων, δηλαδή δεν θα υπάρχει έκδοση με 105 ίππους. Το όριο των 95 ίππων είναι σημαντικό, διότι επιτρέπει στην ΚΤΜ να έχει και έκδοση Α2, καθώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαιτεί συγκεκριμένα ποσοστά μείωσης ιπποδύναμης για να επιτρέψει στα εργοστάσια να δημιουργήσουν μοντέλα της Α2 κατηγορίας από ισχυρότερες εκδόσεις.

Γι΄αυτό άλλωστε το πρώτο 790 Duke είχε έγκριση τύπου τόσο για την έκδοση των 105 ίππων, όσο και για την έκδοση των 95 ίππων. Ακριβώς το ίδιο έχει κάνει και η Aprilia με τα 660, όπου έχει έγκριση τύπου για εκδόσεις 80, 98 και 100 ίππων, αφού η έκδοση των 100 ίππων δεν μπορεί νομικά να γίνει Α2.

Η δεύτερη λεπτομέρεια αφορά την τιμή της νέας έκδοσης, που φυσιολογικά θα είναι αρκετά μικρότερη από του 890 Duke και θα βοηθήσει την ΚΤΜ να προσελκύσει πελάτες από τους Ιάπωνες και… τους Κινέζους (πλέον) ανταγωνιστές. Να θυμίζουμε εδώ, πως το 790 Duke, μαζί με το Kawasaki Z900 ήταν best seller στις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας (οι μεγαλύτερες της Ευρώπης για την κατηγορία των naked μοτοσυκλετών) και η Kawasaki το θεωρούσε ως τον πιο σκληρό ανταγωνιστή της.

   

H Sherco ετοιμάζεται να παρουσιάσει “κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί”

Την Πέμπτη 9 Απριλίου τα αποκαλυπτήρια
sherco teaser
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

7/4/2026

Το teaser που κυκλοφόρησε η γαλλική εταιρεία μας κλείνει ραντεβού για την Πέμπτη 9 Απριλίου και την αποκάλυψη μιας νέας μοτοσυκλέτας, η οποία συνοδεύεται ωστόσο από μια βαρύγδουπη δήλωση: κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί.

Η ερμηνεία της σκοτεινής φωτογραφίας πάντως μας κατευθύνει σε συγκεκριμένες σκέψεις. Πρώτον, είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται για κάτι ηλεκτρικό, διακρίνεται καθαρά η τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου και, παίζοντας λίγο με τον φωτισμό της εικόνας, οι λαιμοί των εξατμίσεων που παραπέμπουν σε τετράχρονο κινητήρα.

sherco teaser

Δεύτερον, είναι ένα μοντέλο εντούρο, καθώς επίσης διακρίνεται καθαρά ο προβολέας μπροστά.

Από κει και πέρα όλα τα ενδεχόμενα μοιάζουν ανοικτά, αναμένουμε λοιπόν με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι καινούργιο θα παρουσιαστεί σε δύο μέρες από τώρα.

 

Ετικέτες