ΚΤΜ Freeride 250R 2014

Από το

Μαύρο Σκύλο

28/8/2013

ΚΤΜ Freeride 250R 2014

Δίχρονο, όπως έπρεπε

Μπορεί η ίδια μοτοσυκλέτα να βγει πιο ελαφριά με τετράχρονο κινητήρα σε σχέση με ένα δίχρονο; Αυτή την ερώτηση θα έπρεπε να έχει κάνει εξ αρχής η ΚΤΜ και να είχε φτιάξει το Freeride δίχρονο, πιο ελαφρύ, πιο απλό, πιο φτηνό. Δεν πειράζει, το κάνει για το 2014. Ο κινητήρας του προέρχεται από τους καθαρόαιμους δίχρονους των ΕΧC, χωρίς power valve όμως (τι να το κάνει, δεν χρειάζεται να δουλεύει στις 11.000 στροφές, κι εξάλλου ούτε τα trial έχουν) και χωρίς μανιβέλα: Μόνο μίζα.

Μείον δύο κιλά για τον κινητήρα, μείον επτά συνολικά σε σχέση με το Freeride 350.

H εξάτμισή του είναι μαζεμένη όλη μέσα στο πλαίσιο, και δεν προεξέχει περισσότερο από ενός τετράχρονου, ενώ χωμένο πίσω από τους σωλήνες του πλαισίου είναι και το μονοκόμματο ψυγείο. Διαφορετικές φυσικά είναι και οι σχέσεις του κιβωτίου, με τις πέντε πρώτες χρήσιμα κοντές και την έκτη μακριά για να φτάνεις αξιοπρεπώς ως εκεί που θα παίξεις.

Μια ακόμη ευεργετική επίδραση του δίχρονου κινητήρα είναι η αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 6 ολόκληρα εκατοστά, κάτι βέβαια που πρακτικά μπορεί και να σημαίνει πως θα φτάσεις σε ακόμη πιο δύσκολο – απρόσιτο σημείο πριν κολλήσεις! Θα έχεις και περισσότερη βενζίνη για να κάψεις, αφού το ρεζερβουάρ μεγάλωσε στα επτά λίτρα, χωρίς να ξέρουμε όμως τι αυτονομία θα έχει. Η ΚΤΜ δεν ανακοινώνει ακόμα τη διάμετρο του καρμπυρατέρ, που λογικά όμως δεν θα είναι πάνω από 26-28mm.

To νέο δίχρονο Freeride 250R είναι μια πολύ πιο ελκυστική πρόταση απ' ότι το τετράχρονο 350, πιο σωστό για το ρόλο που καλείται να παίξει. Ποιος είναι όμως αυτός; Ένα enduro για τα δύσκολα; Κάτι ανάμεσα από trial και enduro; Ένα trial όπου μπορείς και να κάθεσαι; Ό,πως κι αν το πεις, είναι ενδιαφέρον να σκέφτεσαι πως μπορεί και ν'ανεβαίνεις άνετα εκεί που οι φίλοι σου με τα καθαρόαιμα θα σιχτιρίζουν. Έχε στο νου σου βέβαια, πως θα πάρουν το αίμα τους πίσω στο πρώτο πιο ανοιχτό μονοπάτι, ενώ στην φλαταδούρα καλύτερα να τους αποφύγεις...

Osaka Motorcycle Show 2026 - Yamaha R3 με το πιο νεανικό χρώμα ως τώρα

Αποκλειστικό προνόμιο των ασιατικών αγορών προς το παρόν
yamaha r3
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/3/2026

Στην έκθεση της Osaka (20-22/3) η Yamaha παρουσίασε έναν νέο χρωματισμό για το YZF-R3 βασισμένο σε μια έντονη πετρόλ απόχρωση που την αποκαλεί Light Green.

Αυτή συμπληρώνει τη γκάμα του 2026 που ήδη γνωρίζουμε στην Ευρώπη, με τα κλασικά χρώματα μαύρο, μπλε και το φετινό 70th Anniversary Edition με τον συνδυασμό λευκού και κόκκινου που θα κοσμεί τις αντίστοιχες περιορισμένης παραγωγής επετειακές εκδόσεις όλων των μοντέλων της supersport οικογένειας της Yamaha.

yamaha r3

Πέραν του συγκεκριμένου χρωματισμού δεν προκύπτει κάτι νεότερο για το R3, που συνεχίζει και στην Ιαπωνία ως το ξέρουμε καλά στα μέρη μας.

Το νέο αυτό χρώμα, όπως και τα τρία υπόλοιπα, θα είναι κοινά και με το YZF-R25, δηλαδή την παραλλαγή με κινητήρα 250 κυβικών εκατοστών που δεν αφορά τις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά μόνο κάποιες ασιατικές.

Στην ιαπωνική αγορά το νέο R3, που κατασκευάζεται από την PT Yamaha Indonesia, θα αρχίσει να διατίθεται από 28 Μαΐου, ωστόσο προς το παρόν δεν αναμένεται να το δούμε στα μέρη μας, καθώς σε αυτή τη φάση προορίζεται για τις αγορές της Ασίας. Δεν αποκλείεται ωστόσο το ενδεχόμενο αυτός ο χρωματισμός να κοσμήσει την ευρωπαϊκή γκάμα του 2027.

Ετικέτες