Η Honda φαίνεται πως βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης του εντελώς νέου Fireblade, έχοντας αρχίσει να καταθέτει τις πατέντες που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση της νέας Superbike. Η αεροδυναμική έχει φυσικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο λόγω των επιδόσεων αυτής της κατηγορίας μοτοσυκλετών, όσο φυσικά και της μόδας με τα φτερά, που ξεκίνησε από τα MotoGP και πλέον έχει περάσει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, με τους Ιταλούς να έχουν ήδη βάλει φτερά στις Aprilia RSV4 1100 Factory και Ducati Panigale V4R. Η Honda δείχνει πως θέλει να διαφοροποιηθεί από τους Ιταλούς και το νέο Fireblade θα έχει μεν φτερά, αλλά όπως βλέπουμε στα σχεδιαγράμματα, θα είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες. Αυτό δεν είναι πρωτότυπο ως ιδέα, αφού η Kawasaki είχε βάλει φτερά που έμοιαζαν με καθρέπτες στο H2R. Φυσικά η διαφορά εδώ είναι πως το Fireblade θα έχει καθρέπτες-φτερά και όχι απλώς φτερά όπως το H2R. Στο δεύτερο σχεδιάγραμμα είναι πιο ξεκάθαρος ο σχεδιασμός των καθρεπτών, όπου βλέπουμε τη ροή του αέρα πάνω, κάτω και μέσα από αυτούς. Προφανώς και δεν ξέρουμε πόσο downforce θα προσφέρουν οι νέοι καθρέπτες, σίγουρα όμως θα δείχνουν εντυπωσιακοί και σοφιστικέ!
Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα, θυμίζουμε πως η Honda μας έχει υποσχεθεί πως θα είναι εντελώς καινούρια, με νέο κινητήρα και νέο πλαίσιο. Εκεί που τα πράγματα γίνονται περίπλοκα είναι με την φήμη που έχει έρθει πολλές φορές από Ιάπωνες δημοσιογράφους, η οποία θέλει τη Honda να σκέπτεται να επιστρέψει στη φιλοσοφία των αρχών του 1990 ως προς την γκάμα των μοντέλων της. Με άλλα λόγια, είναι πολύ πιθανό να ξαναδούμε μια V4 superbike που θα είναι ειδικά σχεδιασμένη μόνο για αγώνες, όπως ήταν τα RC-30/RC-45 και τώρα είναι η Panigale V4R. Αν γίνει αυτό, τότε πιθανότατα τα τετρακύλινδρα εν σειρά Fireblade να γίνουν 1100 κυβικά, για να βρεθεί απέναντι από τις trackday μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού, όπως είναι τα Panigale V4/V4-S και το Aprilia RSV4 1100 Factory, που υπερβαίνουν τα 1000cc και δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε αγώνες. Το φθινόπωρο που γίνονται οι διεθνείς εκθέσεις είναι μόλις μερικούς μήνες μακριά, οπότε θα μάθουμε και την απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Αν δηλαδή μας δώσει την απάντηση φέτος η Honda, καθώς τα τελευταία χρόνια δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την εξέλιξη χρηστικών μοντέλων, παρά για μοτοσυκλέτες hi-end, που διαφημίζουν μεν την τεχνολογία της εταιρείας, αλλά δεν βάζουν λεφτά στο ταμείο.
Η Suzuki βγάζει GSX500 στην Κίνα! Γιατί είναι σημαντικό μοντέλο και ποια είναι η Haojue
Θα ξυπνήσουμε στο 1980!
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
21/7/2025
Ασχέτως τι προσπαθεί να πουλήσει το marketing ορισμένων από τις κινέζικες εταιρείες που έχουν έρθει εδώ, η αλήθεια είναι πως η μεγαλύτερη εταιρεία δικύκλων εντός Κίνας είναι η άγνωστη σε εμάς Haojue που έχει σχηματίσει κοινοπραξία με την Suzuki. Η Suzuki είναι επίσης ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής που έπραξε εκείνο που έχουμε πει στο MOTO πως είναι η κόκκινη γραμμή για ένα μέλλον όπου η Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας περνά σε 2η μοίρα: Έδωσε λιγότερη βάση στην ανάπτυξη μοντέλων για την Ευρώπη, έναντι στις ασιατικές αγορές. Από επιχειρηματική άποψη ήταν το σωστό αν αναλύσει κανείς τα νούμερα - αυτή είναι δυστυχώς η αλήθεια. Η Suzuki βγάζει από τα μικρά δίκυκλα στην Κίνα ένα τεράστιο έσοδο που δεν γίνεται να ξεπεραστεί, ακόμη και οι μισοί από εμάς εδώ, ξεκινήσουμε να κυκλοφορούμε με Hayabusa. Που κατά επέκταση, είναι άλλος ένας λόγος για το γεγονός της εξαφάνισης του μοντέλου αυτού από την Ευρωπαϊκή αγορά για μία χρονική περίοδο, καθώς περίμεναν να εξισώσουν τις προδιαγραφές με την Ινδία όπου επίσης πωλείται πριν το ανανεώσουν. Η Hayabusa κατασκευάζεται στην Ιαπωνία αλλά υπάρχει και CKD γραμμή παραγωγής στην Ινδία και για να μην μπουν σε διπλά έξοδα, έκοψαν για λίγο το μοντέλο από την Ευρώπη, μέχρι να χρειαστεί να γίνουν οι αλλαγές και στην αγορά της Ινδίας.
Όλα αυτά εξηγούν το πόσο σημαντικό είναι να επιστρέφει μία μοτοσυκλέτα που ήταν κάποτε μία από εκείνες που εξέφραζαν το UJM, το Universal Japanese Motorcycle. Τον όρο δηλαδή που γέννησε ο αγγλικός Τύπος της εποχής για να περιγράψει τους νέους τότε κατασκευαστές που έμελλε να σκοτώσουν την Αγγλική βιομηχανία μοτοσυκλέτας.
Φωτογραφία που διέρρευσε μέσα από συνάντηση στελεχών, δείχνει πως η Haojue-Suzuki, ετοιμάζεται να βγάλει στην Κίνα το GSX500 ξυπνώντας μνήμες από την δεκαετία του ΄80.
Τότε βέβαια υπήρχε το GSX550 όπως και το φανταστικό GPz550 με το οποίο είχαν κόντρα. Τώρα μόνο το όνομα θα συνεχίσει η Suzuki καθώς δεν πρόκειται να κάνει την κίνηση για έναν πολύστροφο τετρακύλινδρο που θα βγάζει κοντά εξήντα ίππους πολύ ψηλά στο στροφόμετρο.
Το νέο GSX550 θα είναι ένα μοντέλο με έναν δικύλινδρο εν σειρά που έχει αναπτύξει η Suzuki και μάλιστα το πρώτο από μία σειρά άλλων μοντέλων, ανάμεσά τους και ένα τύπου On-Off.
Το πρώτο βήμα για επέκταση της πετυχημένης συνεργασίας και εκτός Κίνας και ταυτόχρονα προάγγελος ενός V-Strom 500!
Για άλλους λόγους είναι πολύ σημαντική αυτή η κίνηση. Διότι αποδεικνύει αυτό που λέμε εδώ και καιρό, την δημιουργία μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας στην κινέζικη αγορά.
Για να μπει στην διαδικασία η Haojue-Suzuki που παράγει 3 εκατομμύρια μικρά δίκυκλα, από σκούτερ και τρίκυκλα μέχρι παπιά και μικρές μοτοσυκλέτες, να φτιάξει κάτι πιο εξελιγμένο, σημαίνει πως υπάρχει τοπική ζήτηση καθώς δεν ασχολείται -ακόμη- με εξαγωγές.
Ήδη η αγορά της Κίνας στην κατηγορία των άνω 500ων κυβικών έχει αρχίσει να προσπερνά την Ευρώπη και είναι ο λόγος που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές τους άνοιξαν την πόρτα εδώ. Δεν ξέρω αν το ακούτε για πρώτη φορά, αλλά οι Κινέζοι δεν ήρθαν εδώ έτσι απλά, προσκλήθηκαν από τους Ευρωπαίους με στόχο να μπουν και εκείνοι στην αγορά τους. Ο λόγος; Ελπίζουν σε ένα μικρό ποσοστό εκεί. Όλα δείχνουν πως μπορούν εύκολα οι Κινέζοι να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια μεσαίες και μεγάλες μοτοσυκλέτες τα επόμενα χρόνια, μέσα σε μία αγορά που αγγίζει κατά διαστήματα τα 20 εκατομμύρια δίκυκλα. Τα 2 εκατομμύρια είναι ένα τεράστιο νούμερο, πολλαπλάσιο του μεγέθους της Ευρώπης και μπορεί να υποστηρίξει αντίστοιχα νούμερα εξέλιξης.
Η Haojue-Suzuki μπαίνει λοιπόν στην κατηγορία των 500ων με κάτι πιο εξελιγμένο και όχι με ένα απλό μοντέλο για την τοπική αγορά, γιατί βλέπει αυτό το μέλλον να έρχεται. Μάλιστα κάνει το βήμα μόνο όταν υπάρχει ήδη αγοραστικό κοινό, δηλαδή όταν η αλλαγή της αγοράς έχει ξεκινήσει. Άλλες εταιρείες, όπως η CFMOTO ξεκίνησαν ελπίζοντας να γίνει αυτό το βήμα, και έπεσαν μέσα κάνοντας την διαφορά. Η Haojue-Suzuki είχε ήδη το όνομα και ένα τεράστιο πελατολόγιο, στο μέλλον θέλει να βρει και την χάρη στις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες.
Το GSX550 θα είναι επίσης ένα από τα πρώτα μοντέλα που θα φτιάχνει το οποίο μπορεί να έχει ευρωπαϊκή πορεία. Ιδιαίτερα αν δούμε και ένα V-Strom 500 με αυτόν τον κινητήρα, τώρα που δεν θα υπάρχει 650, μόλις λίγα στοκ παραμένουν πλέον διαθέσιμα.
Με την κατηγορία αυτή να πιέζεται πολύ τιμολογιακά, το Made in Japan V-Strom 800 μπορεί να παίξει τον ρόλο του ενδιάμεσου ανάμεσα σε ένα μικρότερο που θα φτιάχνεται στην Κίνα και ένα μεγαλύτερο που συνεχίζει από την Ιαπωνία.
Το GSX550 θα το δούμε τον Σεπτέμβριο να εμφανίζεται σε μία σημαντική εμπορική Έκθεση και θα είναι διαθέσιμο από τον Οκτώβριο στην τοπική αγορά. Δεν είναι δύσκολο να γίνει απευθείας και ευρωπαϊκό λανσάρισμα, ιδιαίτερα από την στιγμή που η Kawasaki θα έχει στις αρχές του νέου έτους, έτοιμο το KLE500.
Όπως έχω πει πολλές φορές Suzuki και Kawasaki κοιτούν ο ένας τον άλλο και προχωρούν με κοινά βήματα. Το έκαναν αυτό πριν από την μεταξύ τους συνεργασία, η οποία βασίστηκε ακριβώς σε αυτή την σχέση, και το κάνουν και τώρα. Οι Ιάπωνες κινούνται σε δύο παράλληλους άξονες, τον Honda-Yamaha και τον Suzuki-Kawasaki και δεν αποκλείεται να βλέπουμε το πρώτο βήμα στην απάντηση της Suzuki να πιάσει το άλμα που σκοπεύει να κάνει η Kawasaki με το προσιτό οικονομικά KLE500 που θα κατασκευάζει στην Ταϊλάνδη. Απλά θυμηθείτε όταν γίνει, πως πρώτη φορά το διαβάσατε εδώ.
GSX550 λοιπόν τον Οκτώβριο, με πρώτη εμφάνιση σε Εκθέσεις, στα μέσα Σεπτεμβρίου.