Νέα Aprilia GPR 250

Τα μικρά supersport επανέρχονται… στην Ασία
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

30/9/2019

Με τον μέσω όρο ηλικίας των ευρωπαίων μοτοσυκλετηστών να είναι πάνω από 40 και διαρκώς να ανεβαίνει είναι απόλυτα φυσιολογικό η αγορά των μικρού κυβισμού supersport μοτοσυκλετών να έχει εξαφανιστεί. Ακόμα και τα άλλοτε δημοφιλή τετρακύλινδρα 600 έχουν περνάνε την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία τους, σε τέτοιο βαθμό που ούτε η Honda δεν μπήκε στον κόπο να προσαρμόσει στις προδιαγραφές euro4 το CBR 600 RR, με αποτέλεσμα τα τελευταία δύο χρόνια να πουλάει στην Ευρώπη μόνο όσα έχουν μείνει στις αποθήκες. Κι αυτό είναι λογικό, αφού οι 40άριδες και οι 50άριδες αγοράζουν on-off και όταν θέλουν σπορ μοτοσυκλέτα δεν κοιτάνε τίποτα που δεν έχει τουλάχιστον 200 άλογα…

Όμως το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στις χώρες της Ασίας, όπου τόσο λόγω νομοθεσίας που κάνει τις μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες εξωπραγματικά ακριβές (σε κάποιες χώρες απαγορεύεται και η πώληση μοτοσυκλέτών άνω των 250cc) και όσο και του νεανικού κοινού που αποτελεί την μεγαλύτερη αγοραστική βάση, τα εργοστάσια παρουσιάζουν συνεχώς νέες supersport μοτοσυκλέτες με 125, 150, 250 και 300-400 κυβικά.  

Μετά τα ολοκαίνουρια δικύλινδρα Honda CBR 250 RR και τα αντίστοιχα Yamaha R25/R3 και Kawasaki Ninja 250/400 ήρθε η ώρα και της Aprilia να μπει στο χορό με το νέο GPR 250. Η Ιταλική εταιρεία αποτελεί μαζί με την ΚΤΜ τους μοναδικούς ευρωπαίους που έχουν supersport μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού, καθώς η BMW δεν προχώρησε στη δημιουργία του G 310 RR  σε συνεργασία με την ινδική TVS. Η πρόταση της Aprilia δεν είναι τόσο σοφιστικέ από μηχανολογικής άποψης όσο είναι οι Ιάπωνες ανταγωνιστές της, αφού έχει μονοκύλινδρο κινητήρα 250 κυβικών με 26,5 ίππους στις 9.500 στροφές αντί για τα δικύλινδρο, όμως η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακή, έχοντας πλαίσιο δύο δοκών, αφαιρούμενο υποπλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι και ακτινική δαγκάνα εμπρός με δικάναλο ABS. Το βάρος έχει περιοριστεί στα 150 κιλά και η μοτοσυκλέτα έχεις μεταξόνιο στα 1350mm, ελαστικά 110/70-17 εμπρός και 130/70-17 πίσω, ενώ το ρεζερβουάρ της χωράει 14 λίτρα βενζίνης. Όλα αυτά είναι εντυπωσιακά για την Ασιατική αγορά και σίγουρα ο μονοκύλινδρος κινητήρας θα προσφέρει ανταγωνιστική τιμή στο GPR 250, όμως εδώ στην Ευρώπη ακόμα θυμόμαστε τα δίχρονα 250 RS με τους 62 ίππους του κινητήρα του Suzuki RGV 250 Γ…  Τουλάχιστον η Aprilia μας έχει υποσχεθεί πως σύντομα θα έχουμε το RS 660 των 90+ ίππων. Κρατάμε την ανάσα μας!

Honda CB 1000 GT 2026: Έρχεται στην EICMA η crossover με τα 150 άλογα!

Απέναντι από Suzuki, "όρθιο" Hornet, 20+ λίτρα ντεπόζιτο και φουλ ηλεκτρονικά
Honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/10/2025

Η Honda τολμά αυτό που δεν έκανε η Yamaha βγάζοντας ένα τετρακύλινδρο Tracer και ταυτόχρονα απαντά στο Suzuki GSX-S1000GX και στο Kawasaki Versys, ενώ σε δεύτερο βαθμό τοποθετείται απέναντι σε παλαιότερης γενιάς BMW S 1000 XR!

Οι Γερμανοί συνάδελφοι από το Motorrad δείχνουν φωτογραφίες από το νέο μοντέλο, όμως αυτή δεν θα είναι και η τελική του εικόνα. Παραμένει η αιχμηρή σχεδίαση εμπρός αλλά η μάσκα ενδέχεται να είναι διαφορετική. Σε κάθε περίπτωση το μοντέλο είναι υπαρκτό και βαζίσεται στο χιλιάρι Hornet που ήρθε ξανά στην ζωή μας.

Η νέα αυτή μοτοσυκλέτα αποτελεί στην ουσία την συνέχεια του παλιού αγαπημένου Honda CBF 1000 που δεν υφίσταται εδώ και χρόνια στην γκάμα και θα φέρει τον ίδιο κινητήρα με την CB1000 Hornet που αποδίδει 152 ίππους στις 11.000 στροφές και 10,6 kg.m στις 9.000 στροφές. Σύμφωνα με πληροφορίες, η CB 1000 GT θα αποδίδει μόλις δύο ίππους λιγότερο, δηλαδή 150 ίππους! Είμαστε σε θέση να έχουμε και μερικές ακόμη λεπτομέρειες, πριν από την αποκάλυψη του μοντέλου σε λίγες ημέρες.

Η Honda CB 1000 GT θα φέρει τροχούς 17 ιντσών τόσο μπροστά, όσο και πίσω, με το ύψος της σέλας να βρίσκεται κάτω από τα 830 χιλιοστά και το βάρος της θα είναι κάτω από τα 230 κιλά, νούμερο εξαιρετικά καλό για την κατηγορία, που αναδεικνύει και τον δρόμο που πήρε τη Honda για την αναβίωση του CBF, καθώς μιλάμε για πιο sport κατεύθυνση.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αναμένουμε πως θα είναι λίγο πάνω από τα 20 λίτρα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα μεγάλα ταξίδια. Υπολογίζουμε πως με 1.465 χιλιοστά, το μεταξόνιο θα είναι μόλις κατά ένα εκατοστό μεγαλύτερο από αυτό της γυμνής Hornet.

Ο εξοπλισμός της θα είναι υπερπλήρης, καθώς η μοτοσυκλέτα θα έχει cornering abs, cruise control, quickshifter, ηλεκτρονικές αναρτήσεις, cornering lights, σύστημα keyless και πακέτο ταξιδιού στον πρόσθετο εξοπλισμό, από ζελατίνα μέχρι βαλίτσες.

Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα και για αλλαγή στο υποπλαίσιο του Hornet, ώστε να ταιριάζει με τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα και τις ανάγκες που αυτός δημιουργεί.

Μπροστά βρίσκουμε ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω monoshock αμορτισέρ με διαδρομές 150 χιλιοστών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η CB 1000 GT αναμένεται να είναι ακριβότερη της CB1000 Hornet και φθηνότερη της Suzuki GSX-S1000GX, όπως επίσης και της Tracer 9 GT+.

 

Ετικέτες