Nembo Super 32 Rovescio : Ο κόσμος ανάποδα

Από το

Μαύρο Σκύλο

26/1/2011

O Daniele Sabatini είναι εμπνευστής αυτής της κατασκευής και έχει βαλθεί να φέρει τα πάνω κάτω σε ότι συνηθισμένο ξέρουμε. Αυτός και ο ομάδα του ξεκίνησαν με την επιθυμία να χρησιμοποιήσουν τα κάρτερ του κινητήρα τους σαν δομικό στοιχείο του πλαισίου της μοτοσυκλέτας που θα εξέλισσαν. Οι αερόψυκτοι κινητήρες που χρησιμοποίησαν πολλά πολεμικά αεροπλάνα του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου με τις πυκνές και λεπτές ψήκτρες των κυλίνδρων τους, είναι οι αγαπημένοι τους και έτσι άρχισαν την κατασκευή του, φέρνοντας τα πάνω κάτω στο εσωτερικό του. Έβαλαν πάνω-πάνω τον στρόφαλο και το κιβώτιο. Από κάτω τους βρίσκονται οι τρεις αερόψυκτοι κύλινδροι και πιο κάτω από αυτούς, είναι ο εκκεντροφόρος που κινεί δυο βαλβίδες για τον καθέναν. Είναι μια διάταξη που εάν πεις “επικεφαλής εκκεντροφόρος” ή “επικεφαλής βαλβίδες” δεν θα περιγράψεις καθόλου σωστά τη θέση που πραγματικά βρίσκονται. Η κατασκευή της Nembo έχει αρχίσει από τον κινητήρα, έχοντας κάνει και δοκιμές σε δυναμόμετρο. Η ομάδα της Nembo Motociclette που την εξελίσσει, τήρησε την υπόσχεση που είχε δώσει να παρουσιάσει μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα πριν τα Χριστούγεννα του 2010. Το έκαναν δείχνοντας την πιο γυμνή από …γυμνή έκδοση, αφού ούτε αλυσίδα κίνησης είχε. Δυο ατσάλινα σωληνωτά πλαίσια βιδώθηκαν στον κινητήρα, ένα μπροστά του που τον συνδέει με το ανεστραμμένο πιρούνι και ένα πίσω του για να στηρίξει σέλα και ρεζερβουάρ αφού δεν έχει και τίποτα άλλο. Το ψαλίδι φτιάχτηκε από ανθρακονήματα, το μήκος του είναι 670 χιλιοστά, το μεταξόνιο έφθασε στα 1450 χιλιοστά, και το βάρος αναμένεται γύρω στα 150 κιλά. Το ζουμί όμως έχει ο κινητήρας. Με διαδρομή στροφάλου τα 77 χιλιοστά και έμβολα διαμέτρου 100 ή 103 ή 107,7 χιλιοστά θα μπορεί να έχει χωρητικότητα 1.814 ή 1.925 ή 2.097 κυβικά με την απόδοσή του στους 160, 200 ή 250 ίππους αντίστοιχα. Ανάλογα πολλή είναι και η ροπή του ξεκινά από τα 16,5 χιλιογραμμόμετρα, ανεβαίνει στα 19 και φτάνει στα 24,5, στην έκδοση με τα περισσότερα κυβικά. Δεν υπάρχει κάποιου είδους υπερπλήρωση από τουρμπίνα η μηχανικό συμπιεστή ενώ θα καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 3. Τo κιβώτιο ταχυτήτων έχει έξι σχέσεις, η λίπανση γίνεται με ξηρό κάρτερ και το ταξίδι προς το άγνωστο συνεχίζεται. Σίγουρα έχουν να λύσουν πολλά προβλήματα ακόμη, μέχρι να την ολοκληρώσουν, αν τελικά τα καταφέρουν. Η θέση του γραναζιού που θα δώσει κίνηση στην αλυσίδα και αυτή με τη σειρά της στον πίσω τροχό δείχνει ιδιαίτερα προβληματική όπως παρουσιάστηκε αρχικά αλλά ποτέ δεν πρέπει να λες ποτέ και ειδικότερα για την δημιουργικότητα των οπλισμένων με πάθος ανθρώπων που χτίζουν τέτοιες απρόβλεπτες κατασκευές.

QJMOTOR COV 500 X: Νέα Enduro από τους Κινέζους - 47,6hp/134kg

Με 47,6 ίππους στα 134 κιλά!
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/11/2025

Η QJMOTOR παρουσιάζει τη νέα Enduro μοτοσυκλέτα COV 500 X, που αποδίδει 47,6 ίππους και ζυγίζει γεμάτη 134 κιλά.

Ο κινητήρας της COV 500 X είναι ένας μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας 449,4 κυβικών που αποδίδει 47,6 ίππους στις 9.500 στροφές και 4,3 kg.m ροπής στις 7.500 στροφές, είναι εναρμονισμένος με προδιαγραφές Euro5+ και συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο.

Το πιρούνι της είναι ανεστραμμένο και πίσω φέρει ένα monoshock αμορτισέρ χωρίς όμως να δίνονται πληροφορίες ως προς τις διαδρομές. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανακοινώνεται στα 134 κιλά, με γεμάτο το ντεπόζιτο χωρητικότητας 10 λίτρων.

COV

Οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, τονίζοντας τον χωμάτινο προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας. Το μεταξόνιο της COV 500 X είναι στα 1.495 mm και το ύψος της σέλας ορίζεται στα 960 mm.

Αναμένουμε από την εταιρεία περισσότερες πληροφορίες ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, την τιμή και φυσικά ως προς το αν θα εισαχθεί στην χώρα μας.
Η τιμή θα παίξει σημαντικό λόγο καθώς δεν αναμένεται να έχει την εξέλιξη που έχει φανεί στο KOVE και αντανακλάται και στην ζυγαριά μεταξύ άλλο. Παρόλο που η απόδοση δεν διαφέρει πολύ από τον υπόλοιπο ανταγωνισό, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί από KTM-Beta την τελευταία κυρίως πενταετία που η ιπποδύναμη έπεσε, τα κιλά του νέου COV 500X κάνουν την διαφορά αλλά προς τα πάνω. Σχεδόν είκοσι κιλά βαρύτερο από τα αντίστοιχα KTM και Beta και με παρόμοια απόδοση, η τιμή του COV 500X θα είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του... 

Ετικέτες