Νέο τετρακύλινδρο Ninja 250 από την Kawasaki

Με 60 ίππους στις 20.000 στροφές!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/6/2019

Ανάμεσα στις τέσσερεις μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες, η Kawasaki πάντα είχε στη γκάμα της μοτοσυκλέτες που ξεχώριζαν σε προδιαγραφές και επιδόσεις από τις μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού. Την εποχή των τετρακύλινδρων 750 η Kawasaki είχε το GPz 900. Την εποχή των τετρακύλινδρων 1000, η Kawasaki είχε το ZZ-R 1100. Την εποχή των φτηνών δικύλινδρων εν σειρά, η Kawasaki έχει τα υπερτροφοδοτούμενα H2/H2R/H2-SX.

 Έτσι για άλλη μια φορά, σπάει τα όρια της “λογικής” και ετοιμάζεται να τρελάνει τους πιτσιρικάδες με το νέο τετρακύλινδρο Ninja 250 των 60 ίππων στις 20.000 στροφές. Η είδηση για τετρακύλινδρο 250 από την Kawasaki είναι μερικών μηνών και είχαμε αναφερθεί σε σχετικό άρθρο ΕΔΩ. Τώρα όμως φαίνεται το νερό έχει μπει στο αυλάκι για τα καλά. Τον χορό άνοιξε η Honda με το δικύλινδρο CBR 250 RR, που πουλάει μόνο στις ασιατικές αγορές δίπλα στο μονοκύλινδρο CBR 250 R και μετά από δύο ολόκληρες δεκαετίες, ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα με λιγότερα από 1200 κυβικά που σχεδιάστηκε χωρίς τον περιορισμό του κόστους κατασκευής και της τελικής τιμής. Η Kawasaki απαντά σε αυτή την πρόκληση της Honda, φυσικά με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Ουσιαστικά επαναφέρει τα πανάκριβα τετρακύλινδρα ZXR-250 των 90ies που κατασκευάζονταν μόνο για την ιαπωνική αγορά και κόστιζαν τα ίδια χρήματα με το ZXR 750!!!! Φυσικά στην Ελλάδα τα αγοράζαμε τσάμπα ως μεταχειρισμένα, διότι η φορολογία και το κόστος του ιαπωνικού ΚΤΕΟ, έκανε οικονομικά ασύμφορη τη χρήση τους μετά από 2-3 χρόνια για τους Ιάπωνες.

Προφανώς και το νέο τετρακύλινδρο Ninja 250 θα είναι πανάκριβό για τα δεδομένα του κυβισμού του, καθώς το κόστος κατασκευής του τετρακύλινδρου κινητήρα είναι ουσιαστικά ίδιο με της ZX-10R. Μόνο οι φόροι και τα ελαφρώς φτηνότερα περιφεριακά (φρένα, αναρτήσεις κ.τ.λ.) μειώνουν κάπως το κόστος κατασκευής του σε σχέση με την ZX-10R. Σύμφωνα με το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine, η ιπποδύναμη θα αγγίζει τους 60 ίππου (τα ZXR 250 του 89-96 έβγαζαν δια νόμου 45 ίππους) και θα στροφάρει σαν τρελό στις 20.000 στροφές (19.000 είχε το ZXR 250 τότε). Με δεδομένο πως το δικύλινδρο Ninja 300 έκανε κοντά στα 7000€ στην Ευρώπη, τούτο εδώ το τετρακύλινδρο μάλλον θα ξεπερνά 10.000 (αν υπάρξει euro 4/5 έκδοση...) οπότε μόνο κάποιοι 40άριδες νοσταλγοί των 90ies θα έχουν τα χρήματα και την θέληση να δώσουν αυτά τα λεφτά για ένα "δυόμιση".  

 

  

Aprilia Tuono 457 Special Edition στην Ινδία με νέο μαύρο χρώμα και εργονομικές βελτιώσεις

Η Special Edition αφορά τόσο στο γκρίζο χρώμα (Puma Grey), που διατίθεται και στην Ελλάδα, όσο και στο νέο κατάμαυρο (Mamba Black)
aprilia_tuono_457
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

To Tuono 457 υποδέχεται μια νέα ειδική έκδοση στην Ινδία, χώρα στην οποία κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Piaggio στη Baramati.

aprilia_tuono_457

Ωστόσο η ειδική έκδοση δεν μένει μόνο στα χρώματα, καθώς ενσωματώνει μερικές αποκλειστικές βελτιώσεις που περιλαμβάνουν κοντό ανεμοθώρακα, νέο αφρώδες για τη σέλα που δηλώνει ανετότερο στην πολύωρη παραμονή πάνω της, τιμόνι τοποθετημένο ελαφρώς ψηλότερα, ρυθμιζόμενη μανέτα μπροστινού φρένου και νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για περισσότερη άνεση χάρη σε ελαφρώς μαλακότερες αποσβέσεις.

aprilia_tuono_457

Επί του παρόντος η Special Edition του Tuono 457 συνιστά ινδική αποκλειστικότητα, καθώς στην Ευρώπη το μοντέλο διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς – Puma Grey (γκρι), Piranha Red (κόκκινο) και το φετινό νέο Mantis Purple (μωβ) που δεν έχει φτάσει στην Ελλάδα – χωρίς τα επιπλέον στοιχεία που διακρίνουν την ειδική έκδοση.

 

Ετικέτες