Νέο τετρακύλινδρο Ninja 250 από την Kawasaki

Με 60 ίππους στις 20.000 στροφές!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/6/2019

Ανάμεσα στις τέσσερεις μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες, η Kawasaki πάντα είχε στη γκάμα της μοτοσυκλέτες που ξεχώριζαν σε προδιαγραφές και επιδόσεις από τις μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού. Την εποχή των τετρακύλινδρων 750 η Kawasaki είχε το GPz 900. Την εποχή των τετρακύλινδρων 1000, η Kawasaki είχε το ZZ-R 1100. Την εποχή των φτηνών δικύλινδρων εν σειρά, η Kawasaki έχει τα υπερτροφοδοτούμενα H2/H2R/H2-SX.

 Έτσι για άλλη μια φορά, σπάει τα όρια της “λογικής” και ετοιμάζεται να τρελάνει τους πιτσιρικάδες με το νέο τετρακύλινδρο Ninja 250 των 60 ίππων στις 20.000 στροφές. Η είδηση για τετρακύλινδρο 250 από την Kawasaki είναι μερικών μηνών και είχαμε αναφερθεί σε σχετικό άρθρο ΕΔΩ. Τώρα όμως φαίνεται το νερό έχει μπει στο αυλάκι για τα καλά. Τον χορό άνοιξε η Honda με το δικύλινδρο CBR 250 RR, που πουλάει μόνο στις ασιατικές αγορές δίπλα στο μονοκύλινδρο CBR 250 R και μετά από δύο ολόκληρες δεκαετίες, ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα με λιγότερα από 1200 κυβικά που σχεδιάστηκε χωρίς τον περιορισμό του κόστους κατασκευής και της τελικής τιμής. Η Kawasaki απαντά σε αυτή την πρόκληση της Honda, φυσικά με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Ουσιαστικά επαναφέρει τα πανάκριβα τετρακύλινδρα ZXR-250 των 90ies που κατασκευάζονταν μόνο για την ιαπωνική αγορά και κόστιζαν τα ίδια χρήματα με το ZXR 750!!!! Φυσικά στην Ελλάδα τα αγοράζαμε τσάμπα ως μεταχειρισμένα, διότι η φορολογία και το κόστος του ιαπωνικού ΚΤΕΟ, έκανε οικονομικά ασύμφορη τη χρήση τους μετά από 2-3 χρόνια για τους Ιάπωνες.

Προφανώς και το νέο τετρακύλινδρο Ninja 250 θα είναι πανάκριβό για τα δεδομένα του κυβισμού του, καθώς το κόστος κατασκευής του τετρακύλινδρου κινητήρα είναι ουσιαστικά ίδιο με της ZX-10R. Μόνο οι φόροι και τα ελαφρώς φτηνότερα περιφεριακά (φρένα, αναρτήσεις κ.τ.λ.) μειώνουν κάπως το κόστος κατασκευής του σε σχέση με την ZX-10R. Σύμφωνα με το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine, η ιπποδύναμη θα αγγίζει τους 60 ίππου (τα ZXR 250 του 89-96 έβγαζαν δια νόμου 45 ίππους) και θα στροφάρει σαν τρελό στις 20.000 στροφές (19.000 είχε το ZXR 250 τότε). Με δεδομένο πως το δικύλινδρο Ninja 300 έκανε κοντά στα 7000€ στην Ευρώπη, τούτο εδώ το τετρακύλινδρο μάλλον θα ξεπερνά 10.000 (αν υπάρξει euro 4/5 έκδοση...) οπότε μόνο κάποιοι 40άριδες νοσταλγοί των 90ies θα έχουν τα χρήματα και την θέληση να δώσουν αυτά τα λεφτά για ένα "δυόμιση".  

 

  

Rieju X-Over 125: Το μικρό crossover σκούτερ με την τσουχτερή τιμή

Πρόκειται για το μικρό αδερφάκι του Rieju X-Over 357
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/6/2026

Μετά το μεγάλο X-Over που έρχεται πολύ σύντομα στην Ελλάδα, διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας θα είναι και το μικρότερο crossover μοντέλο που φέρει πλούσιο εξοπλισμό για την κατηγορία, αλλά έχει και τιμή πολύ υψηλότερη του ανταγωνισμού.

Το Rieju X-Over 125 φέρει μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 125 κυβικών που αποδίδει 14,6 ίππους και 1,22 kg.m ροπής στις 8.250 σ.α.λ., με το πλαίσιο να είναι ατσάλινο σωληνωτό.

Στο σύστημα πέδησης συναντάμε διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 256 mm μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα με δίσκο 240 mm πίσω, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων βλέπουμε συμβατικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ με δοχεία αζώτου πίσω.

X-Over 125

Όσον αφορά τις διαστάσεις του σκούτερ, το βάρος του είναι 166 κιλά, χωρίς να αποσαφηνίζεται αν είναι με υγρά ή χωρίς, το ντεπόζιτο είναι χωρητικότητας 14,8 λίτρων, με μεταξόνιο 1.490 mm και τροχούς 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω.

Ο εξοπλισμός του σκούτερ είναι στο πάνω άκρο για την κατηγορία με οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, LED φώτα, σύστημα Keyless, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα grip, TPMS, Traction Control, σύστημα Start & Stop, μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα για δύο full-face κράνη και θύρα USB.

Βέβαια η τιμή του μικρού X-Over είναι αρκετά τσουχτερή, καθώς θα διατίθεται κατόπιν παραγγελίας στα 4.600 ευρώ και τιμολογιακά είναι αρκετά πάνω από τον ανταγωνισμό αν σκεφτούμε πως το QJMOTOR ATR 125 διατίθεται στα 2.995 ευρώ, το Voge SR1 ADV στα 2.895 ευρώ και το SYM ADX 125 στα 3.195 ευρώ.

Ετικέτες