Η αγγλική εφημερίδα της μοτοσυκλέτας, η MCN, δημοσίευσε φωτογραφίες από ένα Tiger 800 στο στάδιο δοκιμών, οι οποίες γίνονται στην Ισπανία. Το νέο Tiger που βλέπουμε έχει σημαντικές αλλαγές από το υπάρχον μοντέλο, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει αυτή την στιγμή ποιες από όλες αυτές θα περάσουν με βεβαιότητα στο τελικό μοντέλο. Πρώτο και κυριότερο για εμάς, το ότι αφαιρείται το υποπλαίσιο και δεν είναι ενιαίο όπως στο προηγούμενο μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι σε ενδεχόμενη πτώση η επισκευή μπορεί να είναι ευκολότερη, όμως οι βάσεις των μαρσπιέ συνεπιβάτη είναι και πάλι κολλημένες, πράγμα που επίσης δυσχεραίνει την επισκευή. Στην μοτοσυκλέτα της φωτογραφίας, τα ίδια τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε βάσεις για να μετακινούνται εύκολα στο παρόν στάδιο, κι αυτό με την σειρά του αφήνει ένα ερωτηματικό και για το ίδιο το πλαίσιο, αφού ενδεχομένως η θέση τους να μην έχει κατασταλάξει γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί το υποπλαίσιο. Ελπίζουμε να παραμείνει όπως είναι τώρα.
Μπροστά έχουν μπει LED φώτα ημέρας, με ίδιο ψυγείο αλλά νέο κινητήρα που φαίνεται να ακολουθεί εκείνον του ανανεωμένου Street Triple, αλλά μπορεί και να έχει αυξηθεί περισσότερο σε χωρητικότητα. Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές σε ψαλίδι και με τροχούς που υποδηλώνουν έκδοση XR για το Tiger που αποθανάτισε η MCN, φαίνεται το νέο μοντέλο να προλαβαίνει το παραδοσιακό ραντεβού της επόμενης σεζόν, δηλαδή τον φετινό Νοέμβριο στο Μιλάνο… Ενδεχομένως μεγαλύτερο σε κυβικά αλλά σίγουρα δυνατότερο από τώρα, από την στιγμή που ο κινητήρας βασίζεται ή είναι ίδιος με του νέου Street Triple, το Tiger 800 χρειάζεται μία ανανέωση για να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό που διευρύνεται στην κατηγορία των μεγάλων on-off. Από 800 μέχρι 1000 κυβικά, οι μοτοσυκλέτες στην κατηγορία κονταροχτυπιούνται με γνώμονα την τιμή, τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό, χωρίς να μπαίνουν σε καλούπια με βάση την χωρητικότητα των κινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες η Triumph να θέλει να αυξήσει περισσότερο τον κυβισμό του γνωστού τρικύλινδρου, είναι μεγάλες…
Πρώτο και κυριότερο για εμάς, το ότι αφαιρείται το υποπλαίσιο και δεν είναι ενιαίο όπως στο προηγούμενο μοντέλο
Aprilia SR 400 GT - Έρχεται crossover-adventure scooter στα 400 κ.εκ. από το Noale
Στα πρότυπα του μικρότερου μοντέλου - Με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και 16άρη εμπρός τροχό
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
18/6/2025
H Aprilia ετοιμάζεται να εισάγει την δική της πρόταση για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των adventure/crossover scooters με το ερχόμενο SR 400 GT διευρύνοντας παράλληλα προς τα πάνω την ομώνυμη σειρά.
Η Aprilia διαθέτει ήδη στην γκάμα των σκούτερ της, SR GT στα 125 και 200 κ.εκ. Η εμφάνιση ενός πρωτοτύπου δοκιμών στο Βένετο υποδηλώνει τώρα μια επέκταση της σειράς. Το νέο μοντέλο, που θα ονομάζεται πολύ πιθανά SR 400 GT, μοιάζει να είναι μια εναλλακτική λύση στα μεσαία crossover όπως το Honda ADV350.
Οι γραμμές του έντονα καμουφλαρισμένου μοντέλου προπαραγωγής θυμίζουν την τελευταία γενιά της RSV4 - το μπροστινό μέρος, ειδικότερα που είναι τυπικό της Aprilia και αυτό που βλέπουμε και το μικρότερο SR GT. Όλα μοιάζουν αεροδυναμικά σχεδιασμένα μπροστά και ένα μοντέρνο, λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνει το σύνολο. Το παραδοσιακό πίσω φανάρι, όπως είναι πλέον κοινή πρακτική, παραλείπεται και η λειτουργία του φαίνεται να έχει ενσωματωθεί στα φλας. Για την εργονομία της θέσης του αναβάτη φαίνεται πως έχει γίνει πρόβλεψη και για την όρθια στάση, με το μεγάλο τιμόνι να βρίσκεται σχετικά ψηλά, αν και δεν βλέπουμε έξτρα πίσω μαρσπιέ
Το SR 400 GT στηρίζεται στο υπάρχον Piaggio Beverly 400 και η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. του ομίλου που αποδίδει 36 ίππους. Το ψαλίδι και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται επίσης από το αδελφό μοντέλο. Ωστόσο, η Aprilia ακολουθεί τον δικό της δρόμο με το σύστημα πέδησης και τις αναρτήσεις για να προσδώσει πιο ουσιαστικά crossover χαρακτηριστικά στο μοντέλο της: μπροστά έχει τοποθετηθεί διαφορετικό σύστημα πέδησης, ενώ νέο είναι και το ανεστραμμένο πιρούνι με μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν επίσης νέα διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου που έχουν και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή έναντι εκείνων του Beverly. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το κιβώτιο ταχυτήτων CVT παραμένουν αμετάβλητα, με το πλαίσιο να έχει δεχτεί ενισχύσεις για να ανταπεξέρθει και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η τρέχουσα εξάτμιση δείχνει να προέρχεται από το Beverly χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υιοθετηθεί στην παραγωγή και τουλάχιστον το κάλυμμα του τελικού θα είναι διαφορετικό.
Σημαντικό είναι το μέγεθος των τροχών με το μεγάλο SR GT να έχει ζάντα 16 ιντσών μπροστά και όχι μικρότερη, στα πρότυπα της GT κατηγορίας. To νέο crossover scooter των Ιταλών φαίνεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, ίσως όχι τόσο για να κάνει την εμφάνισή του στην ερχόμενη EICMA τον Νοέμβριο.