Norton Commando 961: Δόθηκε η πρώτη

Από το

Μαύρο Σκύλο

24/12/2010

Παραδόθηκε η πρώτη Commando 961. Ήταν η έκδοση Café Racer και αγοράστηκε από τον 71 ετών Maurice Feltham. Ο Feltham είναι διάσημος στην Αγγλία και ιδρυτής της CMC Motorcycles στο Chesterfield εμπορευόμενος Yamaha. Η παράδοση έγινε στις εγκαταστάσεις της Norton που έχουν πλέον μεταφερθεί στην Βρετανία και μάλιστα ακουμπούν στην πίστα του Donington Park. Τα κλειδιά δόθηκαν από τον Stuart Garner το τωρινό αφεντικό της Norton. Αυτός την μετέφερε εκεί -η αναβίωση της Norton ξεκίνησε το 2008 στις ΗΠΑ- και πλέον μπορεί και βλέπει τις προσπάθειες για την αναβίωση να καρποφορούν. Για να φθάσει μέχρι εδώ επανασχεδίασε τον δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα των 961 κυβικών τοποθετώντας ψεκασμό και αντικραδασμικό άξονα, χαρακτηριστικά που δεν διέθετε αρχικά. Ο κινητήρας παράγει ογδόντα ίππους και έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει την μορφή του κινητήρα του διάσημου μοντέλου από το παρελθόν της εταιρίας, των Commando 750 και 850 των αρχών της δεκαετίας του ’70. Το πλαίσιο είναι κλειστό από ατσάλινους σωλήνες με έναν κεντρικό μεγάλης διαμέτρου κάτω από το ρεζερβουάρ στον οποίο αποθηκεύεται το λάδι, αφού το κάρτερ είναι υγρό. Κορυφαίες αναρτήσεις και φρένα με ακτινικές Brembo και ανεστραμμένο πιρούνι της Ohlins μπροστά. Πίσω υπάρχουν δυο αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας διατηρώντας τη κλασική σχεδίαση. H Norton έχει στην γκάμα της άλλες δυο εκδόσεις, την SE με χυτές ζάντες και την Sport. Όλες μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα και προς το παρόν θα είναι διαθέσιμες μόνο στο Ενωμένο Βασίλειο. H εταιρεία υπάρχει στο δίκτυο στην www.nortonmotorcycles.com

H Royal Enfield ετοιμάζει Himalayan 440 και Scram 450

Himalayan και Scram ανταλλάσσουν κινητήρες για να δημιουργήσουν δύο νέα μοντέλα
royal enfield scram 450
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/4/2026

Το πρώτο Himalayan με τον αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα LS410 (εκ του Long Stroke) που βγήκε στις αγορές το 2021 είναι μια ιστορικής σημασίας μοτοσυκλέτα για τη Royal Enfield, καθώς μας σύστησε στον πρώτο σύγχρονο κινητήρα της μετά από πολλές δεκαετίες με τους παλαιάς τεχνολογίας μονοκύλινδρους των αξέχαστων Bullet 350 και 500.

Στην πορεία ήρθε μια νέα, πιο σύγχρονη υγρόψυκτη πτέρυγα με την εμφάνιση του μονοκύλινδρου κινητήρα Sherpa 450 που μας πρωτοσυστήθηκε με το νέο Himalayan 450, αλλά η Royal Enfield δεν ξεχνά τη μοτοσυκλέτα που εγκαινίασε τη νέα εποχή που έχει φέρει πλέον ρεκόρ πωλήσεων στην ινδική εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ινδικού Τύπου, η Royal Enfield ετοιμάζεται να αναβιώσει το αερόψυκτο Himalayan φορώντας του τον μονοκύλινδρο κινητήρα του Scram 440. Πρόκειται για ένα μοτέρ που εξελίχθηκε πάνω στον LS410 μεγαλώνοντας τον κυβισμό του στα 443 cc (μετονομασμένος σε LS440), με συνοδευόμενα μικρά οφέλη στην απόδοση που περιγράφονται από μέγιστη ισχύ 25.4 hp και ροπή 3,5 kgm (24.3 hp / 3,3 kgm ο LS411).

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να έχει την εμφάνιση του πρώτου Himalayan 411 και ανάλογο εξοπλισμό, δηλαδή τροχούς 21-17 ιντσών (μπρος-πίσω), ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης και σύστημα πλοήγησης Tripper.

Παράλληλα όμως, η Royal Enfield σχεδιάζει και την επιστροφή του Scram με τον υγρόψυκτο κινητήρα Sherpa. Αυτό μεταφράζεται σε ένα νέο scrambler μοντέλο με αισθητά αυξημένη απόδοση με τον υγρόψυκτο μονοκύλινδρο των 450 cc που αποδίδει 40hp και 4,1 kgm.

Εδώ η Royal Enfield σχεδιάζει την πλήρη ανανέωση του Scram, καθώς έχει διαρρεύσει ένα σχέδιο της υπό εξέλιξη μοτοσυκλέτας (κεντρική εικόνα) που μας δείχνει μια εντελώς διαφορετική σχεδίαση από το Scram 440 που κυκλοφόρησε και στην ελληνική αγορά. Στο νέο σχέδιο βλέπουμε μια σιλουέτα που θυμίζει πολύ Guerilla 450 με άλλη σέλα και ουρά, αλλά και μια ειδοποιό διαφορά: τροχό 19 ιντσών μπροστά, αντί 17 του Guerilla.

Κατά τις πληροφορίες που μεταδίδουν τα ινδικά μέσα, αμφότερα τα νέα αυτά μοντέλα δεν αναμένονται άμεσα στις αγορές, αλλά πιθανότατα θα παρουσιαστούν μέσα στο 2027.

Ετικέτες