Ossa enduro 250/300: Πολύ διαφορετική

Από το

Μαύρο Σκύλο

20/12/2011

Η ισπανική Ossa παρουσίασε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα enduro, που είναι εντελώς διαφορετική και δεν μοιάζει με καμιά μοτοσυκλέτα από αυτές που παράγονται μέχρι σήμερα. Η πρώτη ουσιαστική διαφορά αφορά τον κινητήρα. Αυτός όχι μόνο είναι δίχρονος, αλλά έχει τροφοδοσία από ψεκασμό. Και μάλιστα όχι έναν “του εμπορίου” αλλά έναν ειδικά σχεδιασμένο και εξελιγμένο για αυτήν, με τη συνεργασία της Kokusan. Ο ψεκασμός της έχει δυο μπεκ, ένα στον στροφαλοθάλαμο και ένα δεύτερο στην κεφαλή, μια καινοτομία που θα βοηθήσει ώστε οι ρυθμίσεις του κινητήρα να γίνουν με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Υπάρχει και βαλβίδα ελέγχου για το ύψος της θυρίδας εξαγωγής, με τον έλεγχό της να έχει ανατεθεί στην κεντρική μονάδα διαχείρισης. Ο κινητήρας έχει κιβώτιο ταχυτήτων τύπου κασέτας για εύκολη αφαίρεση, υδραυλικό συμπλέκτη, ενώ για την εκκίνησή του υπάρχει μόνο μίζα. Οι καινοτομίες συνεχίζονται και στην ασυνήθιστη χωροταξία του, με την εισαγωγή να γίνεται από το εμπρός μέρος και την εξάτμιση με τον απαραίτητο θάλαμο διαστολής να βολεύεται με το δαιδαλώδες σχήμα της στον χώρο που οι συμβατικές enduro έχουν το κουτί του φίλτρου αέρα. Το ρεζερβουάρ χωράει 9,8 λίτρα, το οποίο είναι επίσης ασυνήθιστου σχήματος και προεκτείνεται χαμηλά μέχρι τον κινητήρα. Μπροστά του βολεύονται τα ψυγεία και ανάμεσά του το κουτί του φίλτρου του αέρα. Το πλαίσιο είναι περιμετρικό από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα με αφαιρούμενο αλουμινένιο υποπλαίσιο. Οι αναρτήσεις της πρωτότυπης enduro προέρχονται από τη Ohlins και μάλιστα από την κορυφαία σειρά της την TTX, τόσο για το ανεστραμμένο πιρούνι με τα καλάμια των 48 χιλιοστών, όσο και για το αμορτισέρ που δίνει διαδρομή 335 χιλιοστά στον πίσω τροχό. Το αμορτισέρ δεν είναι τοποθετημένο στο κέντρο του πλαισίου αλλά δεξιά για να αφήνει χώρο για την εξάτμιση. Ένα πανέξυπνο σχεδιαστικά και με ελάχιστο μέγεθος μοχλικό το συνδέει με το αλουμινένιο ψαλίδι – κομψοτέχνημα. H ριζοσπαστική enduro της Ossa εξελίσσεται ήδη από το 2010, θα τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro τo 2012, ενώ οι πρώτες είκοσι μοτοσυκλέτες θα βρουν τον δρόμο τους για τους αντιπροσώπους της στις αρχές του 2013. Η κανονική της παραγωγή έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2013, με 250 και 300 κυβικά στον κινητήρα. Το βάρος εκτιμούν ότι θα περιοριστεί στα 97 μόνο κιλά.

Moto Guzzi – Νέα εμφάνιση της μικρής κλασικής με τον δικύλινδρο 457 της Aprilia

Έναν χρόνο μετά την τελευταία της θέαση, η μοτοσυκλέτα που αφήνει πίσω τους εγκάρσιους V2 της Moto Guzzi συνεχίζει να εξελίσσεται
Moto Guzzi 457
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

17/6/2026

Το Καλοκαίρι του 2025 είχαμε συναντήσει φωτογραφίες από μια μοτοσυκλέτα που φερόταν να είναι μελλοντικό μοντέλο της Moto Guzzi σε δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. Το περίεργο της υπόθεσης αφορούσε στον κινητήρα, καθώς εκεί είδαμε τον νέο δικύλινδρο της Aprilia από τη γκάμα των 457.

Από το 1965, όταν ο Giulio Cesare Carcano σχεδίασε τον πρώτο εγκάρσια τοποθετημένο V2 90 μοιρών, οι μοτοσυκλέτες της Moto Guzzi είχαν ως αδιάψευστο χαρακτηριστικό αυτόν τον κινητήρα, κάτι που προφανώς θα αλλάξει στο κοντινό μέλλον. Η ανάπτυξη της Moto Guzzi είναι εδώ και πολλά χρόνια συνυφασμένη με τον Όμιλο Piaggio στον οποίο ανήκει και ένας τρόπος για να μεγαλώσει η γκάμα της είναι να φορέσει κινητήρες από άλλες μάρκες του, όπως η Aprilia. Εν προκειμένω, φαίνεται πως η Ιταλοί θέλουν να μπουν στο δημοφιλές παιχνίδι των ρετρό μοτοσυκλετών και ακούγεται λογικότερο να το κάνουν με τη Moto Guzzi, παρά με την Aprilia.

moto guzzi 457

Ταυτόχρονα, αυτή μπορεί να είναι μια αναζωογονητική εξέλιξη για τη Moto Guzzi, καθώς έτσι θα αποκτήσει εκπροσώπηση σε μια γωνιά μικρότερων κυβισμών της αγοράς από την οποία απείχε στη σύγχρονη εποχή της, όταν ο μικρότερος κινητήρας που έχει φτιάξει τις τελευταίες δεκαετίες ήταν ο V2 744cc των Breva, Nevada, V7 κ.ο.κ.

Με τον δικύλινδρο σε σειρά της Aprilia η Moto Guzzi θα βρεθεί σύντομα με μια μοτοσυκλέτα που, όπως φαίνεται, θα έχει κλασική εμφάνιση σε συνδυασμό με σύγχρονες ικανότητες. Θα είναι επίσης μια ηχηρή απόκλιση από την πάγια τακτική της εταιρείας να χρησιμοποιεί άξονα στην τελική μετάδοση των μοτοσυκλετών της, καθώς εδώ ο δικύλινδρος έχει φτιαχτεί για αλυσίδα και γρανάζια.

moto guzzi 457

Συγκρίνοντας τις τελευταίες φωτογραφίες που μας έρχονται από τον διεθνή Τύπο δίπλα σε αυτές που είχαν διαρρεύσει το περσινό Καλοκαίρι, βλέπουμε πως η μοτοσυκλέτα έχει μερικές αλλαγές. Το μπροστινό φρένο ανατίθεται σε μια ακτινική δαγκάνα της ByBre (θυγατρικής της Brembo), κάτι που πιθανώς υπονοεί πως η μοτοσυκλέτα θα κατασκευάζεται στην Ινδία, ενώ έχουμε νέα εξωτερικά καπάκια στον κινητήρα.

Στις εικόνες του περασμένου Αυγούστου ο κινητήρας ήταν πρακτικά ολόιδιος όπως τον χρησιμοποιεί η Aprilia στα δικά της μοντέλα, ωστόσο στις νέες φωτογραφίες τα πλαϊνά καπάκια είναι νέα και διαφορετικά από πριν, δείγμα πως η αισθητική έχει διαμορφωθεί ώστε η μικρή Moto Guzzi να αποκτήσει έναν πιο ξεχωριστό χαρακτήρα.

moto guzzi 457

Τα χρυσά καλάμια του πιρουνιού επίσης έχουν αντικατασταθεί από μαύρα, ενώ και ο προβολέας έχει αλλάξει, από τον απλό στρογγυλό των περσινών εικόνων σε έναν νέο που λογικά κρύβει στο κέντρο του τον αετό της Moto Guzzi, κατά το τρέχον μοτίβο που χαρακτηρίζει την εταιρεία στα υπάρχοντα μοντέλα της.

Όλα τα παραπάνω συνάδουν προς το ότι η εξελικτική διαδικασία έχει προχωρήσει πολύ και το γεγονός πως η μοτοσυκλέτα φαίνεται στις νέες φωτογραφίες να είναι πιο πολύ καμουφλαρισμένη απ’ όσο πέρυσι μάλλον συνηγορεί στο ότι κάτω από τις μαύρες αυτοκόλλητες ταινίες κρύβεται η τελική εμφάνιση του μοντέλου.

Αυτά σημαίνουν πως κατά πάσα πιθανότητα η μοτοσυκλέτα που προς το παρόν παραμένει αβάπτιστη – επισήμως τουλάχιστον – ετοιμάζεται για την ερχόμενη EICMA σε 4,5 μήνες για να κυκλοφορήσει ως μοντέλο 2027.

Ετικέτες