Suzuki Raider J: Αυτό είναι παπί για την Ελλάδα

Παρουσιάστηκε στις Φιλιππίνες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/2/2020

Η Suzuki έχει φτιάξει αρκετά παπιά στην ιστορία της και συνεχίζει να το κάνει, όμως ήταν η μόνη από τις τέσσερεις ιαπωνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που εμπορικά τα παπιά της έπιαναν μονίμως πάτο. Πέρα από την Honda που ίδρυσε την κατηγορία και έχει πάντα ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς, η Yamaha με το Crypton, όσο και η Kawasaki με το Kaze-R, κατάφεραν να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα. Η Suzuki από την άλλη μεριά, έβλεπε πάντα αυτή την κατηγορία ως… αγγαρεία (!) και τα μοντέλα που παρουσίαζε έμοιαζαν να έχουν σχεδιαστεί μόνο για ταχυδρόμους. Τώρα όμως με το Raider J Crossover θα μπορούσε να χτυπήσει φλέβα χρυσού στη χώρα μας, ΑΝ υπήρχε η δυνατότητα να εισαχθεί. Το λέμε αυτό, διότι οι μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και τα ελαφρώς τρακτερωτά ελαστικά είναι μεγάλο πλεονέκτημα για τους άθλιους δρόμους μας, εξαφανίζοντας παράλληλα δύο από τα μεγάλα μειονεκτήματα των παπιών, που είναι η κακή άνεση από τις αναρτήσεις που τερματίζουν εύκολα, αλλά και γρήγορη φθορά τους, ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Η ιδέα για ένα on-off παπί, με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων δεν είναι αποκλειστική ιδέα της Suzuki, καθώς στις αγορές όλης της Ασίας που ο κόσμους δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει μεγάλες μοτοσυκλέτες, οι κατασκευαστές έχουν παπιά σε όλες τις… γεύσεις! Παπιά-superbike, παπιά-touring, παπιά-enduro, παπιά να δουν τα μάτια σου. Το Raider J Crossover έχει έναν αερόψυκτο κινητήρα 113 κυβικών με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και ημί-αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.  Η τιμή του στις Φιλιππίνες θα είναι μόλις 1.200€! Δυστυχώς δεν είναι ούτε Euro5, ούτε καν Euro4, οπότε μην κάνετε όνειρα για να έρθει στην Ευρώπη.

Zontes 368G Jungle Edition 2026: Νέα αγριεμένη έκδοση με χωμάτινο προσανατολισμό

Ικανότερο στο χώμα, απαράλλαχτο στην τιμή
G368 Jungle
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/12/2025

Η Zontes φέρεται να ετοιμάζει ειδική έκδοση Jungle του 368G για το 2026, με στοχευμένες ουσιαστικές αναβαθμίσεις για αντοχή, εργονομία και πρόσφυση σε ένα σοβαρό εκτός δρόμου scooter διατηρώντας σταθερή την τιμή.

Κινέζικα μέσα κάνουν λόγο για μια ειδική έκδοση του 368G Jungle Edition για το 2026 που αφορά μόνο την εκεί αγορά -τουλάχιστον προς το παρόν- με την τιμή να φέρεται αμετάβλητη παρά τις αναβαθμίσεις και τις διαφορές με την βασική έκδοση.

Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γνωστού adventure scooter, σχεδιασμένη με γνώμονα όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά και την πρακτική αύξηση των δυνατοτήτων του στους χωματόδρομους.

​ G368

Οι πιο άμεσες και ορατές αλλαγές αφορούν την κύλιση και την προστασία. Το Jungle Edition εξοπλίζεται με off-road ελαστικά CST. Παράλληλα, τα μαρσπιέ έχουν ανυψωθεί κατά 20 χιλιοστά, μειώνοντας τον κίνδυνο χτυπημάτων σε πέτρες και βελτιώνοντας τη διέλευση από νερά.

Σημαντικές είναι και οι παρεμβάσεις στο κομμάτι ψύξης. Εκτός από την υδρόψυξη, ο κινητήρας έχει ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού, προσθήκη για να αντιμετωπίσει τις χωμάτινες συνθήκες χαμηλής ταχύτητας και υψηλού φορτίου, που  αυξάνουν την θερμική καταπόνηση. Επιπλέον, έχει βελτιστοποιηθεί και το κύκλωμα  επιστροφής λαδιού,

Αλλαγές έχουν γίνει και στην εργονομία, με στόχο τον καλύτερο έλεγχο.

G368 Jungle

Η Zontes αφαίρεσε το στήριγμα μέσης από τη σέλα του αναβάτη, θυσιάζοντας κάποια από την άνεση για μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης του σώματος στην όρθια ή ημιόρθια θέση οδήγησης είναι σαφώς σημαντικότερη από την άνεση.

Παρά τον πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα, το 368G Jungle Edition παραμένει ένα πλήρως εξοπλισμένο scooter δρόμου. Με τον γνώριμο μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο κινητήρας των 368 κυβικών που αποδίδει 38,2 ίππους ισχύος και 0,4 κιλά ροπής, κινώντας το scooter των 192 κιλών με άνεση. Το ηλεκτρονικό γκάζι της Bosch προσφέρει ομαλή απόκριση με την ύπαρξη cruise control.

G368 Jungle

Παραμένει και όλος ο βασικός εξοπλισμός, με δικάναλο ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, κάγκελα προστασίας, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα grips και θερμαινόμενη σέλα τριών επιπέδων, έγχρωμη TFT οθόνη 8 ιντσών με πλοήγηση και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS), σύστημα keyless, καθώς και εμπρός και πίσω κάμερες καταγραφής και ρεζερβουάρ 17,5 λίτρων όπως και στην βασική έκδοση

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Zontes θα κυκλοφορήσει το 368G Jungle Edition ως περιορισμένη έκδοση 500 μονάδων, χωρίς να υπάρχει, προς το παρόν, σχετική επιβεβαίωση από την εταιρεία.