Τεχνητή δροσιά!

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/8/2013

Δοκιμάσαμε το πρωτοποριακό γιλέκο της Macna μέσα στην αποπνικτική Αθήνα για να δούμε αν μπορεί όντως να δημιουργήσει ένα μικροκλίμα δροσιάς, όπως υπόσχεται. Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ιδιαίτερα θερμό σε σύγκριση με πέρσι, ευτυχώς, αλλά μέσα στο κέντρο που είναι πνιγμένο στο τσιμέντο, ισχύει άλλη πραγματικότητα.

Το γιλέκο αυτό γεμίζει με μισό λίτρο νερό το οποίο και απορροφάται από το ειδικό υλικό που έχει μέσα. Βασίζεται στην εξάτμιση και τη ροή του αέρα για να σε δροσίσει. Ο ζεστός αέρας το διαπερνά και ψύχεται από την υγρασία που διαφεύγει από τους πόρους του γιλέκου, καταλήγοντας έτσι με μερικούς βαθμούς διαφορά επάνω σου.

Μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμα και μικρή ταχύτητα, το ρεύμα αέρα που δημιουργείται είναι ικανό για να σε ψύξει. Καταρχήν για αρκετές ώρες το ίδιο το γιλέκο παραμένει παγωμένο αφού καταφέρνει να κρατήσει τη θερμοκρασία του νερού για μεγάλο διάστημα. Μια θετική παρενέργεια όταν το γεμίσεις με παγωμένο νερό, είναι ότι μπορείς να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα για να κάνεις κάποια δουλειά, χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το προστατευτικό μπουφάν αφού το γιλέκο σε δροσίζει επαρκώς. Εννοείται ότι φοριέται κάτω από καλοκαιρινό μπουφάν καθώς δεν προστατεύει σε περίπτωση πτώσης, ενώ χρειάζεται τον αέρα για να δροσίσει αποτελεσματικότερα.

Στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμα πιο καλά με το γιλέκο να σε κρατά δροσερό, αν και μετά από πολύ ώρα αφήνει αυτή την αίσθηση της υγρασίας, που νομίζεις ότι τα πάντα είναι νωπά. Αυτό συνέβη βέβαια την πιο ζεστή μέρα του φετινό καλοκαιριού, μέχρι τώρα τουλάχιστον, με το θερμόμετρο να δείχνει τους 40ο. Χωρίς το γιλέκο θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα, από το να έχεις την αίσθηση της υγρασίας.

Για το δικό μας κλίμα, που τα καλοκαίρια είναι πολύ ζεστό, το γιλέκο αυτό είναι ένα πραγματικό βοήθημα, το δικό μας "air-condition" κάτι που μέχρι τώρα απολάμβανε κανείς μονάχα στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, αλλά δουλεύει, και δουλεύει πολύ καλά. Καταφέρνει να σε δροσίσει και μάλιστα και πολλές ώρες και όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα.

Η τάπα δεν ενοχλεί καθόλου γιατί είναι ψηλά, πάνω από το στήθος, οπότε στο τέλος δεν την καταλαβαίνεις. Απλά χρειάζεται μερικά λεπτά για να απορροφήσει το νερό από τη στιγμή που θα το γεμίσεις, διαφορετικά καταλήγει ολόκληρο κάτω και φαίνεσαι σαν να έχεις βάλει 1-2 κιλάκια. Εξαιρετικός εξοπλισμός αναβάτη!

Norton: Οι νέοι χρωματισμοί της γκάμας της - Τέλος το φουλ γκρι

Η παλέτα περιλαμβάνει επτά συνολικά χρωματισμούς
norton atlas
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/4/2026

Η ινδική TVS Motor που είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Norton, η οποία έχει μπει σε μία νέα φάση με τέσσερα νέα μοντέλα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα.

Στην EICMA είχαμε δει από κοντά τις Norton Manx, Manx R, Atlas και Atlas GT και η εταιρεία είχε δείξει μία περίεργη εμμονή στους γκρι χρωματισμούς. Πλέον οι τέσσερις μοτοσυκλέτες θα είναι διαθέσιμες εκτός του Trophy Silver στους χρωματισμούς Matrix Black, Senopia Orange, Carbon, Celestian Grey, Verona Green και Glacier Blue, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο επίσημο site της εταιρείας.

norton manx

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως τη Norton Motorcycles έχει αναλάβει στην χώρα μας η εταιρεία MUVUS που αντιπροσωπεύει ήδη τις CFMOTO, Royal Enfield, LETBE και Polaris. Μάλιστα η TVS έχει συγκεκριμένο πλάνο για την Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι από τους πρώτους τους σταθμούς, όπως είχαμε αποκαλύψει λίγους μήνες νωρίτερα.

Εμείς αναμένουμε σύντομα την άφιξη τους για να οδηγήσουμε τις νέες μοτοσυκλέτες της Norton και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ετικέτες