Τεχνητή δροσιά!

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/8/2013

Δοκιμάσαμε το πρωτοποριακό γιλέκο της Macna μέσα στην αποπνικτική Αθήνα για να δούμε αν μπορεί όντως να δημιουργήσει ένα μικροκλίμα δροσιάς, όπως υπόσχεται. Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ιδιαίτερα θερμό σε σύγκριση με πέρσι, ευτυχώς, αλλά μέσα στο κέντρο που είναι πνιγμένο στο τσιμέντο, ισχύει άλλη πραγματικότητα.

Το γιλέκο αυτό γεμίζει με μισό λίτρο νερό το οποίο και απορροφάται από το ειδικό υλικό που έχει μέσα. Βασίζεται στην εξάτμιση και τη ροή του αέρα για να σε δροσίσει. Ο ζεστός αέρας το διαπερνά και ψύχεται από την υγρασία που διαφεύγει από τους πόρους του γιλέκου, καταλήγοντας έτσι με μερικούς βαθμούς διαφορά επάνω σου.

Μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμα και μικρή ταχύτητα, το ρεύμα αέρα που δημιουργείται είναι ικανό για να σε ψύξει. Καταρχήν για αρκετές ώρες το ίδιο το γιλέκο παραμένει παγωμένο αφού καταφέρνει να κρατήσει τη θερμοκρασία του νερού για μεγάλο διάστημα. Μια θετική παρενέργεια όταν το γεμίσεις με παγωμένο νερό, είναι ότι μπορείς να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα για να κάνεις κάποια δουλειά, χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το προστατευτικό μπουφάν αφού το γιλέκο σε δροσίζει επαρκώς. Εννοείται ότι φοριέται κάτω από καλοκαιρινό μπουφάν καθώς δεν προστατεύει σε περίπτωση πτώσης, ενώ χρειάζεται τον αέρα για να δροσίσει αποτελεσματικότερα.

Στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμα πιο καλά με το γιλέκο να σε κρατά δροσερό, αν και μετά από πολύ ώρα αφήνει αυτή την αίσθηση της υγρασίας, που νομίζεις ότι τα πάντα είναι νωπά. Αυτό συνέβη βέβαια την πιο ζεστή μέρα του φετινό καλοκαιριού, μέχρι τώρα τουλάχιστον, με το θερμόμετρο να δείχνει τους 40ο. Χωρίς το γιλέκο θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα, από το να έχεις την αίσθηση της υγρασίας.

Για το δικό μας κλίμα, που τα καλοκαίρια είναι πολύ ζεστό, το γιλέκο αυτό είναι ένα πραγματικό βοήθημα, το δικό μας "air-condition" κάτι που μέχρι τώρα απολάμβανε κανείς μονάχα στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, αλλά δουλεύει, και δουλεύει πολύ καλά. Καταφέρνει να σε δροσίσει και μάλιστα και πολλές ώρες και όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα.

Η τάπα δεν ενοχλεί καθόλου γιατί είναι ψηλά, πάνω από το στήθος, οπότε στο τέλος δεν την καταλαβαίνεις. Απλά χρειάζεται μερικά λεπτά για να απορροφήσει το νερό από τη στιγμή που θα το γεμίσεις, διαφορετικά καταλήγει ολόκληρο κάτω και φαίνεσαι σαν να έχεις βάλει 1-2 κιλάκια. Εξαιρετικός εξοπλισμός αναβάτη!

Triumph Bonneville 400 – Το έκτο μοντέλο της οικογένειας έρχεται με νέο πλαίσιο και δύο αμορτισέρ

Η Triumph ετοιμάζει τον άμεσο ανταγωνιστή του Royal Enfield Classic 350
triumph bonneville 400
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/4/2026

Μετά τα Speed 400, Scrambler 400 X και XC, Tracker 400 και Thruxton 400 η αγγλική εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει ένα έκτο μέλος στην οικογένεια με τον μονοκύλινδρο κινητήρα της σειράς TR 400 – ή έβδομο, αν συνυπολογίσουμε το Speed T4 που κυκλοφορεί αποκλειστικά στην Ινδία ως φτηνότερη παραλλαγή του Speed 400.

Ο λόγος για ένα μοντέλο με ακόμη πιο κλασική σχεδίαση που παραπέμπει ευθέως στην οικογένεια Modern Classics των Bonneville, πηγαίνοντας ουσιαστικά το σχέδιο του Speed 400 ένα βήμα πιο πίσω προς το παρελθόν.

triumph bonneville 400

Στο υποτιθέμενο Bonneville 400 η Triumph έχει κάνει τα προφανή: συμβατικό πιρούνι με φυσούνες, ακτινωτές ζάντες με λάστιχα που δείχνουν να είναι με αεροθάλαμο (σαμπρέλα), ένα φαινομενικά νέο στρογγυλό όργανο, αλλά και μια σημαντική αλλαγή στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας: δύο αμορτισέρ.

triumph bonneville 400

Αυτό το τελευταίο σημείο έχει σημασία, καθώς το υπό δοκιμή μοντέλο που βλέπουμε σήμερα είναι το πρώτο που φορά τέτοια διάταξη πίσω, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα πέντε που έχουν ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, διαφορά που πιθανότατα μεταφράζεται σε άλλο πλαίσιο και ψαλίδι για το Bonneville.

triumph bonneville 400

Οι αναφορές του ινδικού Τύπου μοιάζουν διχασμένες ανάμεσα στο ενδεχόμενο να φορά τον νέο κινητήρα των 349 cc ή τον τρέχοντα των 399 cc, γεγονός που συνδέεται με μια νέα συζήτηση γύρω από το ενδεχόμενο και η Triumph να διαθέτει διαφορετικά μοντέλα εντός και εκτός Ινδίας. Ως τώρα οι πληροφορίες που μας έρχονταν από τη Bajaj μιλούσαν για ειλημμένη απόφαση να κυκλοφορεί μια σειρά για όλον τον κόσμο και αυτή προφανώς θα είναι με τα καινούργια μικρότερα μοτέρ των 349 κυβικών, ωστόσο φαίνεται πως το ενδεχόμενο να ακολουθήσει μια πολιτική ανάλογη της ΚΤΜ (με 350 στην Ινδία και 400 στον υπόλοιπο κόσμο) δεν έχει απορριφθεί εντελώς ακόμη.

Ετικέτες