Τεχνητή δροσιά!

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/8/2013

Δοκιμάσαμε το πρωτοποριακό γιλέκο της Macna μέσα στην αποπνικτική Αθήνα για να δούμε αν μπορεί όντως να δημιουργήσει ένα μικροκλίμα δροσιάς, όπως υπόσχεται. Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ιδιαίτερα θερμό σε σύγκριση με πέρσι, ευτυχώς, αλλά μέσα στο κέντρο που είναι πνιγμένο στο τσιμέντο, ισχύει άλλη πραγματικότητα.

Το γιλέκο αυτό γεμίζει με μισό λίτρο νερό το οποίο και απορροφάται από το ειδικό υλικό που έχει μέσα. Βασίζεται στην εξάτμιση και τη ροή του αέρα για να σε δροσίσει. Ο ζεστός αέρας το διαπερνά και ψύχεται από την υγρασία που διαφεύγει από τους πόρους του γιλέκου, καταλήγοντας έτσι με μερικούς βαθμούς διαφορά επάνω σου.

Μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμα και μικρή ταχύτητα, το ρεύμα αέρα που δημιουργείται είναι ικανό για να σε ψύξει. Καταρχήν για αρκετές ώρες το ίδιο το γιλέκο παραμένει παγωμένο αφού καταφέρνει να κρατήσει τη θερμοκρασία του νερού για μεγάλο διάστημα. Μια θετική παρενέργεια όταν το γεμίσεις με παγωμένο νερό, είναι ότι μπορείς να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα για να κάνεις κάποια δουλειά, χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το προστατευτικό μπουφάν αφού το γιλέκο σε δροσίζει επαρκώς. Εννοείται ότι φοριέται κάτω από καλοκαιρινό μπουφάν καθώς δεν προστατεύει σε περίπτωση πτώσης, ενώ χρειάζεται τον αέρα για να δροσίσει αποτελεσματικότερα.

Στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμα πιο καλά με το γιλέκο να σε κρατά δροσερό, αν και μετά από πολύ ώρα αφήνει αυτή την αίσθηση της υγρασίας, που νομίζεις ότι τα πάντα είναι νωπά. Αυτό συνέβη βέβαια την πιο ζεστή μέρα του φετινό καλοκαιριού, μέχρι τώρα τουλάχιστον, με το θερμόμετρο να δείχνει τους 40ο. Χωρίς το γιλέκο θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα, από το να έχεις την αίσθηση της υγρασίας.

Για το δικό μας κλίμα, που τα καλοκαίρια είναι πολύ ζεστό, το γιλέκο αυτό είναι ένα πραγματικό βοήθημα, το δικό μας "air-condition" κάτι που μέχρι τώρα απολάμβανε κανείς μονάχα στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, αλλά δουλεύει, και δουλεύει πολύ καλά. Καταφέρνει να σε δροσίσει και μάλιστα και πολλές ώρες και όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα.

Η τάπα δεν ενοχλεί καθόλου γιατί είναι ψηλά, πάνω από το στήθος, οπότε στο τέλος δεν την καταλαβαίνεις. Απλά χρειάζεται μερικά λεπτά για να απορροφήσει το νερό από τη στιγμή που θα το γεμίσεις, διαφορετικά καταλήγει ολόκληρο κάτω και φαίνεσαι σαν να έχεις βάλει 1-2 κιλάκια. Εξαιρετικός εξοπλισμός αναβάτη!

Kawasaki: Πρακτικές αναβαθμίσεις για τις Z7 Hybrid και Ninja 7 Hybrid

Σε δύο λειτουργικές αναβαθμίσεις προχώρησε η ιαπωνική εταιρεία
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/4/2026

Τα μοντέλα Kawasaki Z7 Hybrid και Ninja 7 Hybrid επωφελούνται πλέον από δύο βελτιώσεις με επίκεντρο τον αναβάτη. Μέσα από έρευνα της ιαπωνικής εταιρείας κάθε μοντέλο διαθέτει πλέον βελτιώσεις στην αλλαγή μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης, όπως και της σπορ λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων.

Ο αναβάτης μπορεί πλέον να αλλάξει εν κινήσει μεταξύ της πλήρης λειτουργίας EV και της λειτουργίας Hybrid σε υψηλότερη ταχύτητα. Αυτή η αλλαγή είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την προσέγγιση μιας ζώνης μηδενικών εκπομπών, καθώς επιτρέπει τη μετάβαση από τον βενζινοκινητήρα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία ή και το αντίστροφο. Σε κάθε μοντέλο, η ταχύτητα έως την οποία ο αναβάτης μπορούσε να επιλέξει χειροκίνητα μεταξύ πλήρως ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας ήταν προηγουμένως τα 25 km/h. Τώρα, η Kawasaki ανέβασε το όριο αυτό στα 60 km/h.

Kawasaki

Όσον αφορά τη λειτουργία Sport Mode, ενώ προηγουμένως ήταν διαθέσιμη μόνο στη λειτουργία χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων (MT) με τις αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι, οι τελευταίες ενημερώσεις σημαίνουν ότι ο αναβάτης μπορεί πλέον να επιλέξει το Sport Mode και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (AT).

Ετικέτες