Yamaha MX 2014 : Καινούργιο 250

Από το

Μαύρο Σκύλο

3/7/2013

H Yamaha προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές για την μεγάλη τετράχρονη YZ450F του 2014, ενώ η YZ250F είναι μια καινούργια μοτοσυκλέτα. H Yamaha μετέφερε τον σχεδιασμό της 450F στον νέο κινητήρα των 250 κυβικών. Και σε αυτόν η κεφαλή είναι ανεστραμμένη με την εισαγωγή στο εμπρός μέρος και την εξάτμιση στο πίσω. H κεφαλή έχει πλέον τέσσερις βαλβίδες, και όχι πέντε όπως γινόταν μέχρι τώρα. Αυτές είναι από τιτάνιο, η συμπίεσή του είναι ψηλή, στο 13,5:1 και οι διαστάσεις υπερτετράγωνες με την διαδρομή στα 53,6 χιλιοστά και την διάμετρο του εμβόλου στα 77. Ο σωλήνας εξαγωγής της εξάτμισης στον νέο κινητήρα -αλλά και στο YZ450F- ακολουθεί διαφορετική διαδρομή περικυκλώνοντας ουσιαστικά την κεφαλή. To αλουμινένιο πλαίσιο και των δυο είναι καινούργιο, πιο συμμαζεμένο, όπως και το μικρότερων διαστάσεων υποπλαίσιο, που φέρνει το τελικό της εξάτμισης πιο μπροστά, εξυπηρετώντας τον στόχο της συγκέντρωσης των μαζών γύρω από το κέντρο βάρους. Για τον ίδιο λόγο, το νέο ρεζερβουάρ είναι τοποθετημένο πιο πίσω και χαμηλά έχοντας και καπάκι πάνω από την τάπα του που δίνει συνέχεια στο σχήμα της σέλας. Το φίλτρο του αέρα είναι ακριβώς πίσω από τον λαιμό του πλαισίου. Για την τροφοδοσία του νέου κινητήρα εγκαταλείφθηκε το FCR και ένας ψεκασμός με αυλό διαμέτρου 44 χιλιοστών πήρε την θέση του.

Κατασκοπευτικό - Ηλεκτρική Royal Enfield Himalayan

Ηλεκτρική έκδοση του Himalayan εντοπίστηκε σε δοκιμές στην Ινδία
Royal-Enfield-Himalayan-Electric
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/6/2025

Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν μια ηλεκτρική εκδοχή της Royal Enfield Himalayan, σε μορφή που φαίνεται σχεδόν έτοιμη για παραγωγή, να κυκλοφορεί στον δρόμο.

Το ηλεκτρικό project της Royal Enfield Himalayan φαίνεται να προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, καθώς μια δοκιμαστική μοτοσυκλέτα εντοπίστηκε στον δρόμο στην Ινδία και δείχνει να είναι κοντά στην τελική της μορφή.

Είχαμε ήδη ρίξει μια πρώτη ματιά στην ηλεκτρική Royal Enfield, με την κωδική ονομασία HIM-E, στην EICMA το 2023 (διαβάστε περισσότερα εδώ). Τότε ήταν ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο γεμάτο λάσπες σε αρκετά "ακατέργαστη" μορφή, με τους επικεφαλής της Royal Enfield να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σχετικά με την ημερομηνία παρουσίασής του και εμείς να επισημαίνουμε το 2025 ως το έτος με τις μεγαλύτερη πιθανότητα.

Royal-Enfield-Himalayan-Electric

Το νέο μοντέλο, όμως, φαίνεται πολύ πιο κοντά στην τελική έκδοση, από την μοτοσυκλέτα που είδαμε στην EICMA, με τους Ινδούς να έχουν παρουσιάσει από τότε και τη μάρκα Flying Flea, όπως και την πρώτη μοτοσυκλέτα που θα ανήκει σε αυτή (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Πράγματι, η σχεδιαστική ομάδα της Enfield φαίνεται πως ενσωμάτωσε το σχέδιο της μπαταρίας στην αισθητική γραμμή της Flying Flea, που παρουσιάστηκε στην EICMA του 2024. Οι ψύκτρες της κάσας της μπαταρίας θυμίζουν τις καμπύλες γραμμές των Flying Flea FF-C6 και FF-S6, αλλά από εκεί και πέρα οι ομοιότητες σταματούν.

Όπως και το πρωτότυπο της EICMA, το νεότερο μοντέλο διαθέτει αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής, με ρυθμίσεις στα πιρούνια και αμορτισέρ της Öhlins με ρεζερβουάρ αζώτου. Είναι δύσκολο να διακρίνουμε το σύστημα πέδησης, αν και φαίνεται να φέρει δαγκάνες της Nissin μπροστά, με δίσκο διαμέτρου περίπου 310mm.

Σε αντίθεση με το HIM-E πρωτότυπο, το οποίο είχε πλαίσιο χωροδικτύωμα (trellis), το μεγαλύτερο μέρος του νέου πρωτοτύπου φαίνεται να είναι κατασκευασμένο από κατεργασμένο CNC και σφυρήλατο αλουμίνιο. Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας φαίνεται να λειτουργούν ως ενσωματωμένα, φέροντα μέρη του πλαισίου – κοινή πρακτική στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών – ενώ το ψαλίδι συνδέεται απευθείας στον κινητήρα.