Yamaha Palhegyi SCR950

Ακόμη ένα "Faster Sons" δημιούργημα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

28/11/2016

Η Yamaha παρουσίασε το πιο πρόσφατο custom δημιούργημα της οικογένειας "Faster Sons", αυτή τη φορά με βάση το SCR90, την scrambler εκδοχή του Bolt. Ο δημιουργός του είναι ο Jeff Palhegyi, ένας custom builder που τρέφει ιδιαίτερη προτίμηση για τις μοτοσυκλέτες της Yamaha, καθώς έχει στην κατοχή του πολλά classic Yamaha, όπως μερικά ΤΖ750 και XS φτιαγμένα για να τρέχουν σε χωμάτινες πίστες, ενώ στο βιογραφικό του συμπεριλαμβάνονται πάνω από 70 custom μοτοσυκλέτες τα τελευταία 20 χρόνια.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, με το που αντίκρυσε για πρώτη φορά το SCR950, συνειδητοποίησε ότι θα αποτελέσει την βάση της επόμενης δημιουργίας του, ενώ λόγω του ότι το τελευταίο διάστημα έχει γεμίσει ο τόπος με διάφορες παραλλαγές της scrambler φιλοσοφίας, θέλησε να φτιάξει κάτι διαφορετικό και η έμπνευση ήρθε από το YDS3C Big Bear Scrambler του 1966!

 

θέλησε να φτιάξει κάτι διαφορετικό και η έμπνευση ήρθε από το YDS3C Big Bear Scrambler του 1966!

 

Μερικές από τις πιο εντυπωσιακές λεπτομέρειες στο custom του Palhegyi είναι το τιμόνι της Renthal με το ενισχυτικό μπαράκι που είναι "ντυμένο" με Duane Ballard δέρμα, με το οποίο είναι επενδυμένη η σέλα και το τσαντάκι για τα εργαλεία που είναι στηριγμένο στο πιρούνι κάτω από τον προβολέα, και το ψαλίδι που έχει μικρύνει σε μήκος σε συνδυασμό με τα δύο αμορτισέρ της Fox RC1 Podium.

Το διακριτικό και υπέροχο οπτικά πίσω φανάρι τονίζει το λιτό σχήμα της σέλας, ενώ το υποπλαίσιο που έχει φτιαχτεί στο χέρι, τα πλαϊνά πλαστικά καπάκια και τα vintage φτερά που θυμίζουν motocross της δεκαετίας του '60, είναι απλά έργα τέχνης. Την συνολική εικόνα συμπληρώνουν οι αλουμινένιοι, ακτινωτοί τροχοί της Ride Wright που "φοράνε" τρακτερωτά ελαστικά Shinko Adventure Trail, ο custom προβολέας από αλουμίνιο και η διακριτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα.

Triumph Trident 660 Triple Tribute - Επιστροφή για την ειδική έκδοση "Slippery Sam" 

Φόρος τιμής στην Trident που κέρδισε 5 φορές στο Isle of Man TT - Η ιστορία πίσω από το παρατσούκλι
Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/5/2025

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Triumph προσφέρει το Trident 660 Triple Tribute τη μοτοσυκλέτα που αποτίνει φόρο τιμής στην αγωνιστική ιστορία της, με αλλαγές σε σχέση με την περσινή τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα και πλουσιότερο εξοπλισμό.

Όπως είχε υποσχεθεί η Triumph πέρσι κατά την κυκλοφορία της πρώτης ειδικής έκδοσης Trident 660, η μοτοσυκλέτα θα ήταν διαθέσιμη μόνο για ένα έτος. Έτσι και έγινε, με την εμπορική επιτυχία ωστόσο της πρώτης έκδοσης να δίνει στους Βρετανούς το πράσινο φως για την δημιουργία μιας δεύτερης.

Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025

Τα γραφικά είναι τα ίδια όμως το λευκό χρώμα που είχε χρησιμοποιηθεί ως "φόντο" έδωσε τη θέση του στο μαύρο στην Trident 660 Triple Tribute, ενώ οι ζάντες από μαύρες έγιναν κόκκινες και την κάνουν έτσι να δείχενι ακόμη πιο σπορ.

Το quickshifter παραμένει μέρος του στάνταρ εξοπλισμού και σε αυτόν προστίθεται και η συνδεσιμότητα με την Triumph 660 Triple Tribute να διατηρεί επίσης τη μικρή μάσκα/ζελατίνα που καλύπτει τα όργανα αλλά και την καρίνα, με τα εν λόγω στοιχεία να τη διαχωρίζουν από την απλή έκδοση.

Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025

Διασκεδαστική είναι η ιστορία πίσω από το παρατσούκλι "Slippery Sam", που αφορά στην τρικύλινδρη αγωνιστική Trident των Βρετανών, η οποία κέρδισε 5 συνεχόμενες χρονιές την κατηγορία των 750 κ.εκ. στο Isle of Man TT μεταξύ 1971 και 1975. Μια ιστορία που η Triumph παραλείπει να αναφέρει στο δελτίο τύπου και αυτής της έκδοσης της Trident 660.

Βλέπετε, παρότι η αγωνιστική Triumph 750 που έφερε τρικύλινδρο κινητήρα από την Trident της εποχής της κατάφερε να πάρει 5 νίκες στο ΤΤ χάρη όχι μόνο στις επιδόσεις της αλλά και στην παροιμιώδη αξιοπιστία της, εντούτοις ήταν ένα ατυχές και μεμονωμένο συμβάν στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Bol d’Or του 1970 για το οποίο έλαβε το προσωνύμιο "Slippery Sam". 

Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025

Εκεί, μια από τις τρεις αγωνιστικές Trident, με αναβάτες τους Steve Jolly και Percy Tait -με τον τελευταίο να είναι γνωστός και ως "Sam"-, αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα χάνοντας λάδια από τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να γεμίσει τον αναβάτη της. Εξού και το παρατσούκλι "ο γλιστερός Sam"! Εν τέλει η μοτοσυκλέτα των Jolly και Tait τερμάτισε στην πέμπτη θέση, ενώ μια από τις Trident στα χέρια των Paul Smart και Tom Dickie κέρδισε τον αγώνα. Στους σύγχρονους πολιτικώς ορθούς καιρούς που ζούμε η παραπάνω ιστορία αποσιωπήθηκε και έμεινε το παρατσούκλι. Όμως αν δεν γνωρίζει κανείς την ιστορία η αξία της έκδοσης χάνεται.

Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025

Όσον αφορά τη σύγχρονη "Slippery Sam" Trident, δεν υπάρχουν αλλαγές σε μηχανικά μέρη ή στο design, με μόνες προσθήκες τις προαναφερθείσες δύο στον εξοπλισμό της, πέρα από την καλαίσθητη μοναδική βαφή.

Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025

Ίδια παραμένει η απόδοση των 79,8 hp / 10.250 rpm και των 6,5 kgm / 6.250 rpm με τον κινητήρα να συμμορφώνεται στα Euro 5+ πρότυπα, για ένα βάρος 189 κιλών με υγρά. Ίδιες παραμένουν και οι αναρτήσεις της Showa, με διαδρομές 120 και 133,5 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ίδιο και το χαμηλό ύψος σέλας στα 805 mm. Στα φρένα βρίσκουμε δυο δίσκους 310 mm μπροστά με διπίστονες δαγκάνες Nissin και μονό δίσκο 255 mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα, επίσης από την Nissin. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται full-LED φώτα, δικάναλο Cornering ABS για το 2025, με 3 Riding Modes για το φετινό μοντέλο (Sport, Road & Rain), και προσθήκη Cruise Control, Traction Control που μπορεί να απενεργοποιηθεί, TFT οθόνη οργάνων, immobiliser, κ.α. ενώ στον πρόσθετο επίσημο εξοπλισμό θα βρείτε αρκετά ακόμα αξεσουάρ.

Triumph Trident 660 Triple Tribute 2025