Yamaha Tenere Raid (Big Tank) 2022: Κατέθεσε πατέντες

Διαφορετικό από το πρωτότυπο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

21/1/2022

Στην EICMA η Yamaha φρόντισε να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του κόσμου για το Tenere παρουσιάζοντας ένα “πρωτότυπο” όπως το αποκαλούσε (Raid Prototype), το οποίο είχε πάρα πολλές επεμβάσεις ουσίας στα μηχανικά μέρη και εξειδικευμένο off-road εξοπλισμό. Σημαντικότερες όλων ήταν η αυξημένη αυτονομία από την προσθήκη δεύτερου ρεζερβουάρ στο υποπλαίσιο και το CNC καπάκι στον μονόδρομο συμπλέκτη από τον CP2 του νέου R7. Φυσικά είχε και αναβαθμισμένες αναρτήσεις, αγωνιστικών προδιαγραφών εξάτμιση της Akrapovic και ελαφρώς μεγαλύτερων διαστάσεων φαίρινγκ.

Τώρα, το αμερικάνικο Cycle World φέρνει στη δημοσιότητα τα σχέδια που κατέθεσε η Yamaha στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. όπου δείχνουν ξεκάθαρα ένα Tenere με πολύ μεγαλύτερο σε όγκο ρεζερβουάρ με δύο τάπες και φαρδύ φαίρινγκ.

Με το μάτι, τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη δεν φαίνεται να έχουν διαφορές από το μοντέλο που κυκλοφορεί τώρα, όμως αυτό δεν λέει απολύτως τίποτα για τις αλλαγές που μπορεί να έχει κάνει η Yamaha στον τρόπο λειτουργίας τους. Για παράδειγμα δεν ξέρουμε αν αυτή η έκδοση θα έχει τον μονόδρομο συμπλέκτη του R7 ή όχι και σίγουρα θα έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στις βασικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων , αφού η κατανομή του βάρους και το συνολικό βάρος θα έχει σίγουρα μεταβληθεί από το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ. Επίσης τα όργανα μοιάζουν να έχουν το ίδιο σχήμα, αλλά σε αυτή την έκδοση ίσως να είναι έγχρωμα TFT ή τέλος πάντως να έχουν περισσότερες ενδείξεις. Ερωτηματικό παραμένει και η προσθήκη ηλεκτρονικών, κάτι που σίγουρα θα έχει να κάνει με την πολιτική τιμολόγησης της Yamaha και από το πόσο κοντά ή μακριά θα θελήσει να βρίσκεται από τα μοντέλα των υπόλοιπων εταιρειών. 

Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!

Made in Greece από τον Σαρακάκη!
Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/4/2024

Το πρώτο, από δύο που έχει γίνει γνωστό ότι ετοιμάζονται, σκούτερ MADE IN GREECE, έκανε την εμφάνισή του στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024 από τον Όμιλο Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ!

Μία πρωτιά για τον ιστορικό Όμιλο που η κατασκευή οχημάτων όχι μόνο δεν του είναι άγνωστη αλλά αποτελεί και ενεργό τομέα στο μακρύ χαρτοφυλάκιό του, παρουσιάστηκε δίχως τυμπανουκρουσίες, όμορφα και ξεκάθαρα, όπως αρμόζει στην συγκεκριμένη επαγγελματική κατηγορία που απευθύνεται. Ίσως για αυτό και δεν το ανακάλυψε κάποιος άλλος και δεν πήρε την έκταση που αρμόζει σε ένα εγχείρημα αυτού του μεγέθους, καθώς το Yum-e έχει στόχο να γίνει εξαγώγιμο προϊόν.

Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!
Το Yum-E είχε την δική του γωνιά στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024

Το όνομά του έχει επιλεχθεί από την ιαπωνική λέξη για το όνειρο και τα ιαπωνικά είναι άμεσο σημείο αναφοράς στην ιστορία και την παράδοση του Ομίλου Σαρακάκη καθώς υπήρξε ο πρώτος εισαγωγέας Honda στην Ευρώπη κι ένας από τους ελάχιστους ανεξάρτητους που παραμένουν ενώ ταυτόχρονα είναι και ο παλαιότερος με συνεχή λειτουργία. Παράλληλα το όνομα Yum-e αποτελεί και λογοπαίγνιο για την λειτουργία του τρίτροχου σκούτερ που προορίζεται για εταιρείες μεταφορών και παραδόσεων.

Ο σχεδιασμός του έχει εξ αρχής απαντήσει στα γνωστά ζητήματα που καλούνται οι επαγγελματίες του χώρου να απαντήσουν με πρώτο και καλύτερο το ζήτημα της αυτονομίας καθώς μιλάμε για ηλεκτρονικό όχημα.

Για αυτό και έγινε προσπάθεια να ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα αυτονομίας με την έγκριση τύπου να είναι ακριβώς 210χλμ αυτομίας με μέγιστη ισχύ 4.0kW και μέγιστη ταχύτητα 45χ.α.ω. Διαθέτει δύο κινητήρες, έναν σε κάθε πίσω τροχό διαστάσεων 90/90-10 καθώς και τρία δισκόφρενα με λειτουργία CBS.

Εμπρός έχει τροχό 80/90-14 με αιχμηρό σχεδιασμό και μπόλικο χώρο για τα πόδια με ίσια ποδιά. Να σημειωθεί πως έχει χώρο και κάτω από τη σέλα για κράνος με έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών που παραμένουν αποσπώμενες και έτσι δεν υπάρχει περιορισμός στον χώρο παρκαρίσματος.

Οι HUB κινητήρες είναι αθόρυβοι και προσφέρουν και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση με τις τρεις μπαταρίες λιθίου να είναι τύπου NMC, 48V/45Ah με χρόνο πλήρους φόρτισης 4,5 ώρες και για τις τρεις συνολικά. Οι μπαταρίες προσφέρουν έναν κύκλο 1000 φορτίσεων, δηλαδή σχεδόν τριών χρόνων εντατικής καθημερινής χρήσης των Σαββατοκύριακων συμπεριλαμβανομένων. Στόχος του Yum-e είναι να προσφέρει στις εταιρείες χαμηλό κόστος συντήρησης και εξίσου χαμηλό κόστος χρήσης.

Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!

Ο χώρος αποθήκευσης, από τα πλέον βασικά χαρακτηριστικά του νέου τρίκυκλου σκούτερ του Ομίλου Σαρακάκη, έχει ωφέλιμο φορτίο 85 κιλών και έξυπνο σχεδιασμό της πλατφόρμας ώστε το κουτί αποθήκευσης να αφαιρείται εύκολα για να αυξάνονται οι δυνατότητες φόρτωσης. Στο μεταξύ το κουτί αποθήκευσης είναι σχεδιασμένο για να φέρει τα διακριτικά της εταιρείας ενώ στον πλούσιο εξοπλισμό -για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο- περιλαμβάνονται τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, LED φώτα παντού, λειτουργία οπισθοπορείας, χειρόφρενο, αισθητήρες παρκαρίσματος και ψηφιακά όργανα.

Η γραμμή παραγωγής του Yum-e είναι ήδη έτοιμη και έχει ξεκινήσει να βγάζει τα πρώτα Made in Greece ηλεκτρικά σκούτερ! Μακάρι αυτή να είναι η αρχή και να δούμε περισσότερα δίκυκλα δική μας παραγωγής, καθώς τρίκυκλα σίγουρα θα δούμε και άλλα. Η σκέψη να ξεκινήσουν με κάτι που απαντά σε ένα κενό της αγοράς αυτή τη στιγμή είναι απολύτως σωστή καθώς όχι μόνο εξασφαλίζεται η πώληση αλλά ταυτόχρονα χτίζεται και ο τομέας της αξιοπιστίας διότι είναι πλέον κοινά αποδεκτό πως αν πετύχεις στις μεταφορές, έχεις πετύχει και γενικότερα στην λιανική πώληση. Έναν τομέα που θα θέλαμε να δούμε να διευρύνεται.