Yamaha Tricity125 και 155 2022: Με κινητήρα Euro5, start/stop και Bluetooth

Εκσυγχρονισμός σε όλα τα επίπεδα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/5/2022

Τα μικρότερα σε κυβισμό τρίροδα scooter της Yamaha δέχτηκαν μια γενναία τεχνολογική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα.

Ξεκινώντας από τον Blue Core μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα, τον μοναδικό στην κατηγορία του με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (Variable Valve Actuation) η Yamaha έβαλε μια νέα γεννήτρια που ταυτόχρονα είναι και η μίζα εκκίνησης του κινητήρα.

Οπότε η κλασσική μίζα με το κόμπλερ και την ξεχωριστή γεννήτρια περνούν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και στη θέση τους έχουμε ένα μόνο ηλεκτρικό μοτέρ, συνδεδεμένο απευθείας με τον στρόφαλο που παράγει ρεύμα όσο δουλεύει ο κινητήρας και γίνεται η μίζα εκκίνηση όταν είναι σβηστός.

Αυτό σημαίνει πως πλέον είναι εφικτή η λειτουργία start/stop όταν περιμένεις ακίνητος στο φανάρι, εξοικονομώντας μερικές σταγόνες πολύτιμης βενζίνης, αν και τόσο ο 125 όσο και ο 155 ήταν ήδη από τους πιο οικονομικούς σε κατανάλωση κινητήρες στην κατηγορία τους.

Τους αναβαθμισμένους κινητήρες συνοδεύει ένα εξίσου νέο πλαίσιο με αυξημένη ακαμψία και επανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, με στόχο την βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών, αλλά και την άνεση. Το μεταξόνιο είχε αυξηθεί κατά 60mm ενισχύοντας την σταθερότητα σε δρόμους με πολλές ανωμαλίες, αλλά και ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο το επίπεδο πρόσφυσης των τριών τροχών. Επιπλέον το πίσω αμορτισέρ έχει μεγαλύτερο μήκος και η ωφέλιμη διαδρομή της πίσω ανάρτηση φτάνει πλέον τα 90mm.

Στις βελτιώσεις που αφορούν την ενεργητική ασφάλεια θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και το νέο σύστημα συνδυασμένης κατανομής της δύναμης πέδησης σε κάθε έναν από τους τρεις τροχούς στο 125, ενώ στο 155 υπάρχει επιπλέον και ABS.

Στον εξοπλισμό άνεσης, το μεγάλο νέο αφορά τον LCD πίνακα οργάνων που μέσω Bluetooth συνδέεται με smartphone και σε συνεργασία με το App MyRide της Yamaha, μπορεί να προβάλει πληροφορίες για τηλεφωνικές κλήσεις, SMS κ.τ.λ. Επίσης μπορεί να μετατρέψει το smartphone σε επιπλέον πίνακα οργάνων με ενδείξεις για στιγμιαία κατανάλωση κ.α.

Στον τομέα της πρακτικότητας, η Yamaha επανασχεδίασε το δάπεδο της ποδιά και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη με στόχο φυσικά την άνεση.

Τα νέα Tricity 125/155 θα είναι διαθέσιμα σε τρία χρώματα για το 2022


 

 

Honda Super Cub 110 Lite 2026 - Ο αντικαταστάτης του θρυλικού 50άριου στα 110 κ.εκ.

Διαθέσιμο στην Ιαπωνία κάτω από 2.000 ευρώ - Κατανάλωση 1,48 λτ./100 χλμ.
Honda Super Cub 110 lite 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

22/10/2025

Οι αυστηρότερες εκπομπές ρύπων στην Ιαπωνία ¨σκότωσαν¨ το θρυλικό στρογγυλοφάναρο 50άρι παπί της Honda, το οποίο, όπως σας είχαμε ενημερώσει από πέρσι, επέστρεψε στην εγχώρια με κινητήρα 110 κ.εκ. προσθέτοντας το συνθετικό "Lite" στο όνομά του.

Οι προδιαγραφές ρύπων άλλαξαν στην Ιαπωνία και αυτό δεν έδωσε περιθώριο στη Honda που επέλεξε να βάλει τέλος στην παραγωγή των 50ριών της για την εγχώρια αγορά -θα γίνει τον ερχόμενο Νοέμβριο- όχι όμως και να αποχωρίσει από την συγκεκριμένη κατηγορία διπλώματος. 

Βλέπετε στην Ιαπωνία η σχετική νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να έχουν στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων έως 50 κ.εκ. και μοντέλα με μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες, έως και 125 κ.εκ., αρκεί η ισχύς τους να περιορίζεται στα επίπεδα ενός 50ριού ή όπως το θέτει ο νομοθέτης έως τα 4,0 kW, ήτοι έως τους 5,36 ίππους.

Έτσι η Honda προσάρμοσε το θρυλικό Super Cub 110 σε αυτά που επιτάσσουν οι προδιαγραφές της νεοσύστατης κλάσης "New Standard Moped" που υπάγεται στα μοτοποδήλατα (Class 1 στην Ιαπωνία) και αντικατέστησε το 50άρι Super Cub με το Super Cub 110 Lite, το οποίο μπορεί να οδηγηθεί επίσης με δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Για αυτό σας είχαμε μιλήσει αρχικά στα τέλη του 2024, ενώ σας δείξαμε και το "νέο" Super Cub υπό τη μορφή concept στις αρχές του περασμένου Μαρτίου.

Honda Super Cub 110 lite 2026

Το Super Cub 110 Lite, που μπορεί να μεταφέρει μόνο τον αναβάτη του βάσει νομοθεσίας, περιορίζει την ισχύ του κάτω από τη μέγιστη επιτρεπόμενη τιμή, με την απόδοση του αερόψυκτου μοτέρ των 109 κ.εκ. να βρίσκεται στους 4,7 ίππους (3,5 kW) στις 6.000 σ.α.λ. και το 0,7 kg.m ροπής στις 3.750 σ.α.λ. Αυτή είναι και η μόνη ουσιαστική διαφορά έναντι της ισχυρότερης έκδοσης που οδηγείται με το αμέσως επόμενο δίπλωμα. Η κατανάλωση του παράλληλα είναι εξαιρετικά χαμηλή κατά το πρότυπο WMTC3 και βρίσκεται στο 1,48 λτ./100 χλμ. 

Βέβαια η επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα για τα μοτοποδήλατα στην Ιαπωνία είναι τα μόλις 30 χλμ./ώρα, πολύ χαμηλότερα δηλαδή από ότι στην Ευρώπη οπότε και το συγκεκριμένο νούμερο για την κατανάλωσή του δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα. 

Honda Super Cub 110 lite 2026

Η Honda δημιούργησε μια ολόκληρη σειρά Lite μοντέλων στην οποία περιλαμβάνεται επίσης το επαγγελματικό Super Cub 110 Pro Lite, με την τεράστια σχάρα στο πίσω μέρος και το μεγάλο καλάθι εμπρός, τις ενισχυμένες αναρτήσεις, το μεγαλύτερο εμπρός δισκόφρενο και τους μικρότερους τροχούς. 

Περιλαμβάνεται επίσης το σκληροτράχηλο Cross Cub 110 Lite, από το οποίο απουσιάζει η ποδιά και η σχάρα στο πίσω μέρος είναι λίγο μικρότερη από του Pro, αλλά και το σκούτερ Dio 110 Lite, που έρχεται στην Ευρώπη ως Vision.

Η τιμή του Super Cub 110 Lite στην Ιαπωνία έχει οριστεί στα 1.934 ευρώ, με το Pro να κοστίζει 2.184 ευρώ και το Cross Cub 110 Lite 2.274 ευρώ με το μέσο ετήσιο εισόδημα στην Ιαπωνία να είναι λίγο πάνω από 35.000 ευρώ.