MotoGP-Pedro Acosta: Χειρουργείο στο δεξί χέρι έκανε ο Ισπανός

Στον πήχη για να λύσει το πρόβλημα του “arm pump” που τον ταλαιπωρούσε
Pedro Acosta χειρουργείο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/5/2025

Ο Pedro Acosta χειρουργήθηκε για τη θεραπεία του “χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” στο δεξί του αντιβράχιο έπειτα από τις δοκιμές του MotoGP στη Jerez, και αναμένεται να επιστρέψει για το γαλλικό GP, όπως επιβεβαίωσε η ομάδα του αναβάτη Red Bull KTM.

Ο 20χρονος εργοστασιακός αναβάτης της KTM, ο οποίος σημείωσε τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές της περασμένης δευτέρας στη Jerez, παρά μια μικρή πτώση το πρωί, υποβλήθηκε σε επιτυχημένη επέμβαση το βράδυ της Τρίτης (6 Μαΐου).

“Ο Pedro Acosta υποβλήθηκε απόψε σε επιτυχημένη χειρουργική επέμβαση στο δεξί του αντιβράχιο για τη θεραπεία του χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” (πιο γνωστού ως “arm pump”), ανακοίνωσε η KTM. O εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ θα παραμείνει υπό παρακολούθηση για 24 ώρες και αναμένεται να επιστρέψει για το Γαλλικό Grand Prix, εφόσον δοθεί και η έγκριση από το ιατρικό team -λογικά δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις.

Ο Acosta, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δέκατη θέση της βαθμολογίας του MotoGP, έχει αντιμετωπίσει μια δύσκολη αρχή στη σεζόν του 2025, όπως και οι περισσότεροι αναβάτες της KTM, εξαιτίας προβλημάτων κραδασμών και συνολικού χειρισμού των μοτοσυκλετών τους. Ζητήματα που τον οδήγησαν να επιστρέψει στη περσινή μοτοσυκλέτα του 2024 στο Grand Prix του Qatar .

Red Bull KTM - Pedro Acosta


Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 και Moto2 κατέγραψε την καλύτερη φετινή του επίδοση την Κυριακή στη Jerez με την έβδομη θέση, αν και στην περσινή του σεζόν ως rookie είχε ήδη τρεις παρουσίες στο βάθρο μέχρι το ίδιο σημείο.

Το σύνδρομο διαμερίσματος στο αντιβράχιο (πήχης), γνωστό και ως arm pump, εμφανίζεται όταν η επαναλαμβανόμενη φυσική καταπόνηση και η υπετροφία που δημιουργείται στον μυ περιορίζει τη ροή αίματος, προκαλώντας πόνους, απώλεια δύναμης αλλά και αίσθησης.

Είναι ένα συχνό πρόβλημα στο MotoGP, κυρίως εξαιτίας των ακραίων δυνάμεων που δέχονται οι αναβάτες κατά το έντονο φρενάρισμα. Αγωνιζόμενοι με τις βαρύτερες μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας -σε σχέση με τις μικρότερες- και έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα φορτία και δυνάμεις οι περισσότεροι αναβάτες του MotoGP έχουν υποβληθεί τουλάχιστον μία φορά σε επέμβαση για arm pump.

Το δεξί αντιβράχιο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς εκτελεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς τόσο στο γκάζι όσο και στο εμπρός φρένο. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Acosta υποβάλλεται σε εγχείρηση -φαινόταν ότι ήθελε να την αποφύγει με κάθε τρόπο- και μέχρι τώρα προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με συντηρητικά (φυσιοθεραπεία αλλά και διαφορετικά γάντια που δοκίμαζε, κάτι που τελικά δεν απέδωσε καρπούς.

Το γαλλικό Grand Prix στο Le Mans θα διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Le Mans μεταξύ 9 και 11 Μαΐου.
 

Concorde Agreement: Η συμφωνία που έχει μπλοκάρει το MotoGP – Οι διοργανωτές ζητούν πολλά, δεν δίνουν τίποτα

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχει ανακοινωθεί καμιά μεταγραφή ακόμη
liberty media
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/4/2026

Η συμφωνία που είναι γνωστή ως Concorde Agreement ουσιαστικά αφορά στα συμβόλαια συμμετοχής των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα MotoGP για την πενταετία από το 2027 ως και το 2031, καθώς τα τρέχοντα έχουν διάρκεια ως το τέλος της φετινής σεζόν. Δανείζεται το όνομά της από τον χώρο της Formula 1, το έτερο τέκνο της αμερικανικής Liberty Media που εσχάτως έχει βαλθεί να αλλάξει το MotoGP σε μια ανάλογη λογική.

Αυτή η συμφωνία θα έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από την αρχή της φετινής σεζόν, ωστόσο από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένα μεγάλο χάσμα. Από την πλευρά της διοργάνωσης βρίσκεται η Liberty Media και η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna), ενώ απέναντί τους βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών (MSMA) και η Ένωση Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA).

Η αρχική αποτυχία συμφωνίας οδήγησε σε νέα συνάντηση στα τέλη του Μαρτίου, στο περιθώριο του τρίτου αγώνα MotoGP της σεζόν στις ΗΠΑ, η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Στο μεταξύ έχουν γίνει γνωστές αρκετές πρωτοκλασάτες μεταγραφές αναβατών ενόψει 2027, αλλά καμιά τους δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως και ο μόνος λόγος γι’ αυτό είναι η αποτυχία της συμφωνίας.

Επισήμως δεν υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, κάτι αναμενόμενο όταν μιλάμε για μια διαπραγμάτευση που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σταδιακά αρχίζουν να βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με τα σημεία που μπλοκάρουν τη συμφωνία. Ή μάλλον το ένα σημείο που διατρέχει όλα τα υπόλοιπα: το χρήμα.

Ένα βασικό ζητούμενο για τις Liberty και MGPSEG είναι η ανάπτυξη του MotoGP στα πρότυπα της F1 και ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα βήματα που προωθεί η νέα διοργανώτρια, όπως η κατάργηση του Phillip Island για να αντικατασταθεί από μια πίστα σε δημόσιο δρόμο στη Αδελαΐδα. Κατατέθηκαν επίσης και αρκετά πιο αμφιλεγόμενες απόψεις, όπως αυτή που θέλει την καταμέτρηση των πρωταθλημάτων των αναβατών να μην κάνει αναφορά στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3), θέλοντας να απομονώσει επικοινωνιακά το MotoGP από τις άλλες κλάσεις ώστε να είναι πιο “συμπαγές” ως προϊόν μάρκετινγκ.

Τώρα γίνονται γνωστές και άλλες απαιτήσεις της διοργάνωσης προς τις ομάδες, όπως το να ενισχύσουν δραστικά τα τμήματα μάρκετινγκ και τις επικοινωνιακές δράσεις τους ώστε να πολλαπλασιαστεί η προβολή του αθλήματος.

Θέλουν επίσης όλες οι ομάδες να προσλάβουν σε μόνιμη βάση εφεδρικούς αναβάτες ώστε να μην σημειώνονται απουσίες στη σχάρα εκκίνησης όταν κάποιος τραυματιστεί, ενώ απαιτούν να έχουν όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικά πρωτότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών τους διαθέσιμα για προωθητικές εκδηλώσεις καιρό πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτά περιγράφονται ως μέρος των απαιτήσεων της Liberty Media προς MSMA και IRTA, ενώ η πλευρά των αναβατών και ομάδων ζητά περισσότερα χρήματα με ένα νέο συμβόλαιο που να προβλέπει ανταπόδοση ως ποσοστό των εσόδων και όχι με σταθερό ετήσιο ποσό όπως γίνεται ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει από τις διαπραγματεύσεις, η Liberty προτείνει μια πάγια ετήσια πληρωμή 8 εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε ομάδα, η οποία είναι κατά ένα εκατομμύριο αυξημένη από αυτή που λαμβάνουν τώρα - ή, κατά άλλες φήμες, ένα σταθερό ετήσιο ποσό ανά μοτοσυκλέτα στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δηλώνουν πως αυτή η πρόταση συνιστά κοροϊδία, καθώς τα κόστη που καλούνται να επωμιστούν από τις νέες απαιτήσεις της Liberty θα τους κοστίσουν αρκετά περισσότερα χρήματα και επιμένουν σε ποσοστό επί των κερδών όπως στη F1.

Υπάρχουν κάποιες αντιπροτάσεις από τις ομάδες, όπως λ.χ. να προσληφθεί ένας εφεδρικός αναβάτης ανά κατασκευαστή και να χρησιμοποιείται στη θέση απόντα οποιασδήποτε ομάδας χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ εκπρόσωπος της MSMA είπε ανώνυμα πως “οι κατασκευαστές δεν είναι αρνητικοί στην πρόταση αυτή, αν η Liberty πληρώσει τα δέοντα”, ωστόσο είναι μάλλον σαφές πως ο εφεδρικός αναβάτης δεν ακούγεται ως ιδανική λύση και θα προτιμούσαν να μην γίνει καμιά αλλαγή στο σημείο αυτό απ’ όσα ισχύουν σήμερα.

Το θέμα είναι πως έχει αρχίσει να διαγράφεται πλέον η γενική εικόνα και δυστυχώς μοιάζει να είναι αυτή που υποπτευόμασταν: η Liberty Media ήρθε με μεγάλες ορέξεις και πλάνα για το MotoGP, ζητώντας τα πάντα και δίνοντας τίποτα.

Στο τέλος βέβαια το ερώτημα είναι ένα και αμείλικτο: ποιος θα υποχωρήσει πρώτος; Είναι τα εργοστάσια σε θέση να απειλήσουν με αποχώρηση ή μήπως δεν έχουν κανένα πραγματικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια τους; Κι αν στο τέλος δεν επιτευχθεί η περίφημη Concorde Agreement για το MotoGP, πού οδεύουμε; Προς μια σεζόν χωρίς πρωτάθλημα το 2027;

Αν η τι άλλο, η συνέχεια αυτού του ανομολόγητου θρίλερ που διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες και μακριά από μικρόφωνα και κάμερες θα έχει πολύ ενδιαφέρον.