Aleix Espargaro-Honda: Απογοητευμένος με την απόδοση της RC213V

Μεγάλο πρόβλημα το chattering που παρουσιάζει η μοτοσυκλέτα - Πρόβλημα που δεν λύνεται
aleix
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/7/2025

Ο Aleix Espargaro αντικατέστησε τον Luca Marini στο GP του Assen. Όμως, ο Ισπανός αναβάτης που εκτελεί και χρέη αναβάτη εξέλιξης για τη Honda μόνο ευχαριστημένος δεν ήταν με την απόδοση της μοτοσυκλέτας του σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro ολοκλήρωσε το ολλανδικό GP στην 16η θέση - εκτός βαθμών και σχεδόν 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Marc Marquez. Ο 35χρονος αναβάτης εξέλιξης της Honda ήταν απογοητευμένος μετά την ολοκλήρωση του αγώνα και αιτία ήταν η απόδοση της RC213V, συνολικά.

Ο ίδιος δήλωσε πως ο αγώνας ήταν πολύ πιο περίπλοκος από ό,τι νόμιζε αρχικά. Η μοτοσυκλέτα είχε πολλούς κραδασμούς (chattering) και ο Espargaro αναγκαζόταν να ανοίγει συνεχώς την γραμμή του. Έκανε ξεκάθαρο επίσης πως η ομάδα πρέπει να επικεντρωθεί στο θέμα των κραδασμών και να το λύσει άμεσα, ώστε οι αναβάτες να μπορούν να πηγαίνουν όσο το δυνατό γρηγορότερα. Βέβαια, το θετικό ήταν πως πήρε πολύτιμες πληροφορίες σαν αναβάτης εξέλιξης, σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro συνέχισε λέγοντας, πως το πίσω μαλακό ελαστικό που επέλεξαν για τον αγώνα όχι μόνο δεν βοήθησε με τους κραδασμούς αλλά έκανε τα πράγματα χειρότερα, αφού προσέφερε περισσότερη πρόσφυση και αυτό ενισχύει το φαινόμενο του chattering και τους κραδασμούς που νιώθει ο αναβάτης, οι οποίοι μπορεί να προέρχονται από το εμπρός ή το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας -ή και από τα δύο άκρα- και τον εμποδίζουν να καταλάβει πού βρίσκεται το όριο της πρόσφυσης και να οδηγήσει σε αυτό.

Ο Espargaro ανέφερε επίσης ότι το chattering είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από την αρχή της χρονιάς και αν και δοκιμάζουν διαρκώς καινούργια πράγματα δεν μπορούν να το λύσουν. Στη Βαρκελώνη για παράδειγμα όπου συμμετείχαν στο τεστ, δοκίμασαν διαφορετικά ψαλίδια και έκανα επίσης αλλαγές στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας -δύο τομείς που μπορούν να δώσουν λύση στους κραδασμούς- όμως για πολλοστή φορά τίποτα από αυτά δεν δούλεψε.

Ο Ισπανός έκανε αναφορά και στην αεροδυναμική απόδοση της Honda λέγοντας πως οι αεροτομές είναι πολύ μεγάλες σε μέγεθος και επί της ουσίας δεν βοηθούν τη μοτοσυκλέτα να στρίψει πιο γρήγορα ούτε της προσφέρουν σε ταχύτητα, ενώ σχολίασε και την δύναμη του κινητήρα που υστερεί και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις ευθείες.

Για την προσπάθειά του ο Espargaro είπε χαρακτηριστικά: "Δεν μπορούσαν να οδηγήσω. Μετά από 8 με 10 γύρους είχα απελπιστεί. Έπρεπε να κλείσω το γκάζι και έκανα πολλά λάθη. Ήθελα απλά να τελειώσει ο αγώνας."

 

MotoGP: Ducati & Pecco Bagnaia - Τελειώνει η υπομονή του Ιταλού

Απογοητευτική χαρακτήρισε την εμφάνισή του ο Gigi Dall’Igna
Ducati - Pecco Bagnaia
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/8/2025

Ο Pecco Bagnaia μπορεί να είναι τρίτος στην γενική κατάταξη του MotoGP, όμως έχει μόλις μία νίκη την φετινή χρονιά και απέχει 197 βαθμούς από τον πρωτοπόρο και team-mate του Marc Marquez.

Η απόδοση του Bagnaia παρουσιάζει φθίνουσα πορεία και χαρακτηριστικό είναι πως στους 5 πρώτους γύρους του πρωταθλήματος είχε συγκεντρώσει 140 βαθμούς, ενώ στους 5 τελευταίους κατάφερε να μαζέψει μόλις 75!

Πολλοί περίμεναν πως στον αγώνα της Αυστρίας ήταν μία καλή ευκαιρία για να ανακάμψει καθώς είχε κερδίσει τις τρεις τελευταίες σεζόν εδώ, όμως τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς έτσι και τερμάτισε μόλις στην 8η θέση. Μάλιστα ο γενικός διευθυντής της Ducati, Gigi Dall’Igna είπε πως αυτή ήταν μία χαμένη ευκαιρία για τον Bagnaia και χαρακτήρισε την εμφάνισή του ως απογοητευτική.

Σε συνέντευξή του, ο Bagnaia εξέφρασε την απογοήτευσή του για την τρέχουσα κατάσταση, δηλώνοντας πως τελειώνει η υπομονή του και πως δίνει τα πάντα, αλλά δυσκολεύεται να μείνει κοντά με τους υπόλοιπους, καθώς ο Marc Marquez και ο Bezzecchi τα πήγαιναν καλύτερα στο φρενάρισμα, στις εισόδους στις στροφές και στις εξόδους.

Στην συνέχεια δήλωσε: “Και ξέρω ότι είναι καλοί αναβάτες, αλλά το να τερματίζω 12 δευτερόλεπτα πίσω σε μια πίστα όπου πάντα έκανα τη διαφορά είναι κάτι που απλά δεν καταλαβαίνω. Και δεν θα το καταλάβω”.

Απέφυγε να ρίξει ευθύνη απευθείας στην ομάδα ή να στρέψει τα βλέμματα προς την κατεύθυνση που θεωρεί πως υπάρχουν απαντήσεις αλλά ξεκαθάρισε πως περιμένει απαντήσεις από την Ducati, τόσο για το πρόβλημα με τα ελαστικά της Michelin στον Sprint, όσο και με το γεγονός -όπως το προσδιόρισε- πως μπορούσαν όλοι να επιταχύνουν εκτός από τον ίδιο, σημείο που θέλει απαντήσεις από την Ducati.