Αλλάζει (ξανά!!!) το ποινολόγιο στα MotoGP!

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/3/2016

Διορθώσεις της τελευταίας στιγμής έγιναν στον τρόπο που θα τιμωρούνται οι συμμετέχοντες στα MotoGP και δεν εννοούμε μόνο τους αναβάτες. Τα περσινά γεγονότα μεταξύ Rossi και Marquez, έδειξαν ότι ο μηχανισμός απόδοσης δικαιοσύνης των MotoGP έμπαζε από παντού, κυρίως όμως δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη  για διευθέτηση αντιδικιών μεταξύ αναβατών. Το αποτέλεσμα ήταν να ξεφύγει η κατάσταση από τον έλεγχο της FIM και της Dorna, αφού δεν υπήρχε ένας γρήγορος και δίκαιος για όλους τρόπος να λυθούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν. Η φιλοσοφία των νέων κανονισμών έχει ως σκεπτικό να υπάρχει μεγαλύτερη διαβάθμιση στις ποινές και ταυτόχρονα τα μέλη της νέας επιτροπής απονομής αυτών των ποινών (υπό την σκέπη της FIM) να έχει στα χέρια της μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών.  Έτσι, το πρώτο που αλλάζει είναι το μέγιστο όριο βαθμών ποινής που από τέσσερεις μόλις βαθμούς πέρσι, ανεβαίνει φέτος στους δέκα. Μέχρι στιγμής κανένας αναβάτης δεν έχει ποτέ μαζέψει τόσους πολλούς βαθμούς ποινής, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα ξαναδούμε κάποιον να τιμωρείται με βαριές ποινές λόγω συγκέντρωσης βαθμών όπως ο Rossi πέρσι. Αυτό, αναβαθμίζει την ισχύ της νέας επιτροπής των αγωνοδικών της FIM, η οποία θα έχει το δικαίωμα να επιβάλει απευθείας ποινές, χωρίς να είναι απαραίτητο ένας αναβάτης να έχει συμπληρώσει δέκα βαθμούς στο ποινολόγιό του. Μόνο που τώρα υπάρχει ένας μεγαλύτερος κατάλογος από ποινές, που τους δίνει την ευχέρεια να διαλέξουν την κατάλληλη ανά περίπτωση. Έτσι, μπορούν να τιμωρήσουν έναν αναβάτη με χρηματικό πρόστιμο, να του δώσουν βαθμούς ποινής, να τον αναγκάσουν να κάνει υποχρεωτική διέλευση μέσα από τα πιτς στην διάρκεια του αγώνα ή να ξεκινήσει από αυτά, να εκκινήσει από μία ή περισσότερες θέσεις πίσω από εκείνη που πέτυχε στα χρονομετρημένα, να του αφαιρεθούν ένας ή όλοι οι βαθμοί του, να ξεκινήσει από την τελευταία θέση, να μην ξεκινήσει καν τον επόμενο αγώνα ή ακόμα και να αποβληθεί από το πρωτάθλημα. Όπως καταλαβαίνουμε, αυτές οι ποινές θα γίνουν πλέον πιο συχνές απ΄ότι στο παρελθόν. Η ύπαρξη της επιτροπής σημαίνει ότι όσοι τιμωρούνται θα μπορούν να αμφισβητήσουν την ποινή τους σε δεύτερο βαθμό (η εκδίκαση θα γίνεται εντώς τεσσάρων ημερών), χωρίς να καταφύγουν απευθείας στο CAS, όπου οι χρόνοι απονομής δικαιοσύνης και το κόστος της διαδικασίας δεν ταιριάζει με την ταχύτητα που συμβαίνουν τα γεγονότα στο MotoGP και φυσικά το CAS δεν έχει τις τεχνικές γνώσεις για να διαπιστώσει αν το μέγεθος της ποινής είναι αντίστοιχο του παραπτώματος.  

Το δεύτερο σημείο που αλλάζει στους κανονισμούς του νέου ποινολογίου, είναι η προσθήκη μιας παραγράφου που ορίζει ως παράπτωμα κάθε δήλωση/δραστηριότητα η οποία πλήττει το κύρος του πρωταθλήματος. Εδώ τα πράγματα είναι λίγο ασαφή, καθώς δεν καθορίζεται ποιου είδους δηλώσεις θεωρούν ότι πλήττουν το πρωτάθλημα.

 Προφανώς αν ανατρέξουμε ξανά στην περσινή χρονιά θα καταλάβουμε ότι δεν θέλουν να δουν στην δημοσιότητα δηλώσεις αναβατών και ομάδων που να υπονοούν ότι το πρωτάθλημα δεν είναι δίκαιο ή κοκορομαχίες που προκαλούν την αποστροφή των θεατών. Βέβαια, αντίστοιχη παράγραφος υπάρχει ήδη στο συμβόλαιο που υπογράφουν οι ομάδες με την διοργανώτρια αρχή και οι αναβάτες με τις ομάδες τους, οπότε από τυπικής άποψης δεν προσθέτει κάτι. Όμως η δυνατότητα του νέου ποινικού δικαστηρίου της FIM να επιβάλει ποινές για τέτοια παραπτώματα είναι περισσότερο συμβολική και θέλει να δώσει ένα μήνυμα προς τα έξω, ότι από εδώ και πέρα θα δείξουν μεγαλύτερη αυστηρότητα σε τέτοιες περιπτώσεις.       

MotoGP: Ο Vinales επιστρέφει στη δράση στο GP της Καταλονίας

Μπροστά στους συμπατριώτες του θα αγωνιστεί ο Ισπανός
maverick
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/5/2026

Η Red Bull KTM Tech3 επιβεβαίωσε ότι ο Maverick Vinales θα επιστρέψει στη δράση του MotoGP στο GP της Καταλονίας, σηματοδοτώντας την επιστροφή του μετά από μια περίοδο αποθεραπείας λόγω χειρουργικής επέμβασης στον ώμο.

Ο Ισπανός βρίσκεται εκτός δράσης από τότε που αποσύρθηκε από το GP των ΗΠΑ λόγω επιπλοκών που σχετίζονταν με έναν παλαιότερο τραυματισμό στον ώμο. Ο Vinales υποβλήθηκε σε διορθωτική χειρουργική επέμβαση στα τέλη Μαρτίου και στη συνέχεια έχασε τους αγώνες σε Jerez και Le Mans, καθώς επικεντρώθηκε στην πλήρη αποκατάσταση της φυσικής του κατάστασης, με την ομάδα να δίνει προτεραιότητα στην υγεία και απόδοσή του έναντι μιας πρόωρης επιστροφής.

Αφού ολοκλήρωσε ένα εντατικό πρόγραμμα αποκατάστασης και έλαβε το πράσινο φως μετά τις τελικές ιατρικές αξιολογήσεις, ο Vinales είναι πλέον έτοιμος και θα αγωνιστεί μπροστά στους συμπατριώτες του.

Maverick Vinales: “Είμαι χαρούμενος που τελικά επιστρέφω στους αγώνες. Οι τελευταίες εβδομάδες δεν ήταν εύκολες. Δούλεψα σκληρά κάθε μέρα για να αναρρώσω με τη στενή υποστήριξη της Red Bull στο APC (Athletes Performance Center) και επιστρέφω στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Τώρα νιώθω δυνατός και γεμάτος κίνητρα για να ξανά οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την υποστήριξη και την υπομονή της, και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ενθουσιασμένος που ξεκινάω ξανά στο GP της πατρίδας μου στην Καταλονία.”