Απειλείται το GP Αργεντινής λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας

Οι δραστικές περικοπές στις δημόσιες δαπάνες στην Αργεντινή έχουν φέρει ερωτηματικά σχετικά με τον τρίτο γύρο της χρονιάς
motomag Απειλείται το GP Αργεντινής λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

29/1/2024

Η δημοσιονομική προσαρμογή που έχει επιβάλει ο νέος πρόεδρος της Αργεντινής Javier Milei, απειλεί τον τρίτο γύρο του πρωταθλήματος του MotoGP με αποτέλεσμα όλα να είναι ανοιχτά όσον αφορά το μέλλον διεξαγωγής του αγώνα.

Το GP της Αργεντινής έχει περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια. Το 2020 και το 2021 ο αγώνας δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας Covid-19, ενώ το 2021 μία τεράστια πυρκαγιά διέλυσε πάνω από το 80% των εγκαταστάσεων με τον αγώνα να μην διεξάγεται εν τέλει. Και το 2022 τα πράγματα δεν κύλησαν ομαλά όμως για το GP Αργεντινής, καθώς μία καθυστέρηση στις μεταφορές του εξοπλισμού στην πίστα Termas de Rio Honda περιόρισε το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου. Το 2023 ο αγώνας πραγματοποιήθηκε κανονικά αλλά τα προβλήματα δεν φαίνεται να έχουν τελειώσει για το GP της Αργεντινής.

Απειλείται το GP Αργεντινής λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας

Το 2024 ο αγώνας της Αργεντινής είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί στις 5 – 7 Απριλίου ωστόσο τώρα αυτός κινδυνεύει σοβαρά να μην πραγματοποιηθεί. Ο λόγος της ακύρωσης του GP Αργεντινής αυτή τη φορά δεν είναι ούτε η πανδημία ούτε κάποια φυσική καταστροφή αλλά η οικονομική κατάσταση της χώρας. Ο νέος πρόεδρος Javier Milei ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία της χώρας στις 10 Δεκεμβρίου 2023, έχει προχωρήσει σε σκληρή δημοσιονομική προσαρμογή με αποτέλεσμα αυτή να απειλεί και κάθε μηχανοκίνητη δραστηριότητα η οποία θα διεξαχθεί στην Αργεντινή. Με δεδομένο πως η κρατική επιδότηση είναι αναγκαία για την πραγματοποίηση του αγώνα της Αργεντινής κατανοούμε πως οι επόμενες ημέρες θα είναι σημαντικές όσον αφορά το μέλλον του συγκεκριμένου GP.

Ακόμη ένα μελανό σημείο στο συγκεκριμένο γεγονός είναι η απουσία ενημέρωσης των ομάδων του MotoGP. Μέχρι στιγμής καμία ομάδα δεν έχει ενημερωθεί για το τι μέλλει γενέσθαι και αυτό εγείρει πολλά ερωτηματικά. Θα πει κάποιος πως έχουμε ακόμη κάποιους μήνες μπροστά μας για να λυθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα, ωστόσο όταν μιλάμε για ζητήματα οικονομικής φύσεως τότε τα πράγματα περιπλέκονται. Αν όντως το GP Αργεντινής ακυρωθεί τότε το MotoGP θα έχει ένα κενό διάστημα 19 ημερών, με τους ιθύνοντες του θεσμού να βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο καθώς πόνταραν πως το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2024 θα ήταν το μεγαλύτερο κάθε άλλης χρονιάς με 22 αγώνες.

Απειλείται το GP Αργεντινής λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας
Ετικέτες

MotoGP – Fabio Quartararo: “Αυτό που συνέβη στην Αυστρία ήταν γελοίο, ένας εφιάλτης”

Δηλώσεις έκανε ο Γάλλος που είναι πολύ απογοητευμένος
fabio_quartararo
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/8/2025

Ο Fabio Quartararo τερμάτισε την προηγούμενη εβδομάδα στο Αυστριακό GP στην 15η θέση, παίρνοντας μόλις ένα βαθμό. Σε συνέντευξη που παραχώρησε ήταν ιδιαίτερα επικριτικός για την απόδοση της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας του.

Παρά την έντονη απογοήτευση, ο Γάλλος προσπαθεί να φανεί αισιόδοξος και πιστεύει ότι ακόμα και από τα χειρότερα αποτελέσματα μπορεί να προκύψει κάτι θετικό για τους μηχανικούς, ειδικά για το μελλοντικό πρόγραμμα ανάπτυξης του κινητήρα V4 της Yamaha.

Ο Quartararo τονίζει ξεκάθαρα πως χωρίς ικανό κινητήρα στο MotoGP δεν μπορείς να κάνεις προσπεράσεις και αυτή τη στιγμή ο ίδιος δεν είναι σε θέση να δώσει μάχες με τους αντιπάλους του.

Ο Γάλλος αναβάτης δήλωσε: “Θέλω να το ξεχάσω, ειδικά εγώ πρέπει. Ελπίζω να μην το ξεχάσουν οι μηχανικοί, γιατί αυτό που συνέβη στην Αυστρία ήταν γελοίο, και οι τέσσερις οδηγοί ζητάμε εξηγήσεις. Παρ' όλα αυτά, θέλω να σκεφτώ θετικά, ότι το αποτέλεσμα στην Αυστρία ήταν και χρήσιμο για τους μηχανικούς μας. Δεν είναι τόσο το ότι ήμασταν τελευταίοι, αλλά ότι ο Ogura μας είχε 7 δευτερόλεπτα διαφορά ”.

Συνέχισε λέγοντας: “Θέλω να βελτιωθώ και να καταλάβω τι δεν πάει καλά. Μας λείπει ισχύς, και στην Αυστρία δεν καταφέραμε να τη χρησιμοποιήσουμε, έπρεπε να την μειώσουμε για να αποφύγουμε το γλιστρημα, και παρ' όλα αυτά το πρόβλημα εμφανίστηκε. Δεν ξέρουμε ακόμα πώς λειτουργεί αυτή η μοτοσυκλέτα. Η ελπίδα είναι ότι μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχουμε περισσότερη σαφήνεια. Νομίζω ότι θα είναι ακόμα χειρότερα στο Balaton Park, αλλά ελπίζουμε να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Ειλικρινά, πάνω από όλα θα ήθελα να διασκεδάζω — γιατί το να μην διασκεδάζεις είναι το χειρότερο, και στην Αυστρία ήταν εφιάλτης”. Ο Quartararo ήταν η ταχύτερη Yamaha στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά στην Ουγγαρία και βρέθηκε μόλις στην 11η θέση.

Όσον αφορά τον νέο κινητήρα V4 που αναπτύσσει η Ιαπωνική εταιρεία, είπε πως θέλει να τον δοκιμάσει και πιστεύει πως αυτό θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει. Συνέχισε λέγοντας πως τους λείπει η ισχύς, αλλά παράλληλα η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι ανταγωνιστική και κατά την διάρκεια του αγώνα.