Απονέμεται ο τίτλος του «Θρύλου» των MotoGP στον Randy Mamola

MotoGP Legend – Randy Mamola
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

12/2/2018

Ο τίτλους του «Θρύλου» θα απονεμηθεί στον Randy Mamola κατά την φετινή σεζόν, όταν τα MotoGP φτάσουν στο Austin Texas. Πρόκειται για τις περιπτώσεις που ο τίτλος ακολουθεί εθιμοτυπικά, καθώς ο Mamola είναι ένας παγκόσμιος θρύλος, γνωστός ανά την υφήλιο, ακόμα και στις νεότερες γενιές, παρόλο που δεν έχει στεφθεί πρωταθλητής.

Απεναντίας, ανάμεσα στους αναβάτες που έχουν περάσει από τα MotoGP χωρίς πρωτάθλημα, ο Mamola κατέχει μία υψηλότατη βαθμολογία με 13 νίκες και 57 φορές στο βάθρο, πράγμα που στα μάτια του κόσμου τον καθιστά πρωταθλητή, όπως δηλαδή του αξίζει.

Κύριο χαρακτηριστικό του για το οποίο έμεινε στην ιστορία, ήταν το επιθετικό στιλ οδήγησης, και γενικά το επιθετικό του στιλ εντός και εκτός πίστας, ακόμα και σε συνεντεύξεις. Τελευταία φορά που συναντήσαμε τον Mamola ήταν μόλις το περασμένο καλοκαίρι, όταν ζήτησε το XSR700 της YAMAHA ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ για μία βόλτα.. μόνο που πλέον δεν ήταν XSR, αλλά το “The Slider” φτιαγμένο από τον Πέτρο Χατζηροδέλη, και βαφτισμένο από εσάς, τρομάζοντας με αυτό, τον κόσμο στην παραλία του Wheels & Waves…

Θυμηθείτε το video του ελληνικού "The Slider" όπου ο Randy Mamola ξεσηκώνει τον κόσμο στην παραλία του Wheels & Waves 

Ο Mamola αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1992, όμως όλοι θα θυμούνται εκτός από την κόντρα του με τους υπόλοιπους θρύλους, Freddie Spencer και Kenny Roberts, και την συνεργασία του με τα MotoGP κάνοντας δικάβαλους γύρους πριν την έναρξη…

Η καριέρα του Mamola άρχισε το 1979 με το ’83 να είναι μία από τις πιο δυνατές του καθώς τερμάτισε τρίτος ενώ μέχρι την απόσυρσή του από τους αγώνες ήταν πάντα σε κάποιο βάθρο, ανεξάρτητα από την εταιρία με την οποία έτρεχε. Από τότε δεν έχει φύγει ποτέ από τα paddock, συμπληρώνοντας 39 χρόνια παρουσίας.

Ο ίδιος είπε πως δεν το περίμενε: "Όταν το είπα στην γυναίκα και τον γιό μου, μου έδωσαν τα συγχαρητήρια, αλλά αμέσως μετά άρχισαν τα σχόλια, ότι πλέον πρέπει να ζουν με έναν θρύλο… Τα MotoGP είναι η ζωή μου, τα μάτια μου έχουν δει τόσα πολλά από όταν ήμουν 19.. είναι μεγάλη τιμή να συγκαταλέγομαι ανάμεσα σε τόσο σπουδαία ονόματα. Νομίζω ότι είμαι ο πρώτος MotoGP Legend χωρίς να είμαι πρωταθλητής! Πιστεύω πως η δουλειά που έχω κάνει με το φιλανθρωπικό έργο, είναι εξίσου σημαντική.. Μπορείς να είσαι πρεσβευτής του σπορ χωρίς να κατέχεις τίτλο. Είναι προνόμιο να συγκαταλέγομαι ανάμεσα στους καλύτερους και είναι κάτι στο οποίο δίνω μεγάλη αξία…"

 

Ο Mamola θα είναι «MotoGP Legend» ανάμεσα σε όλους τους παρακάτω θρύλους: Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli and the late Nicky Hayden.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Cal Crutchlow εξηγεί γιατί ο Marc Marquez είναι ασυναγώνιστος

Σε μια χρονιά που στέφθηκε πρωταθλητής χωρίς να συμμετάσχει στους τελευταίους τέσσερις γύρους
Cal Crutchlow
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Ο Marc Marquez μπαίνει στο 2026 ως εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια, αποδεικνύοντας ότι το ρίσκο της αποχώρησης από τη Honda όχι μόνο απέδωσε, αλλά τον επανέφερε στην κορυφή.

Ο Ισπανός αναβάτης έχει πλέον μπροστά του τη μεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσει τον Valentino Rossi στη καφενειακή συζήτηση για τον κορυφαίο όλων των εποχών, εφόσον η Ducati GP26 αποδειχθεί ικανή να συνεχίσει την κυριαρχία του εργοστασίου από το Borgo Panigale.

Πριν από οτιδήποτε άλλο, όμως, ο Marquez πρέπει να διασφαλίσει ότι έχει αναρρώσει πλήρως από τον σοβαρό τραυματισμό του στο φινάλε της σεζόν 2025, μετά το ατύχημα στο Grand Prix της Ινδονησίας, όπου υπέστη βαριά ζημιά στην κλείδα. Μόνο τότε θα μπορέσει να επιστρέψει με ασφάλεια και να επιβάλει ξανά την κυριαρχία του απέναντι στους αντιπάλους του.

Η απόφαση να αφήσει τη Honda το 2023 και να μετακομίσει στη δορυφορική Ducati της Gresini ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό του. Ένα στοίχημα που, όπως αποδείχθηκε, κερδήθηκε και με το παραπάνω. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι θα ήταν ψυχολογικά δύσκολο να βιώσει μια παρόμοια διαδικασία αποκατάστασης με εκείνη της Jerez το 2020, αυτή τη φορά όμως στα 32 του χρόνια.

Ο Cal Crutchlow αποκαλύπτει γιατί ο Marquez είναι "φρικιό" πάνω στη μοτοσυκλέτα

Στο νέο βιβλίο του Mat Oxley, "Marc The Magnificent", ο πρώην αναβάτης και αντίπαλος του Marquez, Cal Crutchlow, περιγράφει με τον πιο ωμό τρόπο αυτό που πολλοί στο paddock σκέφτονται εδώ και χρόνια.

"Ο κόσμος δεν έχει ιδέα πόσο ξεχωριστός είναι ο Marc, είναι ένα φρικιό της φύσης", δήλωσε χαρακτηριστικά. "Δεν έχω σώσει ποτέ μοτοσυκλέτα στις 62 μοίρες κλίσης, 15 φορές σε ένα Σαββατοκύριακο! Αυτό δεν συμβαίνει με κανέναν άλλον".

Marc Marquez save

Ο Crutchlow συνεχίζει εξηγώντας ότι η ιδιαιτερότητα του Marquez δεν περιορίζεται μόνο στις εντυπωσιακές αποφυγές πτώσεων, "Είναι αυτός ο τύπος που μπορεί να φέρνει αποτελέσματα κάθε εβδομάδα, οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα που είναι διαβόητα από τις πιο δύσκολες στο grid. Ο Marc είναι 100% ταλέντο, αλλά έχει και αυτή τη σκυλίσια αποφασιστικότητα να σφίγγει τα δόντια και να συνεχίζει. Ο παράγοντας Marquez είναι πραγματικά κάτι το πολύ ξεχωριστό".

Η κατάκτηση του τίτλου το 2025 επιβεβαίωσε ότι η αποχώρησή του από τη Honda ήταν η σωστή επιλογή. Και το πιο ανησυχητικό για τους αντιπάλους του είναι ότι ο Marquez δείχνει να έχει ακόμη πολλά να δώσει.

Μπαίνοντας στη νέα σεζόν, ο Marquez γνωρίζει πλέον τη Ducati, το περιβάλλον της ομάδας και τους ανθρώπους γύρω του πολύ καλύτερα. Αυτή η εξοικείωση μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική στην επιστροφή του από τον τραυματισμό.

Ωστόσο, θα βρεθεί πάνω σε μια μοτοσυκλέτα στην εξέλιξη της οποίας δεν είχε ουσιαστικό λόγο, αφού απουσίασε από τις δοκιμές στη Βαλένθια μετά το πέρας της σεζόν. Την ίδια στιγμή, ο Francesco Bagnaia δεν πρόκειται να τον υποτιμήσει ξανά. Με μια GP26 που ενδέχεται να του ταιριάζει περισσότερο, ο Ιταλός θα αποτελέσει σοβαρή απειλή.

Το ίδιο ισχύει και για ολόκληρο το grid. Όλοι πλέον γνωρίζουν τι μπορεί να κάνει ο Marc Marquez με κόκκινα, αλλά και πού βρίσκονται τα όριά του. Το ερώτημα είναι αν αυτά τα όρια έχουν πράγματι φανεί ή αν, όπως υπαινίσσεται ο Crutchlow, μιλάμε για έναν αναβάτη που εξακολουθεί να αψηφά τους νόμους της λογικής πάνω σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP.