Casey Stoner: Με ήθελαν για γλάστρα

Γιατί ο Αυστραλός σταμάτησε να είναι test rider για την Ducati
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/9/2018

Όπως ήδη σας έχουμε πει, ο Casey Stoner δεν θα συνεχίσει να έχει τον ρόλο του δοκιμαστή για τις μοτοσυκλέτες των MotoGP της Ducati. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες έδειχναν ότι αυτή ήταν μια απόφαση του Αυστραλού πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή, βασισμένη στο σκεπτικό ότι δεν ήθελε να οδηγάει πλέον στο όριο, ρισκάροντας έναν τραυματισμό.

Άλλωστε, ήδη είχε χτυπήσει τον ώμο του μετά τα δοκιμαστικά της Sepang πέρσι. Όμως σε μια τελευταία του συνέντευξη στην ιταλική αθλητική εφημερίδα Gazzetta della sport, δήλωσε πως η Ducati δεν χρησιμοποίησε ποτέ τα δεδομένα που τους είχε δώσει από τις δοκιμές και ότι τον χρησιμοποιούσαν περισσότερο ως γλάστρα! Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, η Ducati τον ήθελε να περιφέρεται στις πίστες ντυμένος με τα ρούχα της και να τον χρησιμοποιεί ως “διαφημιστικό προϊόν” στα social media. Συγκεκριμένα είπε: “Τους έχω πει εδώ και πολύ καιρό τις αλλαγές που χρειάζεται η μοτοσυκλέτα, αλλά αρνούνται να τις κάνουν. Οπότε, αφού δεν χρησιμοποιούν τα στοιχεία που τους δίνω, τότε δεν υπάρχει λόγος και να ρισκάρω. Διότι για να κάνεις τόσο σοβαρή δουλειά σε αυτό το επίπεδο, θα πρέπει να οδηγάς στο όριο. Τίποτα δεν θα μου έδινε περισσότερη χαρά, από το να γιορτάσω την κατάκτηση ενός ακόμα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Ducati, αλλά από την στιγμή που δεν παίρνουν ό,τι τους δίνω, δεν μπορώ να κάνω κάτι παραπάνω… ”

Εδώ βέβαια προκύπτουν ορισμένα ερωτηματικά. Σαφώς γνωρίζουμε ό,τι ο βασικός λόγος που έφυγε ο Stoner από την ενεργό δράση, ήταν η απέχθειά του στις εκδηλώσεις και στις έξω-αγωνιστικές υποχρεώσεις που έχουν στις μέρες μας οι αναβάτες. Γνωρίζουμε όμως, πως πριν μερικές ημέρες ανακοίνωσε στο facebook πως σταματά μεν να είναι test rider, όμως θα συνεχίζει την συνεργασία του με την Ducati ως πρεσβευτής της ιταλικής εταιρείας και μάλιστα είχε ανεβάσει post στην προσωπική του σελίδα, σχετική με τα νέα μοντέλα που θα δείξει η Ducati στην έκθεση του Μιλάνου. Όμως με αυτές τις δηλώσεις που έκανε τώρα, δείχνει πως οι σχέσεις του με τους Ιταλούς δεν είναι τόσο καλές πλέον. Πιθανή αιτία ίσως είναι τα χρήματα που του πρόσφεραν για τον καινούριο ρόλο του ή οι υποχρεώσεις που του ζητάνε στο νέο συμβόλαιο. Ίσως όμως αιτία να είναι και κάποια πρόταση συνεργασίας από άλλο εργοστάσιο. Θα δούμε σύντομα τι από τα δύο συμβαίνει, αλλά δεν θα μας κάνει έκπληξη αν τον δούμε να έχει ρόλο test rider σε άλλη εταιρεία. 

 

Pavesio για Razgatlioglu: “Έκλεισε ένας κύκλος με τη Yamaha”

Ο τρις πρωταθλητής WorldSBK θα αγωνιστεί το 2026 με Pramac Yamaha στο MotoGP
Yamaha Toprak Pavesio
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/1/2026

Η μεταγραφή του Toprak Razgatlioglu στα MotoGP για το 2026 με την Pramac Yamaha αποτελεί μια στιγμή “ολοκλήρωσης” για τη Yamaha, σύμφωνα με τον επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας, Paolo Pavesio.

Ο τρις Παγκόσμιος Πρωταθλητής του World Superbike υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο που θα τον φέρει στη μεγάλη κατηγορία από το 2026, σε μια από τις πιο ηχηρές μετακινήσεις των τελευταίων ετών. Το όνομά του είχε συνδεθεί και στο παρελθόν με το MotoGP, όταν δοκίμασε Yamaha στο Jerez το 2023, χωρίς όμως να προχωρήσει τότε η συνεργασία.

Σύμφωνα με τον Pavesio, το timing είναι καθοριστικό, “Φτάνει στο MotoGP σε μια ηλικία και με μια αγωνιστική ωριμότητα που του επιτρέπουν να διαχειριστεί την πίεση. Έχει κερδίσει τρεις τίτλους στο WorldSBK μέσα από δύσκολες καταστάσεις. Αυτό είναι το βασικό στοιχείο”.

Και προσθέτει, “Ξέρει πόσο σύνθετη είναι αυτή η πρόκληση και έχει ρεαλιστικούς στόχους για το 2026, που ουσιαστικά στοχεύουν στην προετοιμασία για το 2027”.

Yamaha Toprak Pavesio

Ο Ιταλός μάνατζερ θεωρεί ότι ο Razgatlioglu ανήκει στο κορυφαίο επίπεδο, “Το MotoGP έχει τους πιο δυνατούς αναβάτες στον κόσμο και εκεί ανήκει. Πιστεύω πως αυτό έπρεπε να είχε συμβεί. Για μένα, υπήρχε ένας κύκλος που έπρεπε να κλείσει”.

Από το WorldSBK στο MotoGP

Ο Razgatlioglu είχε αγωνιστεί με τη Yamaha στο WorldSBK, κατακτώντας τον τίτλο το 2021. Παρά τις δοκιμές του στο MotoGP το 2023, η μετάβαση δεν προχώρησε τότε, κυρίως λόγω έλλειψης δορυφορικής ομάδας και εμπειρίας.

Η κατάσταση άλλαξε με τη συμφωνία της Yamaha με την Pramac, ανοίγοντας τον δρόμο για το μεγάλο βήμα. Επιπλέον, το γεγονός ότι το MotoGP θα περάσει σε εποχή Pirelli από το 2027 θεωρείται πλεονέκτημα για τον Razgatlioglu, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία με τα συγκεκριμένα ελαστικά από το WorldSBK.

Yamaha Toprak Pavesio

Ο Pavesio αντικατέστησε τον Lin Jarvis, ο οποίος καθοδήγησε τη Yamaha στις πιο επιτυχημένες περιόδους της, με Rossi, Lorenzo και πιο πρόσφατα τον Fabio Quartararo. Η υπογραφή του Razgatlioglu θεωρείται κομβική για τη νέα εποχή της εταιρείας.

Με τη μετάβαση της Yamaha σε κινητήρα V4 και την έλευση των κανονισμών του 2027, ο συνδυασμός εμπειρίας, νέας τεχνολογίας και αλλαγής ελαστικών μπορεί να προσφέρει στον Razgatlioglu ευκαιρίες για διάκριση στο κορυφαίο επίπεδο.

Για τη Yamaha, το να είναι ο κατασκευαστής που έφερε τον Toprak στο MotoGP αποτελεί ήδη μια επιτυχία και το μέλλον θα δείξει αν αυτή η “ολοκλήρωση του κύκλου” θα συνοδευτεί και από αποτελέσματα στην πίστα.