Davide Brivio - Αποχωρεί από την Alpine F1, το HRC καραδοκεί...

Ένας από τους πιο επιτυχημένους Team Manager των GP, σε νέες περιπέτειες
Davide Brivio
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/12/2023

Μετά από τρία χρόνια θητείας του στην ομάδα Alpine της F1, ένας από τους πλέον επιτυχημένους Team Manager στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας, ο χαρισματικός Davide Brivio, που τον είχαμε γνωρίσει από τη δουλειά του τόσο στη Yamaha, όπου η συμβολή του στην αποχώρηση του Rossi από τη Honda για να ενταχθεί στην ομάδα της Iwata ήταν καθοριστική, κερδίζοντας με τους Ιάπωνες 5 τίτλους αναβατών και 4 κατασκευαστών, όσο και στη Suzuki, με το Hamamatsu να κερδίζει τίτλο κατασκευαστών και αναβατών το 2020 -ο πρώτος για τη Suzuki μετά το 2000. Τώρα, ο Brivio ανακοίνωσε πως αποχωρεί από τους 4 τροχούς, χωρίς να έχει δώσει ακόμα στίγμα για το πού θα καταλήξει, όμως οι πρώτες πληροφορίες τον θέλουν να επιστρέφει στο MotoGP, πιθανώς μάλιστα στην δοκιμαζόμενη ομάδα του HRC.

Το γερμανικό Speedweek.com είχε ανακοινώσει στις 24 Νοεμβρίου πως ο Brivio θα εντασσόταν στο HRC, με τον Ιταλό να διαψεύδει -χλιαρά όπως τονίζουν οι Γερμανοί- την είδηση.

Η μεταπήδηση του Brivio από τους 2 στους 4 τροχούς έγινε το 2021, με την ένταξη του στην ομάδα Alpine της Formula 1, όμως όπως φαίνεται η συνεργασία με τους Γάλλους δεν έφτασε ποτέ στα επίπεδα που θα ήθελε ο Brivio, με την πρώην εργοστασιακή ομάδα της Renault να τον υποβιβάζει μάλιστα το 2022, απομακρύνοντας τον από την F1, για να επικεντρωθεί στο φυτώριο οδηγών της ομάδας…

Brivio

Κάπως έτσι, τελείωσε άδοξα η τετράτροχη καριέρα του Brivio στην F1, με την πρόσφατη αποχώρηση του από την ομάδα. Και τώρα; Ακόμα δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση που να συνδέει τον Ιταλό με επιστροφή του στον κόσμο του MotoGP, όμως οι ενδείξεις και οι πληροφορίες του ειδικού τύπου δείχνουν την ομάδα του HRC, που δοκιμάζεται εδώ και χρόνια απέναντι στην επέλαση των ευρωπαϊκών εργοστασίων, με τελευταία πράξη του δράματος την αποχώρηση από τις τάξεις του του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Marc Marquez.

Για το 2024 η Honda έχει στις τάξεις της 3 εξαιρετικά ταλαντούχους αναβάτες -με 4ο τον Takaaki Nakagami που παραμένει στα δρώμενα μόνο και μόνο λόγο εντοπιότητας-, τους Luca Marini, Joan Mir και Johann Zarco, και η προσθήκη του Brivio στη σύνθεση του ιαπωνικού εργοστασίου ίσως να είναι ο χαμένος κρίκος στην αλματώδη εξέλιξη που απαιτούν οι συνθήκες.

Brivio

Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Ο Alberto Puig έχει πλέον επιβεβαιωθεί εκ νέου ως Team Manager στην ομάδα του HRC για το 2024. Μπορεί να υπήρχαν διαφωνίες μεταξύ Honda και Puig, ειδικά όταν ο τελευταίος είχε υποστηρίξει την έλευση στην ομάδα του Digia για ένα έτος, με τελική επικράτηση της θέσης των Ιαπώνων για διετές συμβόλαιο με τον Marini, όμως ο Puig παραμένει κραταιός και θα είναι δύσκολο να μετακινηθεί -μεταξύ άλλων νοικιάζει και υποδομές στο HRC για το WorldSBK! Κι αν ο Brivio προσληφθεί σε διαφορετικό ρόλο; Για παράδειγμα ως Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού του HRC;

Brivio

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στην εξίσωση, το γεγονός πως πέρα από τον πρώην Πρταθλητή με τη Suzuki, Joan Mir, στο HRC εργάζεται επίσης και ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Suzuki Ken Kawauchi. Η ίντριγκα όμως εντείνεται και από την ιδέα ότι ο Rossi συμφώνησε στη μετακίνηση του Marini στο HRC ακριβώς επειδή η Honda θα προσλάμβανε τον παλιόφιλο Brivio...

Ωραίες οι πληροφορίες, οι ιδέες και οι ίντριγκες, για έναν καφέ τουλάχιστον, ενώ τώρα περιμένουμε τις ανακοινώσεις τόσο από τον ίδιο τον Brivio, όσο και από κάποια ομάδα, για να δούμε τι μέλλει γενέσθαι με το μέλλον ενός από τους πιο εμβληματικούς Team Managers στο MotoGP. Και θα ήταν μεγάλο κρίμα να μην τον δούμε ξανά στα “μέρη μας”.

Ετικέτες

Concorde Agreement: Η συμφωνία που έχει μπλοκάρει το MotoGP – Οι διοργανωτές ζητούν πολλά, δεν δίνουν τίποτα

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχει ανακοινωθεί καμιά μεταγραφή ακόμη
liberty media
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/4/2026

Η συμφωνία που είναι γνωστή ως Concorde Agreement ουσιαστικά αφορά στα συμβόλαια συμμετοχής των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα MotoGP για την πενταετία από το 2027 ως και το 2031, καθώς τα τρέχοντα έχουν διάρκεια ως το τέλος της φετινής σεζόν. Δανείζεται το όνομά της από τον χώρο της Formula 1, το έτερο τέκνο της αμερικανικής Liberty Media που εσχάτως έχει βαλθεί να αλλάξει το MotoGP σε μια ανάλογη λογική.

Αυτή η συμφωνία θα έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από την αρχή της φετινής σεζόν, ωστόσο από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένα μεγάλο χάσμα. Από την πλευρά της διοργάνωσης βρίσκεται η Liberty Media και η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna), ενώ απέναντί τους βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών (MSMA) και η Ένωση Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA).

Η αρχική αποτυχία συμφωνίας οδήγησε σε νέα συνάντηση στα τέλη του Μαρτίου, στο περιθώριο του τρίτου αγώνα MotoGP της σεζόν στις ΗΠΑ, η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Στο μεταξύ έχουν γίνει γνωστές αρκετές πρωτοκλασάτες μεταγραφές αναβατών ενόψει 2027, αλλά καμιά τους δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως και ο μόνος λόγος γι’ αυτό είναι η αποτυχία της συμφωνίας.

Επισήμως δεν υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, κάτι αναμενόμενο όταν μιλάμε για μια διαπραγμάτευση που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σταδιακά αρχίζουν να βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με τα σημεία που μπλοκάρουν τη συμφωνία. Ή μάλλον το ένα σημείο που διατρέχει όλα τα υπόλοιπα: το χρήμα.

Ένα βασικό ζητούμενο για τις Liberty και MGPSEG είναι η ανάπτυξη του MotoGP στα πρότυπα της F1 και ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα βήματα που προωθεί η νέα διοργανώτρια, όπως η κατάργηση του Phillip Island για να αντικατασταθεί από μια πίστα σε δημόσιο δρόμο στη Αδελαΐδα. Κατατέθηκαν επίσης και αρκετά πιο αμφιλεγόμενες απόψεις, όπως αυτή που θέλει την καταμέτρηση των πρωταθλημάτων των αναβατών να μην κάνει αναφορά στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3), θέλοντας να απομονώσει επικοινωνιακά το MotoGP από τις άλλες κλάσεις ώστε να είναι πιο “συμπαγές” ως προϊόν μάρκετινγκ.

Τώρα γίνονται γνωστές και άλλες απαιτήσεις της διοργάνωσης προς τις ομάδες, όπως το να ενισχύσουν δραστικά τα τμήματα μάρκετινγκ και τις επικοινωνιακές δράσεις τους ώστε να πολλαπλασιαστεί η προβολή του αθλήματος.

Θέλουν επίσης όλες οι ομάδες να προσλάβουν σε μόνιμη βάση εφεδρικούς αναβάτες ώστε να μην σημειώνονται απουσίες στη σχάρα εκκίνησης όταν κάποιος τραυματιστεί, ενώ απαιτούν να έχουν όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικά πρωτότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών τους διαθέσιμα για προωθητικές εκδηλώσεις καιρό πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτά περιγράφονται ως μέρος των απαιτήσεων της Liberty Media προς MSMA και IRTA, ενώ η πλευρά των αναβατών και ομάδων ζητά περισσότερα χρήματα με ένα νέο συμβόλαιο που να προβλέπει ανταπόδοση ως ποσοστό των εσόδων και όχι με σταθερό ετήσιο ποσό όπως γίνεται ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει από τις διαπραγματεύσεις, η Liberty προτείνει μια πάγια ετήσια πληρωμή 8 εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε ομάδα, η οποία είναι κατά ένα εκατομμύριο αυξημένη από αυτή που λαμβάνουν τώρα - ή, κατά άλλες φήμες, ένα σταθερό ετήσιο ποσό ανά μοτοσυκλέτα στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δηλώνουν πως αυτή η πρόταση συνιστά κοροϊδία, καθώς τα κόστη που καλούνται να επωμιστούν από τις νέες απαιτήσεις της Liberty θα τους κοστίσουν αρκετά περισσότερα χρήματα και επιμένουν σε ποσοστό επί των κερδών όπως στη F1.

Υπάρχουν κάποιες αντιπροτάσεις από τις ομάδες, όπως λ.χ. να προσληφθεί ένας εφεδρικός αναβάτης ανά κατασκευαστή και να χρησιμοποιείται στη θέση απόντα οποιασδήποτε ομάδας χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ εκπρόσωπος της MSMA είπε ανώνυμα πως “οι κατασκευαστές δεν είναι αρνητικοί στην πρόταση αυτή, αν η Liberty πληρώσει τα δέοντα”, ωστόσο είναι μάλλον σαφές πως ο εφεδρικός αναβάτης δεν ακούγεται ως ιδανική λύση και θα προτιμούσαν να μην γίνει καμιά αλλαγή στο σημείο αυτό απ’ όσα ισχύουν σήμερα.

Το θέμα είναι πως έχει αρχίσει να διαγράφεται πλέον η γενική εικόνα και δυστυχώς μοιάζει να είναι αυτή που υποπτευόμασταν: η Liberty Media ήρθε με μεγάλες ορέξεις και πλάνα για το MotoGP, ζητώντας τα πάντα και δίνοντας τίποτα.

Στο τέλος βέβαια το ερώτημα είναι ένα και αμείλικτο: ποιος θα υποχωρήσει πρώτος; Είναι τα εργοστάσια σε θέση να απειλήσουν με αποχώρηση ή μήπως δεν έχουν κανένα πραγματικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια τους; Κι αν στο τέλος δεν επιτευχθεί η περίφημη Concorde Agreement για το MotoGP, πού οδεύουμε; Προς μια σεζόν χωρίς πρωτάθλημα το 2027;

Αν η τι άλλο, η συνέχεια αυτού του ανομολόγητου θρίλερ που διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες και μακριά από μικρόφωνα και κάμερες θα έχει πολύ ενδιαφέρον.