Ducati για Lorenzo: Πρέπει να ανταποδώσουμε

«Έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια να προσαρμοστεί»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/1/2018

Ο race team manager της Ducati κ. Davide Tardozzi σε μία συνολική αποτίμηση της χρονιάς, αναγνώρισε την προσπάθεια του Lorenzo να προσαρμόσει το οδηγικό του στιλ στα δεδομένα της Ducati και να αρχίσει να αποδίδει αποτέλεσμα.

Σε μία ακριβή και πολυσυζητημένη μεταγραφή που οι άσχημες επιδόσεις του Lorenzo στην αρχή της σεζόν έσπειραν την θύελλα των επικρίσεων, ακόμα και μέσα στην ίδια την Ducati, η δουλειά που χρειαζόταν να γίνει περνούσε πάντα από ένα γκρίζο φίλτρο, καθώς άπαντες εστίαζαν στο αποτέλεσμα.

Είναι επίσης ξεκάθαρο, κι έχει ειπωθεί κατά διαστήματα, πως περίμεναν γρηγορότερη προσαρμογή, ιδιαίτερα από την στιγμή που ο Dovizioso έφτασε να διεκδικεί το πρωτάθλημα. Από την μία ο Lorenzo είναι μία πολύ μεγάλη επένδυση που πρέπει να προστατευτεί, από την άλλη ο Tardozzi πραγματικά πιστεύει πως έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από τον Lorenzo, και τώρα είναι η σειρά της Ducati να κάνει το αντίστοιχο, να προσαρμόσει την μοτοσυκλέτα της στον ίδιο:

«Ο Lorenzo κατέβαλε μία τεράστια προσπάθεια να αλλάξει το στιλ οδήγησης και να το προσαρμόσει στην Ducati, φέρνοντας τελικά αποτελέσματα. Ακόμα δεν είναι τόσο γρήγορος για έναν τίτλο, αλλά είναι τώρα η σειρά μας να προσαρμόσουμε την μοτοσυκλέτα. Χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στην στροφή, και τώρα έχουμε επικεντρωθεί σε αυτό καθώς είναι κάτι που θα βοηθήσει όλους μας τους αναβάτες».

Ο Tardozzi είναι παλιός αγωνιζόμενος σε GP και Superbike, εφτά φορές πρωταθλητής Ιταλίας στα Superbike και πρωταθλητής Ευρώπης στα Superbike. Αγωνίστηκε στα MotoGP το ’84 και ’85 στην κατηγορία των 250, πριν περάσει στα Superbike όπου έφτασε να διεκδικεί τον τίτλο το ’88 αλλά τον έχασε από σκαμπανεβάσματα απόδοσης. Υπήρξε team manager της Ducati στην χρυσή εποχή Superbike με Carl Fogarty και Troy Corser και αποχώρησε το 2009 για να πάει στην BMW. Επέστρεψε το 2010 στην ομάδα της Ducati στα MotoGP. Ο ίδιος λοιπόν γνωρίζει πολύ καλά από προσαρμογή αγωνιζομένων, αλλά κι από σκαμπανεβάσματα απόδοσης, και πιστεύει πως πραγματοποιούν βήματα στην σωστή κατεύθυνση για μία άκρως ανταγωνιστική σεζόν

Ετικέτες

Enea Bastianini: “Ο χειρότερος αγώνας της καριέρας μου” – Αδύνατο να συνεχίσει έτσι δηλώνει ο "La Bestia"

Μετά τον Pedro Acosta και ο Ιταλός στρέφεται ενάντια της KTM
Enea Bastianini ενάντια της ΚΤΜ 2025
Από το

motomag

26/5/2025

Ο Enea Bastianini, διπλός νικητής με την Ducati στο Silverstone το 2024, χαρακτήρισε το Βρετανικό MotoGP του 2025 ως πιθανότατα τον χειρότερο αγώνα της καριέρας του.

Αντιμετωπίζοντας δυσκολίες στο να προσαρμοστεί στην RC16 από τις πρώτες κιόλας δοκιμές πριν την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ο Bastianini απηύθυνε έκκληση για βοήθεια, ίσως και μια προειδοποίηση προς την KTM λέγοντας ότι αδύνατο να συνεχίσει έτσι.

Μετά την 15η θέση στο Sprint του Silverstone, ο Ιταλός τερμάτισε 17ος στον κύριο αγώνα, έχοντας εκτίσει και ποινή long lap από το Le Mans. Ο Bastianini που σκέφτηκε ακόμη και να αποσυρθεί κατά τη διάρκεια του αγώνα – βρέθηκε 54 συνολικά δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή και εργοστασιακό αναβάτη της Aprilia, Marco Bezzecchi

Ο Bastianini ήταν τόσο πίσω από τον αμέσως επόμενο, Miguel Oliveira, που ούτε μια ποινή 16 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα λόγω πίεσης ελαστικών δεν άλλαξε τη θέση του. Μόνο ο τραυματισμένος Somkiat Chantra (LCR) και ο αναπληρωματικός της Aprilia, Lorenzo Savadori, που επίσης δέχθηκαν ποινές, τερμάτισαν πίσω του.

Ο ταχύτερος γύρος του Bastianini ήταν 2,1 δευτερόλεπτα αργότερος από του Bezzecchi και 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργός από τον ταχύτερο KTM αναβάτη, Pedro Acosta. Ο Ισπανός δήλωσε επίσης απογοητευμένος με την έκτη θέση που κατέκτησε και “έτριξε τα δόντια” στην ΚΤΜ για την έλλειψη υποστήριξής στους αναβάτες της, ωστόσο τερμάτισε σε πολύ καλύτερη θέση από τον Bastianini και για αυτό ο λόγος του έχει και πολύ μεγαλύτερο ειδικό βάρος.  Ο Bastianini δεν κατάφερε κάτι καλύτερο ούτε σε σχέση με τον ομόσταυλό του M. Vinales που πήρε την 11η θέση στον αγώνα, με διαφορά μεγαλύτερη των 40 δευτερολέπτων από τον Ιταλό.

“Ήταν μία πολύ δύσκολη μέρα γιατί προσπάθησα να κάνω κάτι με τη μοτοσυκλέτα, αλλά τίποτα, είναι αδύνατο για μένα να πιέσω. Ο αγώνας ήταν δύσκολος ακόμα και στις ευθείες γιατί ήταν πολύ δύσκολο να κρατήσω το γκάζι ανοιχτό - το μπροστινό μέρος ήταν πολύ ελαφρ…. Ήταν πολύ απογοητευτικό. Πιθανότατα ο χειρότερος αγώνας της καριέρας μου.”, είπε ο Ιταλός που σκέφτηκε πολλές φορές να αποσυρθρεί από τον αγώνα, όπως δήλωσε. Τερμάτισε ωστόσο όπως είπε για όλους, και για τον ίδιο και για την ομάδα. 

Κοιτώντας προς τον επόμενο αγώνα στην Aragon, ο Bastianini ζήτησε περισσότερη τεχνική υποστήριξη από την KTM: “Αυτή τη στιγμή είμαι ο χειρότερος αναβάτης στην πίστα. Πέρυσι εδώ κέρδισα δύο φορές και φέτος μου φαίνεται αδύνατο που είμαι τελευταίος. Πιστεύω πως η KTM πρέπει να κάνει κάτι για μένα και για το μέλλον μου, γιατί έτσι δεν γίνεται να συνεχίσουμε.”

“Στο τέλος η μοτοσυκλέτα δεν στρίβει και τα ηλεκτρονικά δεν δουλεύουν. Αυτό είναι το πρόβλημα. Μπορούμε να φρενάρουμε δυνατά, αλλά σε αυτή την πίστα, σήμερα με τον δυνατό άνεμο, δεν ήταν το δυνατό μας σημείο. Το Le Mans ήταν καλό γιατί είχε πολλές κλειστές στροφές και ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί, αλλά εδώ όχι.”
Ο Bastianini – του οποίου ο χρόνος στο νικηφόρο Sprint του Silverstone το 2024 ήταν 3,7 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Alex Marquez το 2025 – έχει ως καλύτερο φετινό του τερματισμό με την KTM την έβδομη θέση στο Austin.