GASGAS - Θα γίνει ο έκτος κατασκευαστής στα MotoGP;

Με τον Pol Espargaro στις τάξεις της;
Από το

motomag

6/7/2022
Οι φήμες είχαν ήδη ξεκινήσει από την αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP, ενώ τώρα, το βρετανικό site VisorDown επικαλείται πληροφορίες που ρίχνουν λάδι στη φωτιά, αναφέροντας πως η άφιξη της GASGAS στα MotoGP θα γίνει μέσω της Tech 3, με αναβάτη τον Pol Espargaro
 
Παρά το χωμάτινο προφίλ της, μετά την προσάρτησή της στο Pierer Group, η GASGAS έχει αποκτήσει διευρυμένο ρόλο, που περιλαμβάνει και τους αγώνες στην άσφαλτο, με συμμετοχές σε Moto2 και Moto3. Για την ώρα βέβαια οι μοτοσυκλέτες της είναι στην ουσία μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ βαμμένες κόκκινες.
 
 
Σύμφωνα τώρα με τις πληροφορίες του VisorDown, οι οδηγοί που θα απαρτίζουν τη νέα ομάδα της GASGAS στα MotoGP φέρεται να είναι οι Pol Espargaro και Remy Gardner. O πρώτος ήταν αναβάτης της KTM από το 2017, την πρώτη του σεζόν στα MotoGP, έως και το 2020 χωρίς ωστόσο να πετύχει κάποια νίκη. Παρ’ όλ’ αυτά τα πέντε βάθρα που κατάφερε, το 2020, τον έφεραν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης. Ο δεύτερος είναι ο πρωταθλητής της Moto2 για το 2021 με τη Red Bull KTM Ajo και φέτος έχει την πρώτη του χρονιά στα MotoGP, στη δορυφορική της KTM, Tech3 Racing. 
 
 
 
 
Όπως ανέφερε και ο Pit Beirer στο Speedweek: “Ο Pol είχε μεγάλη επιρροή στο σχέδιο για το MotoGP από το 2017 έως και το 2020, ενώ έχει να κλείσει έναν λογαριασμό με την ΚΤΜ. Διότι όταν η μοτοσυκλέτα έγινε ανταγωνιστική για τη νίκη, μας άφησε για έναν άλλον κατασκευαστή, προκειμένου να κυνηγήσει το παιδικό του όνειρο.”
 
 
Η αναφορά αυτή του Pit Beirer σε συνδυασμό με την “πορτοκαλί” ιστορία που έχουν και οι δύο αναβάτες που αναφέρονται στις φήμες, το σενάριο αποκτά μία λογικοφανή βάση. Μην ξεχνάμε επίσης πως η εργοστασιακή ομάδα της KTM έχει ήδη συμπληρώσει το ρόστερ της με τους Brad Binder και Jack Miller, επομένως δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια άλλη θέση για τον Pol.
 
Προς το παρόν, τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι επιβεβαιωμένα από κάποια επίσημη πηγή, κι αναμένουμε να δούμε αν αυτή η είδηση δημιουργήσει την ανάγκη για επίσημες ανακοινώσεις, είτε από την KTM, είτε από τη Dorna.
 

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.