Γιατί ο Joe Roberts απέρριψε την Aprilia

Ο τρίτος αναβάτης που απέρριψε πρόταση των Ιταλών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

4/12/2020

Ο νεαρός (μόλις 23 ετών) Καλιφορνέζος αναβάτης Joe Roberts, ήταν απρόσμενα εντυπωσιακός την φετινή σεζόν στην Moto2, πετυχαίνοντας τρεις pole positions, έναν τερματισμό στο βάθρο (στο Brno) και την έβδομη θέση το πρωτάθλημα. Ο Roberts εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο τις συμβουλές του riding coach του, του πρώην αναβάτη των MotoGP John Hopkins. Πριν την φετινή σεζόν, το καλύτερό του αποτέλεσμα ήταν ένας τερματισμός στην δέκατη θέση, ενώ είχε καταφέρει να μαζέψει βαθμούς μόνο σε πέντε αγώνες από τους 43 που είχε εκκινήσει συνολικά.

Στην απεγνωσμένη αναζήτηση της Dorna για έναν Αμερικανό αναβάτη που θα ανέβει στα MotoGP, έχοντας περάσει ήδη πέντε χρόνια από τότε που ο αδικοχαμένος Nicky Hayden ήταν ο τελευταίος Αμερικάνος που συμμετείχε στην κορυφαία κατηγορία, οι μετοχές του Roberts εκτοξεύθηκαν μέσα στην χρονιά.

Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, ο νεαρός αναβάτης μπήκε στο στόχαστρο της Aprilia Racing Team, η οποία είχε αρχίσει κι αυτή να ψάχνει εντατικά τον αντικαταστάτη του Andrea Iannone. Παρ' όλα αυτά, ο Roberts απέρριψε την πρόταση "για πολλούς λόγους", όπως ανέφερε, λέγοντας ότι "δεν αξίζει αυτή την… προαγωγή ακόμη και θα ήθελε να έχει επιλεχθεί λόγω του ταλέντου του κι όχι λόγω του διαβατηρίου του".

Όπως είπε σε μια συνέντευξή του στην Gazzetta dello Sport, του άρεσε που τον κάλεσαν από την Aprilia και ήξερε πως θα ήταν γρήγορος πάνω στην μοτοσυκλέτα, αλλά όπως χαρακτηριστικά δήλωσε "εγώ θέλω να κερδίζω και η ομάδα μου (Italtrans) είναι η καλύτερη ομάδα γι' αυτό. Μου αρέσει η ατμόσφαιρα, είμαστε όλοι φίλοι και δεν θέλω να τρέξω στα MotoGP επιδή έχω αμερικάνικο διαβατήριο, αλλά επειδή το αξίζω."

Σε μια άλλη συνέντευξή του στο αμερικάνικο "Cycle World", ο Roberts υπερθεμάτισε πάνω στο επιχείρημά του, λέγοντας ότι ήθελε να τιμήσει και το νέο του συμβόλαιο στην Moto2 με την Italtrans –η ομάδα που ανακηρύχθηκε πρωταθλήτρια με τον Enea Bastianini- ενώ συμπλήρωσε ότι θα ήταν δύσκολο και το γεγονός ότι θα έπρεπε να αλλάξει την ψυχολογία του σε μικρό διάστημα.

Ο Roberts ήταν απόλυτα ειλικρινής στις δηλώσεις του, λέγοντας πως "υπάρχουν πολλοί λόγοι που δεν θέλησα να πάω. Ένας από αυτούς είναι ότι δεν έχω γευτεί ακόμη τη νίκη. Αν πήγαινα στα MotoGP, θα είχα αντιπάλους που έχουν κερδίσει αγώνες, τίτλους και είναι κορυφή. Είναι οι καλύτεροι στον κόσμο. Δεν λέω ότι δεν θα μπορούσα να οδηγήσω μαζί τους, αλλά για μένα προσωπικά, η ψυχολογία που χρειάζεται για να βρεθώ εκεί είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Επίσης σημαντικό ήταν το γεγονός ότι μόλις είχα υπογράψει συμβόλαιο με την Italtrans. Για να είμαι ειλικρινής, όταν λέω ότι θα κάνω κάτι, το κάνω. Είχε περάσει αρκετός χρόνος και αν έσπαγα το συμβόλαιό μου θα ήταν πολύ κακό για την ομάδα."

Ο Roberts, ο οποίος έχει μπει στο στόχαστρο και της Ducati για το 2022, είναι ο τρίτος αναβάτης της Moto2 που απορρίπτει πρόταση της Aprilia για τα MotoGP, μαζί με τους Marco Bezzecchi και Fabio Giannnantonio. Τελικά η Aprilia αποκάλυψε ότι θα επιλέξει ανάμεσα στους Lorenzo Savadori και Bradley Smith για το 2021 –μετά τις πρώτες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν- ως team mate του Aleix Espargaro.

Jorge Martin-Aprilia: Έτσι θα ανέβει ξανά στην κορυφή ο Ισπανός - Τι λέει ο τεχνικός διευθυντής του Noale

Επανεκκίνηση πρέπει να κάνει ο Martin με την υποστήριξη της Aprilia Racing
MotoGP Aprilia Jorge-Martin 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/12/2025

Πίσω τους θέλουν να αφήσουν το 2025, τόσο ο Jorge Martin όσο και η Aprilia Racing έπειτα από μία καταστροφική σεζόν για τον περσινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή που πρέπει να κάνει reset για το 2026 έχοντας μια μοτοσυκλέτα που έδειξε φέτος ότι μπορεί να χτυπήσει στα ίσια τις εργοστασιακές Ducati.

Η σεζόν του 2026 θα ξεκινήσει ουσιαστικά από το μηδέν για τον Martin, με στόχο να προσαρμοστεί 100% ώστε να μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την πιο ανταγωνιστική RS-GP που έχουμε δει μέχρι σήμερα.

Ο τεχνικός διευθυντής της Aprilia Racing, Fabiano Sterlacchini, τονίζει πως η βελτίωση των αποτελεσμάτων του Jorge Martin στη νέα χρονιά θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο η ομάδα θα καταφέρει να βοηθήσει τον Martin να βρει αρμονία και αυτοπεποίθηση πάνω στη σέλα της RS-GP. Η πρώτη χρονιά της συνεργασίας τους μόνο προς αυτό δεν οδήγησε, με τον Martin να τερματίζει σε μόλις τέσσερις από τους 22 αγώνες και να μαζεύει μια σειρά από σοβαρούς τραυματισμούς με την RS-GP, στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί από τη μετάβασή του από την Ducati Desmosedici που οδηγούσε από το 2021.

Σύμφωνα με τον Sterlacchini, η Aprilia θα πρέπει ουσιαστικά να ξεκινήσει από την αρχή με τον Martin το 2026, χτίζοντας ένα πλαίσιο εξέλιξης, βήμα-βήμα, μετά από μια σεζόν γεμάτη διακοπές ρυθμού και πισωγυρίσματα. Την ίδια στιγμή, ο Martin καλείται να προσαρμόσει το στιλ οδήγησής του στη μοτοσυκλέτα, αλλά και να συνεχίσει να δουλεύει ώστε να αντλήσει το μέγιστο από την RS-GP.Aprilia MotoGP 2026

Το θετικό για την Aprilia και τον Martin είναι πως η μοτοσυκλέτα απέδειξε την ανταγωνιστικότητά της μέσα στο 2025, σημειώνοντας νίκες με δύο διαφορετικούς αναβάτες, τον Marco Bezzecchi και τον Raul Fernandez. Αυτό, σύμφωνα με τον Sterlacchini, αποτελεί δείγμα πως η RS-GP έχει μεγάλο περιθώριο απόδοσης, αρκεί να βρεθεί η ισορροπία με τον Martin, όπως βρέθηκε για τους Bezzecchi και Fernandez, τη στιγμή που ο Μαδριλένος είναι θεωρητικά ο ταχύτερος μεταξύ των τριών.

“Είχαμε πολλές διακοπές μέσα στη χρονιά, οπότε πρέπει να ξαναρχίσουμε το 2026 με μια πιο μεθοδική προσέγγιση, βήμα-βήμα” δήλωσε ο Sterlacchini μετά τις δοκιμές της Valencia στις 18 Νοεμβρίου και πρόσθεσε: “Η μοτοσυκλέτα αποδείχθηκε ανταγωνιστική, και με περισσότερους από έναν αναβάτες. Πιστεύω λοιπόν ότι με τον Jorge πρέπει να βρούμε την ισορροπία ανάμεσα στο στιλ οδήγησής του και τη μοτοσυκλέτα.” Το πρόβλημα για RS-GP και Martin είναι ότι την τελευταία χρονιά η μοτοσυκλέτα εξελίχθηκε περισσότερο με τα δεδομένα που συγκέντρωναν οι μηχανικοί του Noale από τους άλλους αναβάτες της πρωτότυπης αγωνιστικής και όχι με εκείνα του Martin. Οπότε η RS-GP ταιριάζει καλύτερα στο στιλ των Bezzecchi και Fernandez έτσι όπως είναι τώρα και ο Ισπανός θα πρέπει να είναι εκείνος που πρέπει να καταβάλλει έξτρα προσπάθεια για εκμεταλλευτεί στο 100% τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Το εύλογο ερώτημα, αν θα μπορέσει δηλαδή να τα καταφέρει, με τη βοήθεια και της Aprilia στις αλλαγές που θα κάνει στη μοτοσυκλέτα προς αυτήν την κατεύθυνση, θα απαντηθεί στην αρχή της ερχόμενης σεζόν. Τότε ο Martin θα βρίσκεται και σε πολύ καλύτερη φυσική κατάσταση από αυτή που έχει σήμερα, η οποία, εξαιτίας των τραυματισμών του, βρίσκεται πίσω έναντι των άλλων αναβατών.

Aprilia MotoGP 2026