Honda: 60 χρόνια στους αγώνες

25 χρόνια συνεργασία με την Repsol
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/7/2019

Μπορεί ο όγδοος γύρος του πρωταθλήματος με τον αγώνα του TT Assen να μην είχε νικητή τον Marquez, αλλά τον Vinales της Yamaha, όμως για τη Honda είχε ιδιαίτερη σημασία καθώς σηματοδοτούσε την 60η επέτειό της εμπλοκής της στους αγώνες. Η πρώτη της συμμετοχή ήταν πίσω στο 1959, στη Ultra-Lightweight κατηγορία των 125cc του Isle Of Man, που πραγματοποιήθηκε στις 3 Ιουνίου εκείνης της χρονιάς.

Για να γιορτάσει την επέτειό της, η Honda έκανε μια εκδήλωση πριν τον αγώνα του Assen. Σε αυτή παρευρέθηκαν πολλά γνωστά ονόματα του σπορ, που έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν με τη Honda όπως οι θρυλικοί Mick Doohan, Freddie Spencer και ο Kunimitsu Takahashi που είναι ο πρώτος Ιάπωνας που κέρδισε έναν αγώνα GP με αυτή, αλλά και ο Marc Marquez. Παρόντες ήταν επίσης ο Διευθυντής του HRC Tetsuhiro Kuwata, ο CEO της Dorna Carmelo Ezpeleta και ο πρόεδρος της FIM Jorge Viegas.

Σχετικά με την τεράστια πορεία της Honda στους αγώνες, ο Kuwata είπε: “Κανείς δεν φανταζόταν πως η Honda μετά από 60 χρόνια θα συνέχιζε να παίρνει μέρος και να κερδίζει αγώνες σε διάφορα πρωταθλήματα. Είναι η μοναδική εταιρεία με ενεργό δράση σε όλα τα μεγάλα πρωταθλήματα όπως τα MotoGP, Formula1, Motorcross, IndyCar, Dakar, Trial, WSBK και Enduro. Ο ανταγωνισμός είναι ένα σημαντικό κομμάτι της φιλοσοφίας της Honda και είναι μια εξαιρετική μέθοδος για να αναπτύξουμε νέες τεχνολογίες.”

Ο Marquez απ’ τη πλευρά του τόνισε πως η Honda έχει κατασκευάσει πολλές μοτοσυκλέτες ορόσημα και πως είναι πολύ περήφανος που είναι μέρος της επιτυχημένης αγωνιστικής της ιστορίας, όπως και ότι σκοπεύει να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία στο μέλλον. Ιδιαίτερα συγκινητικά, ήταν τα λόγια του Doohan που ανέφερε πως ακόμη θυμάται την πρώτη του επίσκεψη στο HRC λίγο πριν το τέλος του 1988, με σκοπό να υπογράψει τη μεταγραφή του στη Honda για το 1989, στην κατηγορία των 500cc. Η συνεργασία του με το HRC ήταν γεμάτη επιτυχίες καθώς στέφθηκε πρωταθλητής το 1994,1995,1996,1997 και το 1998. “Εξ αρχής εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ με την αφοσίωση του προσωπικού όταν με ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις του HRC ,είπε. Τον κέρδισαν οι πινακίδες που υπήρχαν αναρτημένες στους χώρους που έλεγαν: “Η τεχνολογία του αύριο, σήμερα”.

Ο Freddie Spencer φρόντισε να μοιραστεί την εμπειρία και τις αναμνήσεις του απ’ τη συνεργασία του με το HRC, δίνοντας μια πιο νοσταλγική νότα στην εκδήλωση. “Κέρδισα το πρώτο μου πρωτάθλημα στη κατηγορία των 500cc στις 4 Σεπτεμβρίου το 1983 στην Imola. Τρεις μέρες αργότερα, στις 7 Σεπτεμβρίου ο Soichiro Honda με έπιασε απ’ τους ώμους και μου είπε: Σε ευχαριστώ. Εγώ εκπλήρωσα το όνειρό μου και ο κ.Honda τα δικά του.”

Ο Takahashi είναι άλλος ένας απ’ τους θρυλικούς αναβάτες που έχουν περάσει απ’ τη Honda με μεγάλες διακρίσεις στα παγκόσμια πρωταθλήματα της δεκαετίας του ’60. Ήταν 21 ετών όταν έγραψε ιστορία με τη Honda, καθώς το 1961 έγινε ο πρώτος Ιάπωνας που νίκησε σε αγώνα GP στο Hockenheim της Γερμανίας. “Θυμάμαι πως ο Soichiro Honda και η ομάδα του ήταν αποφασισμένοι να φτιάξουν τις καλύτερες μοτοσυκλέτες στον κόσμο και πως έτσι ξεκίνησε η αγωνιστική δράση της Honda.” Συμπλήρωσε τις δηλώσεις του λέγοντας: “Πιστεύω ακράδαντα πως η φιλοσοφία της Honda έχει περάσει στη νέα γενιά!”

Τόσο ο Ezpeleta όσο και ο Viegas αναγνώρισαν το σημαντικό ρόλο της Honda στον αγωνιστικό κόσμο των μοτοσυκλετών και ο CEO της Dorna είπε: “Τα τελευταία 60 χρόνια η Honda έθετε τον πήχη χρόνο με το χρόνο και έγινε ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στους αγώνες GP. Είμαστε πολύ περήφανοι που αποτελούμε μέρος της ιστορίας της και που για μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι μας.”

Ο Viegas απ’ την άλλη εστίασε τις δηλώσεις του στη σημαντικότητα της συμμετοχής στους αγώνες, όταν είσαι μια απ’ τις μεγαλύτερες εταιρείες μοτοσυκλετών στο κόσμο. Έκλεισε λέγοντας: “Η μεγαλύτερη μάχη της Honda είναι στο τωρινό πρωτάθλημα που πρέπει να αποδείξει πως τα προϊόντα της είναι τα πιο καινοτόμα και πως έχουν αποδείξει την αξία τους μέσα απ’ τους αγώνες μέχρι να φτάσουν στους πελάτες της.”

Ετικέτες

MotoGP 2024, Le Mans P1 - Ο Jorge Martin ταχύτερος όλων με νέο ρεκόρ πίστας

Κακή απόδοση από τον Marc Marquez που πρέπει να περάσει από τα Q1…
Jorge Martin
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/5/2024

Στα P1 (ή PR όπως έχουν μετονομαστεί) της Παρασκευής, η πρώτη θέση άλλαξε χέρια δεκάδες φορές μέχρι το τέλος, με τον Martin να αναδεικνύεται ταχύτερος όλων, όμως για να το κάνει χρειάστηκε να βρει αποθέματα να γυρίσει σε τρομερό ρυθμό, γράφοντας παράλληλα και νέο ρεκόρ πίστας. Εξαιρετικοί οι Bagnaia και Acosta που βρέθηκαν στις θέσεις 2 και 3, ενώ ο Marc Marquez δεν μπόρεσε να βρει τη φόρμα του, τερματίζοντας 13ος, και αύριο θα πρέπει να παλέψει στα Q1 για μια θέση στα Q2.

Στην ηλιόλουστη πίστα του Le Mans, με την σχετικά μικρή ευθεία στην οποία οι αναβάτες πιάνουν κάτι λιγότερο από 320 χλμ/ώρα, μετά τα FP1 της Παρασκευής σειρά είχαν τα P1, όπου όλοι περιμένουμε να δούμε ποιος αναβάτης είναι περισσότερο φορμαρισμένος στη Γαλλία, και αν θα έχουμε μονόλογο Ducati, ή αν στη μάχη της κορυφής δούμε και την GASGAS (KTM) του Acosta αλλά και την Aprilia του Vinales. Καμία ελπίδα δεν διαφαίνεται πάντως για τους Γάλλους αναβάτες Quartararo και Zarco, καθώς Yamaha και Honda δεν τους επέτρεψαν κάτι καλύτερο από τις θέσεις 20 και 16 στα FP1.

Το ρολόι ξεκινά να μετρά αντίστροφα και η μια ώρα των P1 ξεκινά.

Ο Jorge Martin γράφει τον ταχύτερο πρώτο χρόνο με 1 32 226, ενώ αμέσως μετά τον διαδέχεται ο Marc Marquez με 1 31 665. Στον ίδιο γύρο ο Pedro Acosta υποβιβάζει τον Martin στην 3η θέση, όμως ο αναβάτης της Prima Pramac παίρνει το αίμα του πίσω αμέσως μετά. Οι αναβάτες γράφουν ο ένας μετά τον άλλο ταχύτερους γύρους και η κατάταξη στην κορυφή αλλάζει ξανά και ξανά.

Πτώση Marc

Οκτώ λεπτά έχουν περάσει από την έναρξη των P1 και έχουμε την πρώτη πτώση. Στην 12 χάνει το μπροστινό ο Marc Marquez, και πέφτει καταλήγοντας στα χαλίκια, ευτυχώς χωρίς να χτυπήσει.

Πενήντα λεπτά πριν το τέλος, και η πρώτη πεντάδα είναι η εξής: Maverick Vinales 1 31 359, Pedro Acosta, Jorge Martin, Fabio di Giannantonio και Marco Bezzecchi. Όγδοος είναι ο Marc (που έχει μπει στα pits μετά την πτώση του), και ένατος ο Pecco Bagnaia.

Λίγα λεπτά αργότερα, με 47 λεπτά να απομένουν για το τέλος, ο Bagnaia κάνει την επίθεσή του, γράφοντας τον 2ο ταχύτερο χρόνο πίσω από τον Vinales. Καλύτερα τα πηγαίνει μέχρι στιγμής ο Quartararo, στην 10η θέση, ενώ ταχύτερος αναβάτης Honda είναι ο Zarco στην... 17η θέση.

Στο 45, οι περισσότεροι αναβάτες έχουν μπει στα pits για το πρώτο τους διάλειμμα, ενώ πτώση έχουμε από τον Brad Binder, η δεύτερη του για σήμερα αφού είχε πέσει και στα FP1.

Στο δεύτερο μισό των P1 αξίζει να σημειωθεί πως ο Marc Marquez έχει μπει με τα χρησιμοποιημένα ελαστικά που είχε όταν έπεσε, θέλοντας να πάρει στοιχεία για τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας του στο τέλος του αγώνα, ενώ αναμένουμε να βάλει φρέσκα ελαστικά στο τέλος των P1.

Martin

Εικοσιέξι λεπτά πριν το τέλος, και ο Martin γράφει τον ταχύτερο χρόνο μέχρι στιγμής, με 1:31.305, με την πρώτη πεντάδα τώρα να είναι Martin, Vinales, Bagnaia, Bastianini και Acosta. Δέκατος είναι ο Marc Marquez, που κινδυνεύει έτσι να βρεθεί στα Q1.

Είκοσι λεπτά πριν το τέλος, και οι περισσότεροι αναβάτες είναι στα pits για το προτελευταίο διάλειμμα πριν το τέλος των P1.

Ο Enea Bastianini που ήταν 5ος, βελτιώνει τον χρόνο του για να βρεθεί 2ος πίσω από τον Martin.

Πλέον ένας-ένας οι αναβάτες μπαίνουν ξανά στην πίστα, και περιμένουμε να δούμε πόσο θα καταφέρουν να ρίξουν τους χρόνους τους.

Δευτερόλεπτα κόβει και ο Pecco από τον καλύτερο χρόνο του για να βρεθεί εκείνος στην κορυφή με 1 31 235!

Τον Pecco διαδέχεται στην 1η θέση ο Aleix Espargaro με 1 31 113, ενώ με 15 λεπτά να απομένουν η πλειοψηφία των αναβατών είναι στην πίστα.

Τρίτος ανεβαίνει ο Digia, με τις διαφορές χρόνου της πρώτης πεντάδας να είναι απειροελάχιστες. Ο Ιταλός συνεχίζει να κόβει δευτερόλεπτα, για να βρεθεί στην κορυφή με 1 30 683, ο πρώτος χρόνος στο 1 30 για σήμερα και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον 2ο Pedro Acosta!

Μιλώντας για εκπλήξεις... από το πουθενά έρχεται κι ο Raul Fernandez της περιφερειακής Aprilia για να βρεθεί στην 5η θέση!

Marc

Ο Marc Marquez καταφέρνει να βρεθεί από 11ος 6ος, και συνεχίζει να πιέζει, χάνει όμως τη γραμμή του και βγαίνει εκτός πίστας, χωρίς όμως να πέσει. Η γλώσσα του σώματος του Marc δείχνει πως ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν δείχνει όσο άνετος θα ήθελε για να μπορέσει να κυνηγήσει τους πρώτους και μένουμε να δούμε αν θα καταφέρει να περάσει στα Q2 ή αν θα πρέπει να παλέψει και στα Q1.

Εντωμεταξύ, με 10 λεπτά να απομένουν η πρώτη πεντάδα είναι η εξής: Di Giannantonio, Acosta, Bastianini, Miller (!) και Martin.

Morbido

Μια τρομερή έξοδο με πολλά έχει ο Morbidelli, κάνοντας Motocross και τρομάζοντας τους πάντες, καταφέρνει όμως να κρατηθεί όρθιος και να βγει ξανά στην άσφαλτο.

Εφτά λεπτά και 50 δευτερόλεπτα πριν το τέλος, ο Jorge Martin γράφει 1 30 531 με τον Ισπανό να περνά εκείνος πρώτος.

Όλοι ανεξαιρέτως οι αναβάτες είναι στα Pits, και τώρα φτάνουμε στο τελευταίο σκέλος των P1 όπου θα κριθούν όλα. Πρώτος απ' όλους μπαίνει στην πίστα ο Marc, με 6 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα να απομένουν ακόμα, και τον ακολουθούν όλοι οι υπόλοιποι.

Τρίτος ανεβαίνει ο Aleix Espargaro, με τον Marc Marquez να βρίσκεται μόλις στην 12η θέση και να πρέπει να βρει αποθέματα ταχύτητας που δεν φαίνεται να διαθέτει εν αφθονία, για να περάσει απευθείας στα Q2. Στην προσπάθειά του αυτή έχει ένα τρομακτικό κούνημα, που τον κάνει να κλείσει το γκάζι, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

Quartararo

Τρία λεπτά πριν το τέλος ο Quartararo ενθουσιάζει το γαλλικό κοινό, γράφοντας τον 7ο ταχύτερο χρόνο!

Την ίδια ώρα ο Marquez κάνει ότι μπορεί για να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα, ενώ λίγο πριν τον τελευταίο του γύρο είναι 13ος.

Πτώση το τελευταίο λεπτό έχουμε από τον Enea Bastianini αλλά και από τον Binder που πέφτει για 3η φορά σήμερα!

Κάπου εκεί ο Jorge Martin σημειώνει όχι μόνο τον ταχύτερο γύρο αλλά και νέο ρεκόρ πίστας με 1 30 388!

Marc angry

Ο Marquez περνά τη γραμμή τερματισμού στην 13η θέση με 1 δευτερόλεπτο να απομένει. Έχει έναν ακόμη γύρο! Όμως ενώ γράφει ταχύτερο χρόνο από όλους στο πρώτο τμήμα της πίστας, στη συνέχεια χάνει το μπροστινό, καταφέρνοντας να κρατηθεί μεν όρθιος, παρατώντας όμως την προσπάθεια, ρίχνοντας γροθιά στον αέρα, εμφανώς θυμωμένος...

Τα P1 τελείωσαν με την πρώτη δεκάδα να αποτελείται από τους Martin, Bagnaia, Acosta, Vinales, Di Giannantonio, Miller, Espargaro, Morbidelli, Bezzecchi kai Quartararo. Ναι, ο Quartararo περνά απευθείας στα Q2! Ταχύτερος αναβάτης Honda; Ο Mir στην 18η θέση.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 89J. Martin Prima Pramac Racing 01:30.388  
2 1F. Bagnaia Ducati Lenovo Team 01:30.533 +0.145 / +0.145
3 31P. Acosta Red Bull GASGAS Tech3 01:30.575 +0.187 / +0.042
4 12M. Viñales Aprilia Racing 01:30.657 +0.269 / +0.082
5 49F. Di Giannantonio Pertamina Enduro VR46 Racing Team 01:30.683 +0.295 / +0.026
6 43J. Miller Red Bull KTM Factory Racing 01:30.699 +0.311 / +0.016
7 41A. Espargaro Aprilia Racing 01:30.714 +0.326 / +0.015
8 21F. Morbidelli Prima Pramac Racing 01:30.763 +0.375 / +0.049
9 72M. Bezzecchi Pertamina Enduro VR46 Racing Team 01:30.785 +0.397 / +0.022
10 20F. Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP™ 01:30.788 +0.400 / +0.003
11 23E. Bastianini Ducati Lenovo Team 01:30.798 +0.410 / +0.010
12 25R. Fernandez Trackhouse Racing 01:30.839 +0.451 / +0.041
13 93M. Marquez Gresini Racing MotoGP™ 01:31.067 +0.679 / +0.228
14 42A. Rins Monster Energy Yamaha MotoGP™ 01:31.206 +0.818 / +0.139
15 88M. Oliveira Trackhouse Racing 01:31.219 +0.831 / +0.013
16 37A. Fernandez Red Bull GASGAS Tech3 01:31.243 +0.855 / +0.024
17 33B. Binder Red Bull KTM Factory Racing 01:31.364 +0.976 / +0.121
18 36J. Mir Repsol Honda Team 01:31.521 +1.133 / +0.157
19 73A. Marquez Gresini Racing MotoGP™ 01:31.530 +1.142 / +0.009
20 5J. Zarco LCR Honda 01:31.574 +1.186 / +0.044
21 10L. Marini Repsol Honda Team 01:31.860 +1.472 / +0.286
22 30T. Nakagami LCR Honda 01:32.131 +1.743 / +0.271
Ετικέτες