Χωρίζουν οι δρόμοι Jean-Michel Bayle και Johann Zarco

Απογοήτευση από τον προπονητή του αναβάτη της Prima Pramac Racing
Zarco Bayle
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/1/2023

Με ένα μήνυμα του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο θρύλος των αγώνων ΜΧ αλλά και δρόμου Jean-Michel Bayle, ανακοίνωσε πως δεν θα είναι προπονητής του Johann Zarco και το 2023, εκφράζοντας την απογοήτευση του για “τις συνήθειες που δύσκολα αλλάζουν”.

Παρά τη φυσική ταχύτητα και το ταλέντο του Johann Zarco, ο δυο φορές (2015-2016) Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2, Johann Zarco, δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ούτε έναν αγώνα MotoGP στα έξι χρόνια που συμμετέχει στη μεγάλη κατηγορία του Πρωταθλήματος. Ο Zarco έχει συλλέξει 10 δεύτερες θέσεις και 5 τρίτες στην μέχρι τώρα καριέρα του στο MotoGP, όμως σε ηλικία 32 ετών πρέπει να αποδείξει πως αξίζει τη θέση του. Εκεί βρισκόταν και η αιτία της συνεργασίας του με τον JMB 111, με τον πρώην Πρωταθλητή να προσπαθεί να προπονήσει, τόσο σωματικά αλλά -κυρίως- ψυχολογικά τον Zarco, ώστε να μπορέσει να ξεπεράσει ότι τον εμποδίζει, ώστε να ανέβει επιτέλους στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Η συνεργασία των δυο Γάλλων είχε ξεκινήσει το 2019, για να τερματιστεί άδοξα την ίδια χρονιά όταν ο Zarco αποχώρησε πρόωρα από την ομάδα της KTM Tech 3. Στη συνέχεια οι δυο τους τα ξαναβρήκαν, όμως οι νίκες συνέχισαν να μην έρχονται για τον Zarco. Κι έτσι φτάσαμε αισίως στον δεύτερο χωρισμό των τους, σε μια φάση που η καριέρα του πιλότου της Prima Pramac δείχνει να ισορροπεί μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.

Το μήνυμα του JMB 111 έχει ως εξής:

“Γεια σε όλους. Αυτό το μήνυμα είναι για να ανακοινώσω το τέλος της συνεργασίας μου με τον Johann Zarco. Είχα αναλύσει πολλά πράγματα για να δουλέψω τη σεζόν του 2022, και υπολόγιζα πολύ σε αυτόν τον χειμώνα για να τα βελτιώσω. Για διάφορους λόγους, είναι αδύνατο να διαμορφώσω το πρόγραμμα προπόνησης και τη στρατηγική μου για αυτή τη νέα σεζόν του 2023. Ήξερα πως οι συνήθειες δύσκολα αλλάζουν και με απογοήτευση και την αίσθηση μιας ημιτελούς πρόκλησης τελειώνει αυτή η περιπέτεια. Τα λέμε σύντομα για νέες προκλήσεις και νέες περιπέτειες.”

Αναμένουμε τώρα να δούμε αν ο Zarco θα προσλάβει κάποιον νέο προπονητή, αν θα μεσολαβήσει η Prima Pramac με κάποιον δικό της άνθρωπο, ή αν θα συνεχίσει μόνος του το 2023, προσπαθώντας να “μειώσει το άγχος του” -όπως έχει ο ίδιος αναφέρει, και να αποκτήσει επιτέλους την ψυχολογία του νικητή που του λείπει.

MotoGP: Jorge Martin - “Η Ducati θα επιστρέψει στο φυσιολογικό”

Ο Ισπανός πιστεύει πως η Ducati θα επανέλθει στη μάχη των νικών στο Ισπανικό Grand Prix
Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia Racing εκτιμά πως η ευρωπαϊκή επιστροφή του MotoGP θα φέρει και την επαναφορά της κανονικότητας, με τη Ducati να ανεβάζει ξανά ρυθμό.

Η αρχή της σεζόν 2026 στο MotoGP μόνο εύκολη δεν ήταν για τη Ducati, η οποία δείχνει να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από την εξαιρετικά δυνατή Aprilia στους πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Παρά τη νίκη στο Sprint της Βραζιλίας και παρουσίες στο βάθρο στους αγώνες μικρότερης διάρκειας, η εταιρεία της Μπολόνια έχει μόλις ένα βάθρο σε κανονικό αγώνα μετά από τρεις γύρους. Αυτό ήρθε από τον Fabio Di Giannantonio με τη δορυφορική ομάδα VR46 στη Βραζιλία, ενώ ο εν ενεργεία πρωταθλητής Marc Marquez δεν έχει ακόμη καταφέρει να ανέβει σε βάθρο Κυριακής.

Η εικόνα αυτή απέχει πολύ από την περσινή κυριαρχία της Ducati, όταν είχε σαρώσει νίκες τόσο σε Sprint όσο και σε κανονικούς αγώνες στους πρώτους γύρους της σεζόν.

Αντίθετα, η Aprilia, αν και όχι εξίσου αποτελεσματική στα Sprint, έχει κυριαρχήσει στους αγώνες της Κυριακής με τον Marco Bezzecchi να πετυχαίνει τρεις συνεχόμενες νίκες σε Ταϊλάνδη, Βραζιλία και ΗΠΑ.

Ωστόσο, ο Jorge Martin εμφανίζεται βέβαιος πως η κατάσταση θα αλλάξει στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στο ισπανικό  Grand Prix στο Jerez.

“Στη Jerez, όλα θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό,” δήλωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει με νόημα: “Η Ducati θα επιστρέψει στο επίπεδό της”.

Από την πλευρά της Ducati, ο γενικός διευθυντής Gigi Dall’Igna χαρακτήρισε τον αγώνα στις ΗΠΑ ως ένα πραγματικό “καμπανάκι” για την ομάδα.

Επιστροφή Martin και προσγειωμένες προσδοκίες

Η επιστροφή του Jorge Martin σε υψηλό επίπεδο μετά το δύσκολο 2025 αποτελεί μία από τις μεγάλες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έχασε τα αρχικά τεστ προετοιμασίας.

Ξεκινώντας με τέταρτη θέση στην Ταϊλάνδη, ο Ισπανός ανέβηκε ξανά στο βάθρο στη Βραζιλία, πριν εκμεταλλευτεί μια διαφορετική στρατηγική στο sprint του COTA για να πάρει τη νίκη. Στον κυρίως αγώνα τερμάτισε δεύτερος και πλέον βρίσκεται μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Marco Bezzecchi.

Παρά τα αποτελέσματα, ο ίδιος επιμένει πως προσπαθεί να κρατά χαμηλά τις προσδοκίες του:

“Ειλικρινά, δεν το περίμενα αυτό στο Austin. Προσπάθησα να μειώσω λίγο τις προσδοκίες μου. Δεν ήμασταν έτοιμοι. Το πλάνο ήταν να περάσουμε δύο-τρεις αγώνες χωρίς πίεση, να μαζεύουμε βαθμούς – πέμπτη, όγδοη θέση, ό,τι έρθει θα ήταν καλό”.

Και κατέληξε, “συνήθως το τέλος της σεζόν είναι το δυνατό μου σημείο, αλλά δεν θέλω να βιαστώ”.

Ο Martin αναμένεται να αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της χρονιάς, με προορισμό τη Yamaha, ενώ τη θέση του στην ιταλική ομάδα εκτιμάται ότι θα αναλάβει ο Francesco Bagnaia.