Το HRC αλλάζει την εργονομία της RCV-213 για τον Lorenzo

Επιστροφή από την Ιαπωνία με ερωτηματικά
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/6/2019

Ο Jorge Lorenzo επέστρεψε από το ταξίδι του στα κεντρικά του HRC στην Ιαπωνία και στις πρώτες του δηλώσεις ανέφερε πως ασχολήθηκαν με το βασικό πρόβλημα της απότομης μεταφοράς βάρος εμπρός κατά την είσοδο στις στροφές. Πιστεύει δε, πως οι λύσεις που βρήκαν θα τον βοηθήσουν, τόσο στο άμεσο μέλλον (δηλαδή τον αγώνα στη Βαρκελώνη που πέρσι νίκησε με την Ducati) αλλά και γενικότερα στο υπόλοιπο της χρονιάς.

Με τους κανονισμούς να απαγορεύουν αλλαγές στους κινητήρες έως το τέλος της χρονιάς, το πεδίο δράσεις του HRC περιορίζεται στο δικαίωμά του να αλλάξει μία φορά στη μέση της χρονιάς το φαίρινγκ και την εργονομία της μοτοσυκλέτας και φυσικά να ρυθμίσει τα ηλεκτρονικά. Έτσι στην Βαρκελώνη, η μοτοσυκλέτα του Lorenzo θα έχει μια νέα εργονομία, που θα περιορίζει όσο είναι δυνατόν την απότομη μεταφορά του δικού του σωματικού βάρους στον εμπρός τροχό και θα του επιτρέπει να οδηγάει πιο εύκολα με τον δικό του τρόπο. Βέβαια όπως είδαμε και στην περίπτωση της Yamaha, αλλά και ο ίδιος ο Lorenzo έχει αναφέρει ως πιθανό πρόβλημα, η συμπεριφορά του κινητήρα κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο του γκαζιού έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά του βάρους και στη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Τα ηλεκτρονικά (ο ride by wire ψεκασμός σε αυτή την περίπτωση) μπορούν ως έναν βαθμό να ρυθμιστούν με τέτοιο τρόπο ώστε η άνοδος και η πτώση των στροφών του κινητήρα να έρθει κοντά στις επιθυμίες του αναβάτη. Όμως αν ο ίδιος ο κινητήρας έχει ακραία χαρακτηριστικά απόδοσης εκ σχεδιασμού του, τότε η επιρροή των ηλεκτρονικών έχει μικρότερο αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας του.

Σύμφωνα με τον Lorenzo, ο κινητήρας της Honda έχει υπερβολικό “φρένο” όταν κλείνεις το γκάζι και αυτό με τη σειρά του μεταφέρει απότομα βάρος στον εμπρός τροχό.

Αν όντως είναι αυτό το πρόβλημα της Honda, η προσωρινή λύση της αλλαγής της θέσης οδήγησης είναι απλώς ένα παυσίπονο σε μια ασθένεια που θέλει εγχείρηση και απόδειξη σε αυτό είναι τα προβλήματα των εργοστασιακών Yamaha, που λόγω έλλειψης παραγωγής δύναμης, τα ηλεκτρονικά έχουν ρυθμιστεί για να μεταφέρουν όσο πιο άμεσα γίνεται τα άλογα στην άσφαλτο, προκαλώντας πρόωρη φθορά και απότομα γλιστρήματα.

Ο αγώνας της Βαρκελώνης είναι σε λίγες ημέρες και πάντα η πίστα δίνει τις απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα.

ΜotoGP: Και επίσημα Ο Jack Miller στην Prima Pramac Yamaha MotoGP για το 2026

Ανακοινώθηκε ο ομόσταυλος του Toprak Razgatlıoğlu για τη νέα σεζόν
Miller renewed
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/9/2025

Η Yamaha και η Prima Pramac Yamaha MotoGP ανακοίνωσαν την ανανέωση της συνεργασίας τους με τον Jack Miller για το 2026, ολοκληρώνοντας έτσι το δίδυμο της ομάδας για τη νέα χρονιά.

Ο Αυστραλός είδε τις πιέσεις που άσκησε να καρποφορούν και τώρα ανακοινώθηκε και επισήμως από την Yamaha πως θα βρεθεί δίπλα στον πρωτοεμφανιζόμενο στο MotoGP και διπλό Παγκόσμιο Πρωταθλητή WorldSBK, Toprak Razgatlıoğlu.

Ο Miller, που επέστρεψε φέτος στα χρώματα της Pramac μετά την πρώτη του θητεία (2018–2020), έχει συμβάλει σημαντικά στο έργο εξέλιξης της Yamaha YZR-M1, καταγράφοντας μέχρι στιγμής καλύτερο αποτέλεσμα την 5η θέση στο GP των ΗΠΑ στο Austin.

Ο Αυστραλός δήλωσε για την ανανέωση της συνεργασίας: “Είμαι πολύ χαρούμενος και ενθουσιασμένος που θα συνεχίσω με τη Yamaha και την Prima Pramac Yamaha MotoGP. Η επιστροφή μου στην Pramac ήταν φανταστική και ανυπομονώ να δουλέψω σκληρά ώστε να βοηθήσω στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και να κλείσουμε τη διαφορά από τους άλλους κατασκευαστές. Πιστεύω πως τα καλύτερα έρχονται. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τη Yamaha, την Pramac και τους Paolo Pavesio και Paolo Campinoti, για την εμπιστοσύνη τους.”

Την ίδια στιγμή, η ομάδα αποχαιρέτησε τον Miguel Oliveira, ευχαριστώντας τον για την προσφορά του στην πρώτη χρονιά συνεργασίας με τη Yamaha και ευχόμενη καλή συνέχεια στην καριέρα του.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Paolo Campinoti, τόνισε, “Ο Jack έχει ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της Pramac και η επιστροφή του μας γέμισε χαρά. Πέρα από τον ανθρώπινο παράγοντα, η συμβολή του στην εξέλιξη της YZR-M1 ήταν καθοριστική. Η επιβεβαίωσή του ως επίσημου αναβάτη Yamaha για το 2026 είναι πολύ σημαντική. Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω τον Miguel για την αφοσίωση και τον επαγγελματισμό του. Ήταν χαρά μας που τον είχαμε στην ομάδα.”

Από την πλευρά του, ο διευθυντής της ομάδας, Gino Borsoi, πρόσθεσε, “Είμαι πολύ ικανοποιημένος που ο Jack θα συνεχίσει μαζί μας. Έχουμε καταλάβει καλύτερα ο ένας τον άλλο και είμαι βέβαιος πως μπορούμε να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο. Δύο χρόνια είναι το ιδανικό διάστημα για να “κουμπώσουν” όλα τα γρανάζια. Την ίδια στιγμή, θέλω να ευχαριστήσω τον Miguel για τη δουλειά του, παρά την ατυχία με τον τραυματισμό. Ελπίζω να δείξει την πραγματική του αξία στους τελευταίους αγώνες.”