Η BMW στο MotoGP - Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Η απόφαση για την είσοδο στο MotoGP βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης
motomag BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

9/5/2024

Διαβάσατε στο MOTO για τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς οι οποίες έρχονται από το 2027 στο MotoGP, αλλαγές που μπορούν να αλλάξουν με το καλημέρα τις ισορροπίες όσον αφορά τον ανταγωνισμό. Μία αλλαγή η οποία μπορεί να κάνει κρότο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα είναι να δούμε έναν νέο κατασκευαστή να παίρνει τη θέση της Suzuki η οποία αποχαιρέτησε εν μία νυκτί τον θεσμό, με την BMW να γλυκοκοιτάζει -εδώ και καιρό- την ευκαιρία που της δίνεται.

Ανέκαθεν οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς σε κάθε μηχανοκίνητο θεσμό άλλαζαν τις ισορροπίες καθώς κύριος στόχος τους συνήθως είναι η... απόδοση δικαιοσύνης για αύξηση του ανταγωνισμού όταν κάποιοι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει μπροστά, με αποτέλεσμα οι ισχυροί να χάνουν έδαφος και οι πιο αδύναμοι να κλείνουν την αγωνιστική ψαλίδα. Εκτός όμως από τον τομέα της ανταγωνιστικότητας οι συγκεκριμένες αλλαγές ήταν μία καλή ευκαιρία είτε για έναν κατασκευαστή να αποχωρήσει -τις περισσότερες φορές η δικαιολογία ήταν η αύξηση του κόστους ώστε να εξελίξουν από το μηδέν την αγωνιστική τους κατασκευή- είτε για έναν νέο να μπει στον εκάστοτε θεσμό, καθώς επί της ουσίας όλοι θα ξεκινούσαν από λευκό χαρτί… σχεδόν, μην γελιόμαστε.

BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Στο MotoGP τώρα το 2027 επρόκειτο να συμβεί κατά πάσα πιθανότητα το δεύτερο. Εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν πληροφορίες πως η BMW θέλει να μπει στην κορυφαία διοργάνωση των αγώνων μοτοσυκλετών παίρνοντας τις δύο θέσεις της Suzuki οι οποίες είναι δεσμευμένες από την Dorna σε περίπτωση που ένας νέος κατασκευαστής θέλει να κάνει την είσοδο του στον θεσμό. Ο διευθύνοντας σύμβουλος της BMW Motorrad, Markus Flasch προχώρησε επίσης σε δηλώσεις οι οποίες δείχνουν πως το ενδιαφέρον της BMW είναι αληθινό και όχι ένα επικοινωνιακό παιχνίδι εντυπώσεων.

Ο Markus Flasch ανέφερε χαρακτηριστικά: “Όλοι ξεκινούν από το μηδέν, είναι ώρα να μπούμε και εμείς στο παιχνίδι, αλλά μέχρι τότε πρέπει να κερδίσουμε εκεί που ήδη αγωνιζόμαστε. Δεν υπάρχει τρόπος να προοδεύσουμε κατά τη γνώμη μου αν δεν είμαστε επιτυχημένοι και αυτό είναι κάτι που το έχω πει από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα νέα μου καθήκοντα.

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να κερδίσουμε στο WSBK. Ταυτόχρονα όμως μπορούμε να προετοιμαστούμε για άλλες κινήσεις, αλλά η τελική επιλογή θα γίνει μόνο εάν είμαστε επιτυχημένοι. Το εξετάζουμε πρώτα στρατηγικά και το αξιολογούμε προσεκτικά. Για αυτό δεν μπορώ να αναφέρω κάτι συγκεκριμένο τη δεδομένη στιγμή”.

Τα λόγια του αφεντικού της BMW κάνουν ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή το WSBK (ή καλύτερα Ο ΤΙΤΛΟΣ στο WSBK) είναι η προτεραιότητα για την γερμανική εταιρεία -πως να μην είναι άλλωστε όταν έκανε πέρυσι την κίνηση ματ φέρνοντας στην ομάδα τον Torpak Razgatlioglu σε μία προσπάθεια να πάρει Πρωτάθλημα. Τώρα βρισκόμαστε σε αναμονή για να δούμε αν τελικά ο Toprak θα δώσει φέτος στους Βαυαρούς το έναυσμα που θέλουν για να μεταπηδήσουν στο MotoGP, με τον Τούρκο στην αιχμή του δόρατός τους και για τον κορυφαίο θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας.

BMW
Ετικέτες

MotoGP: Χαρούμενος ο Pecco Bagnaia με τις αλλαγές στα φρένα

“Πολύ πιο εύκολο για μένα” – Θετικές οι δοκιμές στην Αραγονία
MotoGP Peco Bagnaia happy Aragon test
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

12/6/2025

Ο Francesco Bagnaia επιβεβαίωσε τη βελτιωμένη αίσθηση στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας του, χρησιμοποιώντας τους μεγαλύτερους δίσκους φρένων 355mm στη εργοστασιακή Ducati, κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Δευτέρας στην Αραγονία.

Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, που φέτος δείχνει να δυσκολεύεται να βρει την εμπιστοσύνη του στο φρενάρισμα κατά την είσοδο των στροφών με τη νέα GP25, δοκίμασε τα μεγαλύτερα φρένα κατά το ζέσταμα το πρωί της Κυριακής.

Μετά από μία απογοητευτική 12η θέση στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Ιταλός έδειξε πολύ πιο κοντά στον πραγματικό του εαυτό στον αγώνα της Κυριακής, καθώς κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον επιθετικό Pedro Acosta και να τερματίσει τρίτος πίσω από τα αδέρφια Marquez.

Η βελτιωμένη του αίσθηση διατηρήθηκε και κατά την επίσημη δοκιμή της Δευτέρας.

“Ναι. Νομίζω ότι είναι το πιο θετικό τεστ που είχα φέτος,” δήλωσε ο Bagnaia, ο οποίος σημείωσε τον ένατο ταχύτερο χρόνο, 0.697 δευτερόλεπτα πίσω από τον Maverick Viñales της Tech3 KTM.

“Ήταν σημαντικό μετά τον χθεσινό αγώνα, όπου άρχισα να καταλαβαίνω καλύτερα τη μοτοσυκλέτα και να αποκτώ εμπιστοσύνη γύρο με τον γύρο.

Σήμερα ξεκίνησα αρκετά χαρούμενος και κατάφερα να δοκιμάσω πράγματα – για παράδειγμα, στη Jerez ήταν αδύνατο να καταλάβουμε οτιδήποτε, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος για σήμερα.

Τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα κατάφερα να βελτιώσω τον χρόνο μου στον τελευταίο γύρο με τα ελαστικά, οπότε ήταν σημαντικό να έχω αυτή την εμπιστοσύνη και σημαντικό να βελτιώσω όσα έμαθα από χθες. Ήταν πολύ θετικό για μένα.”